Rövid útmutató a KRÉTA Étkezési Modul használatához
Bevezető
A KRÉTA Étkezési Modul – a modult használó intézmények és az intézmény tanulóinak gondviselői /törvényes képviselői számára - egyszerűbbé és elektronikus csatornákon is elérhetővé teszi a gyermek- és dolgozói étkeztetéssel kapcsolatos feladatok kezelését.
A modulban megvalósított funkciók:
Étkezési nyilatkozatok leadása és feldolgozása
A nyilatkozatok alapján igényelt étkezések lemondása, újra rendelése
Ebédjegy ellenőrzés és ez alapján visszajelzés a megrendelt/igényelt étkezések elfogyasztásáról
Intézményi kimutatások készítése (adagszámok, étkezők névsora, stb.)
A megrendelt étkezések számlázása, elektronikus fizetési lehetőség biztosítása
Ezzel a rövid, szülőknek/törvényes képviselőknek szóló útmutatóval szeretnénk segítséget adni a gyermeke étkezésével kapcsolatos feladatok elvégzéséhez:
A KRÉTA étkezési funkcióinak elérése
Az KRÉTA rendszerbe belépés után a modul választó oldalon válassza ki az eÜgyintézés modult
(a KRÉTA belépéssel kapcsolatban itt talál segítséget.)
A megjelenő képernyő oldalmenüjében az étkezés menüpont alatt találhatók az étkezéssel kapcsolatos funkciók:
Étkezési nyilatkozat
Tanévenként legalább egyszer – tipikusan a tanév kezdete előtt, az intézmény által meghatározott és meghirdetett határidőig – nyilatkozatot kell tenni gyermekének étkezésével kapcsolatban.
Az Étkezési nyilatkozat tartalmazza
A modul bevezetésekor ezek a nyilatkozatok a papíron leadott nyilatkozatok alapján automatikusan betöltésre kerülnek (nincs vele további teendő). Új nyilatkozat leadása a gyermek étkezésében történő változtatási igény (étel intolerancia, kedvezmény mértékében történt változás, a számlázási adatok módosítása) bejelentése esetén szükséges. A betöltött nyilatkozat adatait a Nyilatkozatok listán tudja megtekinteni
az igényelt étkezést
speciális diéta esetén a kizárandó összetevőket és a szakorvosi igazolás érvényességének végét
a nyilatkozó adatai és elérhetőségeit
az opcionális személyes adatok megadásával az EFER rendszer ( a bankkártyás fizetés ezen keresztül történik) bejelentkezés után automatikusan meg tudja jeleníteni a befizetésre váró számlákat
az opcionális elérhetőségi adatok megadásával egyszerűbbé és hatékonyabbá teheti az étkeztetéssel kapcsolatos kommunikációt az étkezést biztosító szervezettel (fenttartó, önkormányzat, stb.)
a jogszabályban meghatározott kedvezmények igénylését és a jogosultság alátámasztásához szükséges adatokat, igazolásokat
a számlázással kapcsolatos adatokat
Normál nyilatkozat – amikor nem igényel kedvezményt vagy speciális diétát - beküldésekor a rendszer automatikusan jóváhagyja a nyilatkozatot és létrehozza az étkezésekhez tartozó ebédjegyeket (amelyek a Megrendelések menüpontban megtekinthetők). Kedvezmény vagy speciális diéta igénylése esetén a nyilatkozatot az étkeztetést biztosító intézmény munkatársának jóvá kell hagynia, az ebédjegyek a jóváhagyást követően jönnek csak létre.
Nyilatkozat megtekintése
A „Nyilatkozatok” menüpontban az alábbi képernyőn a nyilatkozat sorára kattintva tekinthetők meg a részletes adatok.
Új nyilatkozat rögzítése
A rendszer képernyőin -> végig haladva a - kötelező – adatok megadásával és a kötelező dokumentumok csatolásával készíthetjük el a nyilatkozatot.
A folyamat végén a gombra kattintva tudjuk beküldeni a nyilatkozatot az intézménybe.
Megrendelt étkezések megtekintése, étkezések lemondása
Étkezések megtekintése
A „Megrendelések” menüpontban tekinthetjük meg az étkezési nyilatkozat alapján megrendelt
Étkezéseket (ebédjegyek) heti bontásban naponként. A naptár léptetésére a
nyilakat használhatjuk.
Az étkezések (ebédjegyek) állapotát az alábbi ábra szerinti színkódok jelölik.
Étkezések lemondása.
A fenti ábra szerinti képernyőn a gombra kattintva és azt követően a
lemondani kívánt napokon végig kattintgatva lehet az étkezéseket (ebédjegyek) lemondani. A lemondott étkezés (ebédjegy) színe megváltozik (újabb kattintással visszaáll az eredeti állapot). Miután minden lemondani kívánt napot kijelöltünk, akkor a gombra kattintva, majd az alábbi képernyőn az gomb kiválasztásával véglegesíthetjük az ebédjegyek lemondását.
Számlák listázása, letöltése és befizetése
Számlák listázása
A „Befizetendők” menüpontban a megrendelt és a nem lemondott étkezésekhez (ebédjegyek) tartozó előírások (a tárgyhót követő hónapban jön létre az előírás és a számla) listázhatók, majd az előírás megnyitását követően a hozzá tartozó számla tölthető le, illetve a számla befizetésével kapcsolatos tájékoztatás érhető el.
Az előírás során kattintva, az adatok ellenőrizhetők.
Számlák letöltése
A „Bizonylatok” fülön a számla letölthető.
Számlák befizetése
Az „Előírás” (számla) befizetése a kiválasztott előírás sorában található jelölőnégyzet aktiválásával (pipa) majd a gombra kattintva - és az utasításokat követve - lehetséges.