A program menüsorából érhetők el a szoftver különböző funkciói.
Menüsor
A KRÉTA rendszer különböző moduljaiban (Adminisztrációs rendszer, Elektronikus napló, Elektronikus ellenőrző) a menüsor különböző funkciókat tartalmaz.
A KRÉTA Adminisztrációs rendszer menüsora tartalmazza az egyes programfunkciók csoportosítását (főmenük). A főmenük feliratára kattintva jeleníthetők meg az azonos csoportba tartozó programfunkciók (almenük).
A KRÉTA Adminisztrációs rendszerének főmenüje a képen látható funkciókat tartalmazza:
Az egyes főmenükön belül a különböző funkciók a - program működési logikája alapján - további csoportokra vannak bontva.
Menüpontok felépítésének elve
A menüsor legtöbbször követi a "fentről lefelé és balról jobbra" elvet, tehát az adattartalmak feltöltését, a műveletek elvégzési sorrendjét általában ez az elv határozza meg.
Nyilvántartás
A Nyilvántartások menüben kezelheti az intézmény adminisztrációs rendszerében kezelhető alapnyilvántartásokat és adatokat.
Importálások
A KRÉTA rendszer széles körű importálási lehetőségeket biztosít Excel táblázatokból, valamint bizonyos importálási műveletek (pl. KIR adatok) közvetlenül is végrehajthatók.
Importálások
Az Importálások menüben tanévenként eltérő funkciók jelenhetnek meg!
Tanulók besorolása
A tanulók - tanévenkénti - osztályba és csoportba sorolási műveleteket lehet elvégezni a menüpontban. Ebben a menüben lehet a felvett tanulókat besorolni az osztályaikba, csoportjaikba, tanulókat áthelyezni osztályokból vagy csoportokból, továbbá kiíratni a tanulókat.
Tanulók besorolása
Az Tanulók besorolása menüben tanévenként eltérő funkciók jelenhetnek meg!