Általános funkciók
A KRÉTA e-napló rendszer képes az iskolai osztálynapló valamennyi funkciójának elektronikus megvalósítására, továbbá az osztálynapló papír alapú előállítására is.
A programból elérhető alapvető funkciók:
- integrált, szerepkör alapú felhasználó-kezelés az adminisztrációs rendszer vagy címtár alapján,
- tanórák rögzítése órarend, tantárgyfelosztás vagy egyedi adatok alapján,
- tanulói mulasztások rögzítése,
- érdemjegyek és szöveges értékelések rögzítése tanulókhoz, osztályokhoz, vagy csoportokhoz,
- feljegyzések, beírások rögzítése a tanulókhoz,
- mulasztások igazolása,
- iskolai napló és egyéb elektronikus dokumentumok előállítása.
KRÉTA Napló felhasználóinak kezelése
A rendszer felhasználó-kezelése biztosítja, hogy az arra jogosultak a saját szerepköreikben (szaktanár, osztályfőnök, igazgató) használható funkciókat érjék el. A KRÉTA rendszer számos ellenőrző funkciója védi a felhasználót a téves beírások, bejegyzések ellen.
Az elektronikus naplóban lehetőség van egyedileg zárolni a visszamenőleges beírásokat, így az intézmény – pedagógiai programjával összhangban – alakíthatja ki az adminisztrációs rendszerének működési paramétereit.
Korlátozások
A KRÉTA programban – a hatályos jogszabályokkal összhangban - nincs lehetőség előre tanórákat vagy érdemjegyeket rögzíteni.
Az elektronikus napló számos esetben egyszerűsíti a szaktanárok adminisztrációs munkáját és nagymértékben megkönnyíti az osztályfőnökök és iskolavezetők ellenőrzési feladatait, néhány példa ezek közül:
- a kitöltendő tanórák jelzése,
- az adott tanórára vonatkozó mulasztási adatok megjelenítése,
- a mulasztások adatainak görgetése,
- a tanmenet alapján automatikus témakitöltés,
- előző óra (helyettesítés esetén is) témájának megjelenítése,
- jegyek ellenőrzött bevitele, megtekintése,
- jegyek típusának az értékelés témájának meghatározása,
- mulasztások automatikus kezelése és összesítése.