Hogyan adhatok jogosultságot a pedagógusoknak a KRÉTA rendszerbe?
A KRÉTA rendszerben bármely, már felvett alkalmazottnak egyszerűen adhat jogosultságot az alábbi módon:
- A Nyilvántartás / Alkalmazottak felületen kattintson az alkalmazott nevére a táblázatban, amely megnyitja az alkalmazott adatait módosításra.
- Adja meg az alkalmazott felhasználónevét, és jelszavát.
- A Belépési adatok fülön a Jogosultsági szint értéknél állítsa be a „Napló” jogosultságot.
- Az ablak alján kattintson a Mentés gombra.
A folyamat végeztével a felhasználó számára elérhető lesz a KRÉTA rendszer napló felülete.
Hogyan vehetek fel új adminisztrátort a KRÉTA rendszerbe?
A KRÉTA rendszerben a telepítéskor egy technikai adminisztrátor felhasználó keletkezik, azonban ezen felhasználó használatát csak a rendszer indulásakor javasolt használni.
A KRÉTA rendszerben bármely, már felvett alkalmazottnak egyszerűen adható adminisztrátori jogosultság:
- A Nyilvántartás / Alkalmazottak felületen kattintson az alkalmazott nevére a táblázatban, amely megnyitja az alkalmazott adatait módosításra.
- A Belépési adatok fülön a Jogosultsági szint értéknél állítsa be az „Adminisztrátor” jogosultságot (is).
- Amennyiben korábban még nem volt, kérjük, adja meg az alkalmazott felhasználónevét, és jelszavát.
- Az ablak alján kattintson a Mentés gombra.
A folyamat végeztével a felhasználó számára elérhető lesz a KRÉTA rendszer adminisztrátori felülete.
Mikor vegyek fel betöltetlen álláshelyet a rendszerbe?
A Betöltetlen álláshely olyan „alkalmazottak” esetében kell, hogy bejelölésre kerüljön, amelyek vagy csak adminisztratív jelleggel kerültek felvételre (pl. Informatika Tanár, akinek kiosztják a jelenleg pedagógusnak nem kiosztható tanórákat), valamint hiányzó álláshely, vagy év közben távozó pedagógus esetében hasonlóan, ha még nem sikerült új személyt a helyére szerződtetni.
Hogyan jelöljem az áttanító pedagógus alkalmazását a rendszerbe?
A KRÉTA tanügy-igazgatási adminisztrációs rendszer, ennek megfelelően kell az adatokat kezelni. Az áttanító pedagógust mindegyik érintett intézmény KRÉTA rendszerébe fel kell venni az alkalmazottak körébe. A rendszerekbe a Foglalkoztatás típusánál a Részmunkaidős foglalkoztatást kell kiválasztani, és a Részmunkaidő százalék adatmezőjébe a tanítandó órák százalékos arányát kell beírni. Például amennyiben egyik intézményben 12 órát tanít, a másikban 10-et, akkor ennek összegét vessük 100%-nak. Így az egyik intézményben 54,5%-ot kell beírni, míg a másik intézményben 45,5%-ot.
Az alkalmazottaknál nem lehet először beállítani a kötelező óraszámot, nem jelenik meg. Ez igaz mind az elsődleges, mind pedig a további munkaügyi adatoknál. Mi a oka?
A teljes munkaidős alkalmazottaknál - fenntartó kérésre – a kötelező óraszámot NEM lehet megadni. Ez eltérés a 2016/2017-es tanévhez működéshez képest!