- Létrehozta Szabó László, legutóbb módosította felhasználó-6bcd2, legutolsó módosítás időpontja márc. 12, 2020
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
Üdvözöljük a KRÉTA e-Ügyintézés tudásbázis oldalán!
Az e-Ügyintézés Tudásbázis célja, hogy a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer (e-Ügyintézés) felhasználói (szülők, gondviselők, adminisztrátorok, kérelmezők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a rendszer használatához. Az e-Ügyintézés Tudásbázisban megtalálhatók a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer különböző funkcióinak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, videók a program használatának elsajátításához, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.
Kérelmezői felület bemutatása e-Ügyintézés kérelmezői felületA Gondviselői / Tanulói jogosultsággal rendelkező felhasználók kérelmet (kérelmeket), jelentkezési lapot, iratokat, igazolásokat, felmentéseket és egyéb dokumentumokat nyújtanak be az intézmények felé elektronikus formában az e-Ügyintézés rendszerén keresztül. Ehhez lehetőségük van dokumentum sablonok letöltésére, megszemélyesítésére, a kitöltött dokumentumok mentésére és visszatöltésére a rendszerbe. A felhasználói felületen keresztül továbbá nyomon követhetik a folyamatban levő ügyeiket is. | Intézményi felület bemutatása e-Ügyintézés intézményi felületAz e-Ügyintézés intézményi felületét a KRÉTA-rendszerben admin jogosultsággal rendelkező felhasználók használják. Kezelik a rendszeren keresztül benyújtott kérelmeket és egyéb dokumentumokat. Ezen kívül elvégzik a döntéshozatalhoz szükséges teendőket, az ügyintézési folyamatok feladat-elemeinek megvalósulásához szükséges információk bekérését, rendszerezését. A kérelmezők által benyújtott ügyekben határozatot készítenek elő illetve hoznak meg. Nyomon követik a folyamatban lévő ügyeket illetve kezelik a lezárt ügyeket. Az admin-jogosultsággal rendelkező felhasználóknak lehetőségük van új szereplőt hozzáadni a rendszerhez. |
Üzenetek kezelése Üzenetek kezeléseA KRÉTA üzenetváltási felülete az intézményen belüli felhasználók számára érhető el elsődlegesen intézményen belüli kommunikációs csatornaként (a vezetői jogosultsággal rendelkező felhasználók a fenntartó felé intézményen kívüli elektronikus úton történő üzenet- és csatolmányküldési lehetőséggel is rendelkeznek). | Kiterjesztett e-Ügyintézés Kiterjesztett e-ÜgyintézésAz intézményeknek és a kérelmezőknek az állam által központilag biztosított “Központi Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatásokkal” ( ún. KEÜSZ ) és "Szabályozott Elektronikus Szolgáltatásokkal" (ún. SZEÜSZ) történő együttműködése során, lehetőség van digitálisan aláírt dokumentumok beküldésére a rendszeren keresztül. Kiterjesztett e-Ügyintézés (intézményi és kérelmezői oldalról) |
Étkeztetés ÉtkeztetésA KRÉTA-rendszerben e-ügyintézés keretében lehetőség van arra, hogy az étkeztetés bármely szereplője, akár személyes megjelenés és várakozás nélkül online kapcsolaton keresztül intézhesse az étkezéssel kapcsolatos ügyeit. | Tanulmányi Pénzügyi modul Tanulmányi Pénzügyi modulA Tanulmányi pénzügyi modul az e-Ügyintézési funkciók során a pénzügyi folyamatokat támogató informatikai rendszerkomponens, amely a köznevelés más rendszereivel integráltan és adaptívan együttműködik. A modul támogatja a tanulói jogviszonnyal összefüggő pénzügyi tranzakciók lebonyolítását a gondviselők és az intézmények között mind a tanulmányokhoz közvetlenül mind a tanulmányokhoz közvetetten kapcsolódó pénzügyi feladatokat illetően. |
Szoftverfrissítések, újdonságok:
(a Pénzügyi - modulhoz tartozó frissítések a Tanulmányi Pénzügyi modul nyitóoldalán: e-Ügyintézés: Tanulmányi pénzügyi modul (TPÜ- KRÉTA GR) találhatók!)
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.65810 verzió újdonságai (2020. 03. 04.)
BAI-folyamat szülői felületére tájékoztató-ablak kihelyezése
Aláírva beküldendő ügyek esetén a sikeres beküldést követően intézményi oldalon figyelmeztető ablakos üzenet jelenik meg a határozat kinyomtatásáról, aláírásáról és postázásáról:
Kérdőív határidejének a módosításáról az összes címzett, új címzett hozzáadásáról illetve címzett törlésekor csak az érintett címzettek kapnak értesítést és erről megerősítő ablak kéri a felhasználótól a tudomásulvételt:
Szövegformázási lehetőségek pontosítása, ikonok feliratozása:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.60778 verzió újdonságai (2020. 02. 05.)
.
Kérdőívek exportálási - importálási lehetőségének kialakítása:
Új étkezési nyilatkozat rögzítésének tiltására figyelmeztető felirat automatikusan nem rögzíthető nyilatkozatok esetén:
e-Ügy 4-lépcsős folyamat-kijelzése intézményi oldalon a kérelem kezelésével automatikusan szinkronizáltan:
e-Ügy 4-lépcsős folyamatban az intézményhez beérkezett dokumentumok érkeztetését a Postán megérkezett - gombbal nyugtázni szükséges:
e-Ügy 4-lépcsős folyamatában a kérelmezői oldalon megtörténik a kérelem beküldésének a visszaigazolása / a kérelmező felületen történő értesítése (figyelmeztetése) a kérelem beküldés utáni kinyomtatásáról, aláírásáról és az intézményhez történő eljuttatásáról / a postán vagy személyesen beérkezett kérelem visszaigazolásáról:
Kérdőíveknél a Logikai érték - kérdés megjelenítése módosult, a kijelzés egyértelműbbé vált:
Kérdőíveknél javításra került a feltételes kérdés kijelzése:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.58244 verzió újdonságai (2020. 01. 15.)
.
Terembérlethez aktiváló jelölőnégyzet a Termek adatai - felület Bérbeadás - fülén:
Terembérletnél a feltölthető fotó és szerződés fájltípusok rögzítése és a fájlméretek megnövelése:
Terembérletnél a foglalható időszakok a hét minden napjára ötperces kiválasztási periódusban vagy közvetlen beirással rögzíthetők:
Étkeztetés - Riportok bővítése és aktualizálása Étkezők és Megrendelt étkezések szerint:
Étkeztetés - Új étkezési nyilatkozat rögzítéséhez a korábbi megrendeléseket lemondani szükséges, amelyre figyelmeztető üzenetet ír ki a rendszer:
Étkeztetés - Új nyilatkozat rögzítési lehetősége inaktív, amennyiben az étkezőnek elfogadásra váró nyilatkozata van a rendszerben:
Étkeztetés - Étkezési kártya letölthetőségének vagy vágólapra helyezhetőségének a kialakítása:
Csatolt dokumentum feltöltésekor a fájlnak kötelezően rendelkeznie kell kiterjesztéssel:
Kérdőív - Új funkció beépítése alapján meglévő kérdőív másolható új kérdőívként:
OTCSK - Döntés után megerősítő képernyőüzenet alapján lehetséges a továbblépés a tévesen létrehozott határozatok elkerülésének a csökkentése érdekében:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.52968 verzió újdonságai (2019. 12. 11.)
.
Üzenetküldésnél a címzettek kiválasztásakor az Osztály / Csoport - legördülő menükben a tételek ASCII-kód + sorszám szerint rendezettek:
A Kapcsolattartási - modul funkcióinál (Iskolai kirándulások / Iskolai események / Kérdőívek) a lejárt határidejű tételék háttere piros színezéssel jelenik meg és alapértelmezetten az esemény / kérdőív létrehozója csak a saját tételeit látja, kezelheti:
Kérdőív kiküldése / módosítása / lezárása esetén email-értesítés küldése a címzett(ek)nek:
Kérdőív szerkesztése során nem mentett felület esetén megerősítő kérdést tesz fel a program a kilépés előtt:
Az Étkezések kezelésénél az adott étkezőhöz tartozó nyilatkozat-váltás részletei információs-ikonban tekinthetők meg a felületen:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.48505 verzió újdonságai (2019. 11. 06.)
.
Az étkezési beállítások kezelésekor étkezési idősávok beállíthatóságával bővült a funkció a hét napjaira vonatkozóan:
Előző napi idősávok lemásolása - gomb kihelyezése a felületre az étkezési idősávok meghatározásánál:
Idősávok osztálybeállításánál kereső-funkció beépítése a mezőbe:
Az étkezések intézményi kezelésénél új menüpont került kihelyezésre az azonosító kártyák kezelésére vonatkozóan:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.47616 verzió újdonságai (2019. 10. 16.)
.
A lemondott (a szervező által törölt, de a rendszerben csak logikailag törölt) kirándulásokat és iskolai eseményeket mind az intézményi oldalon, mind a szülői (gondviselői) oldalon áthúzott karakterekkel jelöli a rendszer. A lemondott kirándulások és események a felületen:
jelölőnégyzet bepipálásával jeleníthetők meg. A lemondott kirándulások és iskolai események a listában a többi kiránduláshoz / iskolai eseményhez hasonlóan szűrhetőek és rendezhetőek:
Kérdőívek szerkesztési beállításainak a kihelyezése a felhasználói felületre:
A kitöltendő kérdőíveknél valós idejű visszajelzések megjelenítése:
Kiküldendő iskolai kirándulások / események engedélykérésénél a címzettek listájánál oszlopérték-bővítés a szülő (gondviselő) vagy törvényes képviselő nevének megjelenítésével és a rokonsági fok megjelenítésével:
Iskolai kirándulások / események engedélykérésénél email-értesítés a szülő (gondviselő) / törvényes képviselő részére:
Iskolai kirándulások / események szülő engedélykéréseknél a listaelemek megjelenítésének az oszlopfejlécekbe beépített rendező- és szűrőfunkciókon kívüli további beállíthatóságának kihelyezése a felületre:
Iskolai kirándulások / események szülő engedélykéréseknél intézményi oldalon a visszajelzések törölhetővé tétele. A visszajelzés törlését követően szülői oldalon újra elküldhető a kiválasztott nyilatkozat:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.47478 verzió újdonságai (2019. 10. 09.)
.
A hiánypótlásra visszaküldött, de nem hiánypótolt ügyek lezárására a Határozat-fülön - gomb került elhelyezésre. Használatakor az ügyhöz automatikusan bejegyzés kerül a lezárás módjára vonatkozóan:
Üzenetküldésnél a Tanárok-csoportban csak a tanárok neve alapján történik a címzettek kiválasztása:
Üzenetküldésnél az Osztályfőnökök-csoportban a név és az osztály-jelölés alapján történik a címzettek kiválasztása:
Üzenetküldésnél a Vezetőség-csoportban a név és a munkakör alapján történik a címzettek kiválasztása:
Üzenetküldésnél az intézmény összes tanulójának és az összes tanuló gondviselőjének történő egyidejű kiválasztása az Osztály - legördülő menüben található Az összes osztálynak - elem kijelölésével történik:
IAB - Adatbekérés menüpont megnevezése Kérdőív-re módosult és minden adatbekérés kifejezés kérdőív-re módosult:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.45835 verzió újdonságai (2019. 09 26.)
Az e-Ügyintézés menürendszerében elhelyezett ikonok segítik a felhasználók eligazodását illetve az azonos nevű menüpontok megkülönböztetését:
Az Iskolai események gondviselői engedélykérési felületére kihelyezésre került a közvetlen Üzenetküldési-funkció:
Az Iskolai kirándulások gondviselői engedélykérési felületére kihelyezésre került a közvetlen Üzenetküldési-funkció:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.44731 verzió újdonságai (2019. 09 18.)
Az e-Ügyintézés KÖZÉTKEZTETÉS-modulja teljeskörűen kezeli az intézményi tanulók és dolgozók étkeztetését a megrendeléstől, a különböző fizetési módokon keresztül a számlák kiegyenlítésén át, az étkeztetéshez tartozó riportok, kimutatások generálásáig.
A KÖZÉTKEZTETÉS-modul nyitóoldala a Tudásbázisban: e-Ügyintézés KÖZÉTKEZTETÉS
Az üzenetküldéskor az üzenetekhez csatolható fájltípusok az alábbiak:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.35293 verzió újdonságai
Az e-Ügyintézési modul Üzenetek-funkciójának általánossá tételét követően aktiválásra került a bejelentkezett felhasználó részére az új üzenetek kijelzése a KRÉTA-rendszer Adminisztrátori- és Napló-moduljában is a boríték-ikonon
A kommunikációs modul (üzenetváltás) alapértelmezetten inaktív állapotban kerül kihelyezésre. A funkciót minden egyes intézménynek saját magának kell aktiválnia, ha engedélyezni szeretné annak a használatát a saját KRÉTA-rendszerén. Az aktíválást követően az e-Ügyintézés felületén az intézményi beállításokban meg kell adni az üzenetküldési engedélyek táblázatban (mátrixban), hogy milyen irányokban (mely felhasználók között) engedélyezik az intézményben az üzenetváltást (vagy az alapbeállításoknak megfelelő engedélyekkel történik az üzenetek küldése, fogadása).
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.33930 verzió újdonságai
Az automatikus igazolás rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TMGI-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
Az automatikus közösségi szolgálat rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TKST-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
Az automatikus igazgatói engedély mulasztás igazolásának rögzítéshez az intézményi beállításoknál a IEDM-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.32628 verzió újdonságai
Pop-up tájékoztató felirat BKI-folyamatot kezdeményezők részére
Pop-up tájékoztató BKI folyamatban nem egyező tanulói adatok esetére:
Intézményi üzenetkezelési beállítások mátrix kihelyezése a beállítások menübe
Terembérlethez teremadat-mezők és képfájlok feltöltésének pontosítása
Termek szűrési jellemzőinek pontosítása
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.32570 verzió újdonságai
Beállítások főmenüpont kihelyezése a bal oldali panelra
Beállítások szekciói (témakörei) a beállítások menüpont nyitóoldalán
Feladatkör(ök) kiválasztása a beállítások menüpont nyitóoldalán
Új tagozat felvétele és beállítása az intézményi feladatkörökhöz
Tagozatok beállítása illetve eltávolítása az intézményi feladatkörökhöz
Ügyintézés beállításai almenüpont a Beállítások-on belül
Intézményi értesítési email cím megadhatósága, ahová a rendszer az új vagy hiánypótlás után beküldött ügyekről az értesítést küldje
Ügytípusokhoz hozzárendelhető alapértelmezett ügyintézők beállításai
Automatikusan végrehajtható teendők beállításai
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.31572 verzió újdonságai
Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel ideiglenes e-ÜI felhasználónál
Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel bejegyzett e-ÜI felhasználónál
Elfelejtett jelszó értesítő email, amelyben a link 1 hétig érvényes
Elfelejtett jelszó megváltoztatásáról visszaigazoló képernyőüzenet
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.31134 verzió újdonságai
BAI_Döntés generálása gomb az e-Ügyintézésbe adatok szinkronizálására
BAI_Státusz-oszlop az e-Ügyintézésbe szinkronizált adatok ellenőrzésére
BAI_Státusz-oszlopban a szinkronizálási jelzések útmutatója
BAI_Értesítők, határozatok letöltése egyben-link megjelenítése az intézményi nyitóoldalon
E-Ügyintézés bejelentkeztető felület pontosítása szerepkörök szerint
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.30682 verzió újdonságai
BAI-folyamat határozat-készítéshez Döntés generálása-gomb kihelyezése az Adminisztrációs modul Beiratkozás felületére
Felvett nebulóknál döntésértesítő automatikus generálása a BAI-folyamatban:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.29925 verzió újdonságai
Osztály adatai ablakban SZMK-képviselő és SZMK-képviselő helyettesek beállításához új mezők létrehozása
Osztály adatai ablakban osztálypénz bankszámlaszámának és kedvezményezettjének beállításához új mezők létrehozása
Új ideiglenes felhasználói regisztráció pontosítása
Elfelejtett jelszó esetén jelszó-emlékeztető email kiküldése felhasználó részére
Intézményi bejelentkezés csak e-Ügyintézési folyamat kezeléséhez
Új ideiglenes felhasználóval négy beiratkozási és egy másodlatigénylési funkció kihelyezése
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.29326 verzió újdonságai
Az általános iskolai beiratkozás intézményi kezeléséhez az e-Ügyintézésben videó tájékoztató anyag érhető el a KRÉTA Videótárban:
Beiratkozás felületen az e-Ügyintézés során benyújtott kérelmek automatikus összefésülése a hagyományosan kezelt kérelmekkel:
A pilot2-intézmények részére megtörtént a Tanulmányi pénzügyi modul aktiválása. A Tanulmányi pénzügyi modullal kapcsolatosan további részletes leírás olvasható a Tudásbázis e-Ügyintézés: Tanulmányi pénzügyi rendszer oldaláról kiindulva.
Fizetési módok kibővítése bankkártyás fizetéssel:
Házipénztár kezelésénél pénztár-ellenőrzés funkció beépítése
Pénztárjelentésnél előnézet letöltéséhez funkciógomb kihelyezése:
Banki átutalásnál közleményadatok vágólapra helyezhetőségéhez ikonok kialakítása:
TPÜ-modulhoz gondviselői e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
TPÜ-modulhoz intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
TPÜ-modul pénztárkezelési műveleteihez intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.27528 verzió újdonságai
A hit- és erkölcstan oktatását végző egyházi jogi személyek listájának a bővítése és aktualizálása
Új kérelem létrehozásakor a felhasználó a Piszkozat-mentése gombra kattintva elmentheti az űrlap beküldés előtti állapotát. Ha van mentett piszkozat a kérelem kitöltésekor, akkor a felhasználó eldöntheti, hogy a korábbi űrlapkitöltést akarja-e folytatni vagy elveti a korábban elmentett piszkozatot és tiszta űrlappal kezdi meg a kitöltést.
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.26357 verzió újdonságai
A főmenüsorban található Üzenetek-főmenüpont aktiválásra került, amely átirányít az e-Ügyintézés modul Üzenetek-felületére:
A korábbi Gondviselői és Orvosi igazolás mellett három új típus szerint lehet mulasztási kérelmet kezdeményezni:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.21248 verzió újdonságai
Az eÜgyintézői modul kérelmezői oldalán mulasztás beküldésekor az Ügyintéző-oszlopban megjelenik a tanuló osztályfőnöke (szülő, gondviselő a beküldést követően azonnal értesül arról, hogy kihez került az igazolás):
Ugyanekkor az eÜgyintézési modul intézményi oldalán az osztályfőnök-ügyintézőnél a beküldött mulasztás új státuszban jelenik meg:
A folyamat részletes intézményi eÜgyintézői leírása megtalálható a Tanulói mulasztás igazolása intézményi oldal - on.
Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy beállítsa azt, hogy az ügyek táblázatban csak a saját ügyei jelenjenek meg vagy minden ügy megjelenjen (ezeken belül a lezárt ügyek és a folyamatban lévő ügyek megjelenítése nem változott):
Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy az ügyek táblázatban a tanulókat az osztályjelzésük alapján sorba rendezze illetve osztályok szerint i csoportosításban jelenítse meg az ügyeket:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18831 verzió újdonságai
A KRÉTA-rendszerben intézményi felhasználók részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:
A KRÉTA-rendszerben kérelmezői felhasználók (szülők, gondviselők, nagykorú tanulók) részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18631 verzió újdonságai
A KRÉTA-rendszerben felhasználói jogosultsággal rendelkezőket (adminisztrátor, napló) a főmenüsorban található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18148 verzió újdonságai
A Gondviselőket / Tanulókat (nagykorúak) az e-Ellenőrző modul főmenüsorában található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:
A Gondviselők / Tanulók (nagykorúak), akik még nem rendelkeznek felhasználói jogosultsággal az e-Ügyintézés modul használatához, a bejelentkezési felületen regisztrációt kezdeményezhetnek. Bővebb leírás: a KRÉTA Tudásbázis A Gondviselői / Tanulói bejelentkezés folyamata az e-Ügyintézésben oldalon található.
Keresés
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?
Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:
- Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.
Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.
KRÉTA e-Ügyintézés_Mintaszabályzat_v1.0.pdf
KRÉTA e-Ügyintézés_Ügyfél tájékoztató_v1.0.pdf
További felhasználói kézikönyvek az adott e-ügyintézési funkciók leírásának a nyitóoldalán találhatók.
A KRÉTA e-Ügyintézési felületeihez készült e-Learning tananyagok a rendszerbe bejelentkezve a jogosultsági szinteknek megfelelően a főmenüsorból az e-Learning főmenüpontra kattintva érhetők el:
- Címkék nélkül