A rendszernek legfontosabb alapköve az iskolai adminisztrációs és tanügyigazgatási modul, amely a KRÉTA programban Adminisztrációs rendszer néven került publikálásra. Az Adminisztrációs rendszer tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól.
Az Adminisztrációs rendszerben az alábbi funkciók érhetők el:
Irányítópult
A KRÉTA programba történő bejelentkezés után a nyitólap jelenik meg, ahonnan elérhetők a szoftver alapfunkciói, illetve a leggyakrabban használt műveletek.
Irányítópulton megjelenő üzenetek
Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.
Címsor
A címsor az általános információkat tartalmazó sáv a képernyő tetején, amely minden lapon megjelenik. A címsorban található az intézmény azonosító száma, neve, valamint a kiválasztott tanév. A bejelentkezés után a rendszer automatikusan az aktuális tanév adatait jeleníti meg, a tanév váltását a név alatt megjelenő tanévre kattintva lehet módosítani.
Tanévek kezelése
A KRÉTA rendszerbe adminisztrátori jogkörrel belépve minden esetben automatikusan az aktuális tanév kerül betöltésre. A menüsor fölött található az intézmény azonosító kódja, és rövid neve, valamint ez alatt látható az aktuális tanév. A tanév nevére, vagy a mellette található lenyitás ikonra kattintva kiválaszthatók a rendszerünkben már lezárt korábbi tanévek, illetve itt találjuk meg nyári időszakban a következő tanév előkészítési felületét is.
Bármelyik tanévet kiválasztva a rendszer minden menüpontjában a kiválasztott tanév adatai lesznek találhatók.
Abból a célból, hogy könnyű legyen megkülönböztetni az aktuális és a következő tanévet, a következő tanévben a KRÉTA rendszer fejlécének a színe eltér az aktuális tanévi színtől.
Fontos tudni, hogy a beállítások módosítása mindig csak azt a tanévet érinti, amely ki van választva.
Az alábbiakban - a tanévek kezelésével kapcsolatos - tippeket és trükköket ismertetünk, amelyek segíthetik jobban megérteni a tanévek kezelésének elvét.
A címsor jobb szélén található a bejelentkezett felhasználó neve, mellette zárójelben az megjelenik az automatikus kijelentkezésig hátralevő idő, továbbá a szöveg melletti ikonra kattintva megjeleníthető a felhasználói profil beállítására szolgáló menü.
Felhasználói profil kezelése
A címsor jobb oldalán található a bejelentkezett felhasználó neve, mellette zárójelben megjelenik az automatikus kijelentkezésig hátralevő idő. Erre kattintva nyithatjuk le a profil kezelésére szolgáló menüt.
Saját adatlap
Itt adhatjuk meg a belépésre jogosult személy adatait, és ide tölthetünk fel fényképet.
Ez a menüpont jelenleg még nem aktív.
Szerepkör beállítások
Ez a menüpont csak abban az esetben aktív, ha a bejelentkezett felhasználónak legalább két jogkört osztottak ki az alkalmazottak adatai között a Belépési adatok fülön. A felnyíló ablakban választhatunk az elérhető szerepköreink közül, ahol a jelenlegi belépéskor választott szerepkör világoskék színű, és mögötte az "(Aktív)" felirat látható.
KRÉTA ügyfélszolgálat
A KRÉTA rendszer tartalmaz egy integrált ügyélszolgálati hibabejelentő felületet, amelynek segítségével gyorsan lehet a programmal kapcsolatos problémákat, a szakmai kérdéseket, a fejlesztési javaslatokat közvetlenül eljuttatni a KRÉTA Ügyfélszolgálatához.
Az ügyfélszolgálati rendszerről bővebben olvashat az Ügyfélszolgálat, hibabejelentés oldalon.
Kijelentkezés
Itt léphetünk ki a KRÉTA rendszerből
Menüsor
A program menüsorából érhetők el a szoftver különböző funkciói. A KRÉTA rendszer különböző moduljaiban (Adminisztrációs rendszer, Elektronikus napló, Elektronikus ellenőrző) a menüsor eltérő funkciókat tartalmaz.
A menüsor felépítése
A program menüsorából érhetők el a szoftver különböző funkciói. A KRÉTA Adminisztrációs rendszer menüsora tartalmazza az egyes programfunkciók csoportosítását (főmenük).
A főmenük feliratára kattintva jeleníthetők meg az azonos csoportba tartozó programfunkciók (almenük). Az egyes főmenükön belül a különböző funkciók a - program működési logikája alapján - további csoportokra (szekciókra) vannak bontva.
Nyilvántartás
A Nyilvántartás menüben kezelheti az intézmény adminisztrációs rendszerében kezelhető alapnyilvántartásokat és adatokat.
Nyilvántartás főmenü funkciói
A NYILVÁNTARTÁS menüben kezelhetjük az intézmény adminisztrációs rendszerében szereplő alapnyilvántartásokat és adatokat.
A menüben az alábbi csoportosításban találjuk meg az intézmény törzsadatainak, alapnyilvántartásainak és tanügyi adatainak kezelését:
Az ikonra kattintva a videótárba navigálja a rendszer
Importálások
A KRÉTA rendszer széles körű importálási lehetőségeket biztosít Excel táblázatokból, valamint bizonyos importálási műveletek (pl. KIR adatok) közvetlenül is végrehajthatók.
Tanulók besorolása
A tanulók - tanévenkénti - osztályba és csoportba sorolási műveleteket lehet elvégezni a menüpontban. Ebben a menüben lehet a felvett tanulókat besorolni az osztályaikba, csoportjaikba, tanulókat áthelyezni osztályokból vagy csoportokból, továbbá kiíratni a tanulókat.
e-Napló adatainak kezelése
Az Adminisztrációs rendszerben ebben a menüpontban kezelhetjük az órarendet, a helyettesítéseket, valamint számos szűrési, keresési lehetőség is rendelkezésre áll.
Dokumentumok
A Dokumentumok menüpontból lehet a különböző iskolai dokumentumokat elektronikus formátumban előállítani.
Adatszolgáltatások
Az Adatszolgáltatások menüpont az intézmények Fenntartói által meghatározott rendszeres ill. "ad-hoc" adatszolgáltatásokat tartalmazza.