A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér legfontosabb fogalmai
Az alábbiakban megismerkedhetünk a KRÉTA DKT legfontosabb fogalmainak jelentésével és feladatával, funkciójával.
DKT
A Digitális Kollaborációs Tér rövidítése
Munkatér
A Digitális Kollaborációs Térben a munkatereknek nevezzük tanulói szempontból azokat a tantárgyait, tanóráit és egyéb foglalkozásait (pl. szakkörök) amelyeket tanul.
Tanári szempontból a munkaterek tulajdonképpen a pedagógus tantárgyfelosztásának felelnek meg, amelyek tartalmazzák azokat az osztályokat, csoportokat, tantárgyakat melyek a KRÉTA rendszerben szerepelnek.
Munkaterek létrehozása
A munkaterek a KRÉTA tantárgyfelosztása ill. elektronikus naplója alapján automatikusan létrejönnek.
Privát beszélgetés
A privát beszélgetések olyan üzenetváltások, amelyeket csak a kiválasztott diák és tanárja láthat.
Üzenőfalak
Az üzenőfalakon lehetőség van a diákoknak üzenetet küldeni. Minden tanárnak van egy saját üzenőfala, amit a tanár és az összes általa tanított diák láthat, továbbá minden munkatérhez és tanórához is tartozik üzenőfal, amelyet csak a osztály- vagy csoporttársak láthatnak.
Házi feladatok
A házi feladatok a tanórákon kiadott, a tanulók által otthon végzendő feladatok, amelyeknél meg kell adni a feladat határidejét is. Minden tanórához csak egy házi feladatot lehet kiadni.
Órai feladatok
Az órai feladatok olyan feladatokat jelentenek, amelyeket a digitális tanórán tud kiadni a tanár, tulajdonképpen egy - több kérdést tartalmazó - feladatlapnak vagy dolgozatnak felelhet meg. Az egyes feladatokat lehetőség van pontszámokkal is értékelni, majd az összes órai feladatot lehet (hasonlóan egy dolgozathoz) együttesen értékelni a KRÉTA rendszerbe automatikusan bekerülő értékeléssel.