Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Hogyan adhatok jogosultságot a pedagógusoknak a KRÉTA rendszerbe?

A KRÉTA rendszerben bármely, már felvett alkalmazottnak egyszerűen adhat jogosultságot az alábbi módon:

  •       A Nyilvántartás / Alkalmazottak felületen kattintson az alkalmazott nevére a táblázatban, amely megnyitja az alkalmazott adatait módosításra.
  •       Adja meg az alkalmazott felhasználónevét, és jelszavát.
  •       A Belépési adatok fülön a Jogosultsági szint értéknél állítsa be a „Napló” jogosultságot.
  •       Az ablak alján kattintson a Mentés gombra.

A folyamat végeztével a felhasználó számára elérhető lesz a KRÉTA rendszer napló felülete.

Hogyan vehetek fel új adminisztrátort a KRÉTA rendszerbe?

A KRÉTA rendszerben a telepítéskor egy technikai adminisztrátor felhasználó keletkezik, azonban ezen felhasználó használatát csak a rendszer indulásakor javasolt használni.

A KRÉTA rendszerben bármely, már felvett alkalmazottnak egyszerűen adható adminisztrátori jogosultság:

  •       A Nyilvántartás / Alkalmazottak felületen kattintson az alkalmazott nevére a táblázatban, amely megnyitja az alkalmazott adatait módosításra.
  •       A Belépési adatok fülön a Jogosultsági szint értéknél állítsa be az „Adminisztrátor” jogosultságot (is).
  •       Amennyiben korábban még nem volt, kérjük, adja meg az alkalmazott felhasználónevét, és jelszavát.
  •       Az ablak alján kattintson a Mentés gombra.

A folyamat végeztével a felhasználó számára elérhető lesz a KRÉTA rendszer adminisztrátori felülete.

Mikor vegyek fel betöltetlen álláshelyet a rendszerbe?

A Betöltetlen álláshely olyan „alkalmazottak” esetében kell, hogy bejelölésre kerüljön, amelyek vagy csak adminisztratív jelleggel kerültek felvételre (pl. Informatika Tanár, akinek kiosztják a jelenleg pedagógusnak nem kiosztható tanórákat), valamint hiányzó álláshely, vagy  év közben távozó pedagógus esetében hasonlóan, ha még nem sikerült új személyt a helyére szerződtetni.

Hogyan jelöljem az áttanító pedagógus alkalmazását a rendszerbe?

A KRÉTA tanügy-igazgatási adminisztrációs rendszer, ennek megfelelően kell az adatokat kezelni. Az áttanító pedagógust mindegyik érintett intézmény KRÉTA rendszerébe fel kell venni az alkalmazottak körébe. A rendszerekbe a Foglalkoztatás típusánál a Részmunkaidős foglalkoztatást kell kiválasztani, és a Részmunkaidő százalék adatmezőjébe a tanítandó órák százalékos arányát kell beírni. Például amennyiben egyik intézményben 12 órát tanít, a másikban 10-et, akkor ennek összegét vessük 100%-nak. Így az egyik intézményben 54,5%-ot kell beírni, míg a másik intézményben 45,5%-ot.

Hogyan állítsam be a pedagógus váltás esetén a folytonos óraszámozást az osztályokhoz a rendszerben?

  • pedagógus cserével (akár felmondás, akár nyugdíj, egyéb miatt) kapcsolatban az alábbiak szerint javasoljuk, hogy eljárjanak:
  • amennyiben jelenleg nincsenek TTF szerint pedagóguson a jelzett tanórák, akkor az alábbi leírás szerint eljárva, de az alkalmazottaknál rögzített Betöltetlen álláshely típusú/elnevezésű alkalmazottra tegyék a tanórákat, és amikor a TTF szerint is valakire rárakták az órákat, akkor hasonlóképpen járjanak el
  • a Betöltetlen álláshelyen lévő órákat eseti helyettesítésként tudják a rendszerben rögzíteni, és a helyettesítő kollégák úgy tudnak adminisztrálni

Távozó alkalmazott

  • Alkalmazott távozásakor nem javasolt törölni, mivel bármikor, amikor a későbbiekben, mint volt munkáltatótól, igazolásra van szüksége, munkaügyi szempontból ki kell tudni számára azt állítani
  • a távozást a Nyilvántartás/Alkalmazottak/Alkalmazott kiválasztása/Elsődleges illetve További munkaügyi adatok felület "Egyéb munkaügyi adatok" szekciójában tudja a rendszerben rögzíteni az "Alkalmazás kezdete" és az "Alkalmazás vége" dátumokat
  • a pedagógus által már végzett naplózási tevékenység esetén pedig a rendszer nem is fogja engedni törlését, hiszen a korábbi műveletei sem törölhetőek a rendszerből 

Távozó pedagógus alkalmazott adatainak módosítása új pedagógusra

  • a eddig lekönyvelt tanórák nem módosulnak, hiába történik akár TTF, akár Órarend törlés vagy módosulás a rendszerben
  • az alábbi változtatások idején az adott pedagógusok, akiknél a módosításokat végzi, ne könyveljenek tanórákat, vagy a TTF elemeket érintően Értékeléseket, Beírásokat, stb...
  • az Adatszolgáltatás/TTF felületen található gomb vagy beküldést kezdeményez, vagy a beküldött TTF-st visszavonja, módosításokkal történő újabb beküldésre, ha a Centrum/Fenntartó így kéri

Pedagógus csere TTF/Órarend felületen

  • törölje a „helyettesítendő” kolléga óráját TÖRLÉS AZ ADOTT NAPTÓL funkcióval az e-Napló/Tanári órarendek felületen
  • vegyen fel a „másik” pedagógusnak egy megfelelő órás TTF elemet a megfelelő osztállyal\csoporttal és tantárggyal
  • az eredeti, „helyettesítendő” kolléga TTF sorát a végén lévő "ceruza" ikonnal módosítsa 0 óraszámra
  • majd rögzítsék az órarendben az előbb törölt óra helyére az ETTŐL A HÉTTŐL funkcióval a "másik" pedagógus számára a tanórát
  • Fontos, hogy a Nyilvántartás/Testreszabás menüpont "Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekciójában a "Tanítási óra sorszámozás módja"  kapcsolót NEM állapotba állítsa
    • NEM érték esetén csak tantárgy alapján az azonos csoportnak/osztálynak, ugyanazt a tantárgyat sorszámozza folyamatosan, tanártól függetlenül
    • IGEN érték esetén figyelembe veszi, hogy a tanórákat különböző pedagógusok tanítják-e, és tanóráikat külön számozza 

A KRÉTA-ból gyakran, látszólag indok és rendszer nélkül törlődnek egyes pedagógusok adatai, elsősorban a pedagógus besorolás, jelszó és a lakcím. Ezeket újra javítani kell. Mi az oka?

A KRÉTA rendszerben – felépítéséből adódóan – adatvesztés nem lép fel. A bejelentő által jelzett „törlés”-t a pedagógusok munkaügyi adatainak jogszabályi változásaiból adódó változások okozták. 


  • Címkék nélkül