Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A tanulók, tanárok és eszközök összerendelésekor kapott hibaüzenetek és a problémák megoldása

A KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási (TESZEK) Modul helyes működéséhez a KRÉTA rendszerben fontos beállítani ill. ellenőrizni, hogy a tanulókra, osztályokra, gondviselőkre vonatkozólag helyesen vannak-e beállítva az adatok. A TESZEK Modul a KRÉTA rendszer adatai alapján ellenőrzi a tanulók ill. pedagógusok jogosultságát az eszközökre, továbbá a szülők, gondviselők jogosultságát a rgisztrációra és nyilatkozattételre.

Ezen az oldalon a tanulók, pedagógusok és eszközök összerendelésekor megjelenő hibaüzeneteket okát és a probléma megoldására vonatkozó javaslatot írjuk le részletesen. 

Mi a teendő ha az összerendeléskor a személyek listájában nem látható egy tanuló vagy pedagógus? 

A tanulók és tanárok listájában azok a diákok és pedagógusok jelennek meg akik a - KRÉTA rendszerbe felvett adatok alapján - jogosultak a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektben eszközökre. A jogosultságok megállapításának szabályait ide kattintva olvashatja el, ill. megtalálhatja azokat a beállításokat, amelyeket ellenőrizni kell a KRÉTA rendszerben!

Milyen hibaüzenetek jelenhetnek meg a tanulók és eszközök összerendelésekor és hogyan kell ezeket a problémákat megoldani? 


HIBAÜZENET SZÖVEGEHIBAÜZENET OKAPROBLÉMA MEGOLDÁSAVIDEÓ

NINCS GONDVISELŐ

A tanulónál nincs rögzítve szülő, gondviselő a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a a személyes adatait megadnia és az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a regisztrációs folyamatot elindítani. Abban az esetben ha a tanulóhoz nincs rögzítve a KRÉTA rendszerben gondviselő, akkor nincs lehetősége az eszközigénylési folyamat elindítására!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére kattintva vegye fel a gondviselő adatait. Ne felejtse el beállítani a gondviselő felhasználónevét és jelszavát is, valamint a törvényes képviselő jelölését! 

BELÉPÉSI ADATOK HIÁNYA

A tanuló szülőjének, gondviselőjének nincs megadva a felhasználóneve vagy jelszava a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia. Abban az esetben ha a tanuló szülőjének, gondviselőjének nincs megadva a felhasználóneve vagy jelszava, akkor nem tud belépni a KRÉTA Elektronikus ellenőrzőjébe a regisztrációs folyamat elindításához!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére és a GONDVISELŐK lapon adja meg a szülő, gondviselő felhasználónevét és jelszavát is, valamint ne felejstse el a törvényes képviselő jelölését is! 

NEM TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ

A tanuló egyetlen szülőjénél, gondviselőjénél sincs beállítva a törvényes képviselő a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA rendszerben a tanulónál nincs legalább egy gondviselő törvényes képviselőnek jelölve, akkor nincs lehetősége a szülőnek az eszközigénylési folyamat elindítására!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-TANULÓK funkcióba, a tanuló adatainak szerkesztésére kattintva állítsa be a gondviselőnél a törvényes képviselő jelölését! A tanulónak több törvényes képviselőt is beállíthat (pl. anya, apa), ebben az esetben bármelyik törvényes képviselőnek jelölt szülő elindíthatja az eszközigénylési folyamatot. 

REGISZTRÁCIÓ HIÁNYA

A tanuló törvényes képviselője a KRÉTA rendszerben még nem adta meg az adatait és nem indította el - az ÁSZF elfogadásával  - a regisztrációs folyamatot!

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF)  elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA elektronikus ellenőrzőjében a törvényes képviselő az ÁSZF elfogadásával és adatainak megadásával nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet a gyermeke számára még eszközt kiosztani!

Tájékoztassa a tanuló törvényes képviselőjét (szülő, gondviselő), hogy az eszköz igényléshez lépjen be a KRÉTA Elektronikus ellenőrzőbe vagy a KRÉTA Mobil applikációba, adja meg személyes adatait, majd az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadásával indítsa el a regisztrációt!


Milyen hibaüzenetek jelenhetnek meg a pedagógusok és eszközök összerendelésekor és hogyan kell ezeket a problémákat megoldani? 


HIBAÜZENET SZÖVEGEHIBAÜZENET OKAPROBLÉMA MEGOLDÁSAVIDEÓ

NEM JOGOSULT ALKALMAZOTT

Az alkalmazott nem pedagógus munkaköre van beállítva, ezért a projektben nem jogosult eszközre!

A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektben csak a tanár munkakörben foglalkoztatott pedagógusok számára érhetők el az eszközök. Abban az esetben ha a pedagógusnak nincs jól beállítva a munkaköre, akkor nem kerül a jogosultak listájába, így nem igényelhet eszközt!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióba, a pedagógus adatainak szerkesztésére és az ELSŐDLEGES MUNKAÜGYI ADATOK lapon a MUNKAKÖR mezőben állítsa be az alkalmazott intézményben betöltött, jogszabályilag előírt munkakörét a helyes (pl. tanár) értékre.

NEM JOGOSULT ALKALMAZOTT

A pedagógus az elmúlt 3 évben az EFOP projektekben kapott már informatikai eszközöket, ezért a jelenlegi projektben nem jogosult eszközre!

A "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projektben csak azok a pedagógusok jogosultak, akik az elmúlt 3 évben más EFOP programok keretében még nem kaptak eszközöket. Abban az esetben ha a KRÉTA rendszerben az alkalmazottnál ez a juttatás jelölve van, akkor nem lesz jogosult az eszközre!

Abban az esetben ha tévesen jelenik meg a pedagógusnál ez az üzenet és az elmúlt 3 évben más EFOP programok keretében ő nem kaptott informatikai eszközt, akkor lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióba, a pedagógus adatainak szerkesztésére és az ELSŐDLEGES MUNKAÜGYI ADATOK lapon törölje az erre vonatkozó jelölőnényzetet!

BELÉPÉSI ADATOK HIÁNYA

A pedagógusnak nincs megadva a felhasználóneve és jelszava vagy nincs beállítva a NAPLÓ jogosultsága a KRÉTA rendszerben!

Az eszközök átadásához a jogosult pedagógusnak kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia a KRÉTA Elektronikus naplójában. Ha a pedagógusnak nincs megadva felhasználóneve és jelszava, valamint nincs megadva a NAPLÓ jogosultsága,  akkor nem tud belépni az e-Naplóba ennek a műveletnek az elvégzéséhez!

Lépjen be a KRÉTA Adminisztrációs rendszerbe és a NYILVÁNTARTÁS-ALKALMAZOTTAK funkcióba, a pedagógus adatainak szerkesztésére és a BELÉPÉSI ADATOK lapon adja meg a felhasználónevét és az alapértelmezett jelszavát, valamint ellenőrizze hogy a JOGOSULTSÁGI SZINT mezőben a NAPLÓ jogosultság van beállítva. 

REGISZTRÁCIÓ HIÁNYA

A pedagógus KRÉTA Elektronikus naplójában még nem indította el - az ÁSZF elfogadásával  - a regisztrációs folyamatot!

Az eszközök átadásához a jogosult pedagógusnak kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket elfogadnia a KRÉTA Elektronikus naplójában. Abban az esetben ha a KRÉTA Elektronikus naplójában a pedagógus nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet számára még eszközt kiosztani!

Tájékoztassa a jogosult pedagógusokat, hogy az eszköz igényléshez lépjen be a KRÉTA Elektronikus naplójába majd az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elfogadásával indítsa el a regisztrációt!



  • Címkék nélkül