Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

1. lépés – A rendszerhasználatához szükséges azonosítók

A szükséges azonosítók lekérdezhetőek a https://www.antsz.hu/euszolg oldalon illetve a működési engedélynek is tartalmazza.

Az oldal tetején található figyelmeztetés ne téveszen meg senkit az NNK honlapján a funkció még nem érhető el!

Orvosi pecsétszám lekérdezés / ellenőrzés

2. lépés – VMÁTRIX-ban jogosultságok pontos beállítása.


Mielőtt az IER rendszerben használhatóvá vállik az EESZT belépés és a funkciók használata, szükséges a megfelelő jogosultságok kiosztása az EESZT ágazati portálálán.

Ehhez elsőlépésben nyissa meg és lépjen be a https://portal.eeszt.gov.hu oldalon.
(Az adott szervezetben INTJOGADIN szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosult kezelni ezeket a beállításokat)

Ha a menüpont nem jelenik meg, akkor a felhasználó nem rendelkezik a megfelelő jogosultsággal.

Részletes működési leírást az alábbiakban csatolt felhasználói kézikönyvben olvashat.

EESZT Felhasználó jogosultságkezelés intézményi jogosultság adminisztrátorok részére

Hiba a(z) "viewpdf" makró renderelése során

The viewfile macro is unable to locate the attachment "VMATRIX-intezmeny-v1.02-020171027.pdf" on this page

3. lépés – azonosító adatok megadása az IER felületén


Az azonosítók megadására csak KOORDINÁTOR szerepkörű felhasználónak van jogosultsága.
1. lépés nyissa meg a baloldali menüből: Szervezőmunka -> feladatellátási helyek menüpontot
2. Válassza ki azt a FEH-t amelynek az adatait megszeretné adni.
3. A megjelenő űrlapon keresse meg az „EESZT adatszolgáltatáshoz szükséges mezők” blokkot
4. Töltse ki a Szervezeti egység 9 jegyű azonosítója (körzet kód) és a EÜ. szolgáltató 6 jegyű azonosítója mezőket a fenti táblázatban leírt módon.
5. Nyomja meg az űrlap alján található mentés gombot.
6. Navigáljon a baloldali menüben: Szervezőmunka -> Személyek és Iskolák -> Iskolaorvosok menüponthoz
7. Válassza ki a szerkeszteni kívánt iskolaorvost.
8. A megjelenő űrlapon keresse meg az „EESZT azonosító” mezőt és töltse ki a fenti táblázatban leírt módon.
9. Nyomja meg az űrlap alján található mentés gombot.

4. lépés – Belépés az EESZT adatküldéshez az IER rendszerben

Az IER rendszerben történő belépést követően (orvos szerepkörűfelhasználóval) a felsősorban az EESZT státuszokat jelző ikonok közül kattintson az ikonra, majd a megjelenő űrlapon jelentkezzen be e-személyigazolványa vagy mobiltoken segítségével. Ezt követően, hogy ha az orvos adatai helyesek akkor a rendszer aktíválja a felhasználó számára az EESZT funkciókat is és az ikon megváltozik a következőre:



Fontos azonban, hogy a sikeres bejelentkezés nem jelenti azt, hogy az adatok és a jogosultságok rendben vannak. Ennek indirekt tesztelésére nincs mód, az esetleges hiba akkor fog kiderülni, hogy ha baleseti vagy akutellátást illetve védőoltás rögzítés történik a rendszerben.

5. lépés – EESZT kommunikáció ellenőrzése, gyakori hibák


EESZT adatbeküldést követően a kommunikáció eredményét az „EESZT kommunikáció” menüpontot megnyitva és lekérdezve az adatokat tudjuk. Amennyiben a „Beküldés státusza” oszlopban a zöldszínű „Beküldve – Sikeres” felírat szerepel akkor minden rendben a kommunikációval.
Ha piros felírat, jelenik meg akkor azt jelenti, hogy a hiba van a kommunikációban. A felsősorban a piros szám jelzi, hogy összesen hány hibás beküldés volt. A piros számra kattintva érhetjük el a beküldésre váró hibás vagy még be nem küldött elemek listáját.



Leggyakoribb hibák


A hibaokát a „Beküldés eredménye” oszlop tartalmazza

  • Címkék nélkül