Figyelem!
Az intézményi pénzügyi előírások létrehozásához a felhasználónak Pénzügyi Admin jogosultsággal kell a rendszerben rendelkeznie:
Az előírások rögzítése importálással is elvégezhető. Ebben az esetben a program automatikusan kitölti a sablonfájlban az Osztály / Csoport megnevezését, a Tanuló nevét és oktatási azonosítószámát. Az előírások importálásának a leírása megtekinthető: ide kattintva
Az intézményi előírások kezelésének a nyitófelülete az e-Ügyintézés baloldali panelján a menüpontra kattintva alapbeállítások szerint az aktuális tanévre vonatkozóan a Befizetésre váró tételek felsorolásával nyílik meg:
Amennyiben nem importálással hozzuk létre az új előírást, akkor kattintsunk a felület alján található: ÚJ ELŐÍRÁS LÉTREHOZÁSA - gombra. A megnyíló felületen a Tanuló osztályának és / vagy csoportjának a kiválasztását követően a TANULÓK LISTÁZÁSA - gombra kattintva kapjuk meg a beállításnak megfelelő tanulói névsort, ahol a sorok elején lévő jelölőnégyzet(ek) bepipálásával tudjuk kijelölni azokat a tanuló(ka)t, akiknek előírást szeretnénk készíteni:
A felületen található további mezők beállítása és kitöltése is kötelező!
- A Tanév - mezőnél az alapértelmezett tanév mindig az aktuális tanév. Tanévváltásnál különösen ügyeljünk arra, hogy a megfelelő tanévet válasszuk ki az előírás létrehozásakor.
- A Jogcím - mezőnél kizárólag a legördülő menüben található elemek közül választhatunk.
- A Megnevezés - mező szabadon szerkeszthető, de kötelezően kitöltendő mező.
- Az Összeg - mezőbe csak numerikus értékeket írhatunk.
- A Fizetési határidő - mező kitöltésekor javasoljuk, hogy a dátumot a mező jobb szélén lévő naptárikonra kattintva válasszuk ki. A mai napnál korábbi dátum rögzítésére nincs lehetőség.
A beállított előírásadatokat a TÉTEL(EK) MENTÉSE - gombra kattintva tudjuk rögzíteni:
Az létrehozott új előírásokról a rendszer automatikus emailértesítést küld a gondviselőknek.
Az intézményben létrehozott különböző pénzügyi előírásokat a szűrőmezők beállításaival tudjuk akár egy adott felhasználóra lekérdezni:
Amennyiben az előírás az intézmény házipénztárában kerül befizetésre, akkor az adott tétel sorának az elején lévő jelölőnégyzet bepipálásával tudjuk a befizetés rögzítését kezdeményezni:
A befizetés rögzítéséhez kötelezően meg kell adnunk a bevételi pénztárbizonylat számát és szabadon választhatóan beírhatjuk az átvett összeget, amely alapján kiszámolja a program a visszajáró összegét. A befizetés rögzítéséhez kattintsunk a Rögzítés - gombra:
Figyelem!
Az előírások módosítása, törlése csak egyesével történhet! Az előírások módosításának és a törlésének a leírása megtekinthető: ide kattintva
A lejárt fizetési határidejű előírások alapadatai : ide kattintva tekinthetők meg