Az alkalmazottak belépési adatait, a felhasználónév-jelszó párost, a Nyilvántartás/Alkalmazottak menüpontban lehet megadni, a választott alkalmazott adatai között, a 'Belépési adatok' fülön. A rendszer elindításakor, vagy ha több pedagógus adatát szeretnénk megváltoztatni, nyújthat segítséget a belépési adatok importja.
Első lépésként exportálni kell a rendszerben levő alkalmazottak aktuális adatait, amely egy Excel-táblázat formájában töltődik le a gépünkre.
EXPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:
Az alkalmazottak aktuális adatainak a módosításához vagy új alkalmazotti adatok megadásához letölthetünk egy
- üres sablon fájlt is a gomb segítségével, amelyet később importálunk a KRÉTA rendszerbe,
- vagy a jelenleg a renszerben lévő Alkalmazottak listáját tartalmazó sablon fájlt az 'Importálások - Alkalmazottak belépési adatainak importálása' menüpontban található gombra kattintva.
majd mentsük el vagy nyissuk meg a megjelenő táblázatot.
Az aktuális adatok exportjának táblázatában nem jelennek meg a kollégák által megadott egyedi, titkos jelszavak.
A táblázat szerkezete
A táblázat szerkezetén nem szabad változtatni pl. új oszlopokat beszúrni, különben nem fogjuk tudni importálni a módosított fájlt! Ne vegyen fel új sorokba, új alkalmazottakat sem!
Ha elvégeztük a szükséges adatok megadását, módosítását az Excel táblázatban, akkor mentsük el egy megfelelő helyre, megfelelő néven. Térjünk vissza a KRÉTA rendszerbe, és a gombra kattintva válasszuk ki az előbb elmentett táblázatot. Kattintsunk az IMPORTÁLÁS funkcióra.
Az import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.
IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA felületen jelenleg 1 választási lehetőség van a kívánt funkciót bejelölni:
IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:
- A FÁJL KIVÁLASZTÁSA gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére.
- Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!
- Az IMPORT ELŐNÉZET felugró ablakban megjelenik, hogy a folyamat során milyen változások lesznek a rendszerben.
- Az ablakban a baloldali füleken kiválasztható elemek bármelyikét kiválasztva tételesen is megtekinthető az, hogy az importálás során milyen változás történik a tartalomban.
A 'Nem importálható sorok'-fülön megjelenő sorok tájékoztatnak arról, hogy az Excel-táblában milyen nem importálható sorok találhatók. Ezeket kijavítva ha az 'Összefoglalás'-fülön a 'Nem importálható' oszlopban nem találunk pozitív értékeket, akkor az gombra kattintva véglegesíthetjük az adatok importálását. - A "Nem importálható sorok exportálása" funkció segítségével a nem importálható adatsorokat tartalmazó táblázatot tölt le gépünkre a rendszer.
- Ha a feltöltés sikeres volt, akkor a program a megfelelő menü felület oldalra navigál minket.
- Ha a feltöltés során hiba lépett fel, akkor erről hibaüzenetet kapunk, amely alapján módosíthatjuk az importálandó órarendet vagy a rendszerünk adatait.
Jelszómódosítás
Az importálással megadott jelszavakat a felhasználók gyorsan, lehetőleg az első belépésük alkalmával, változtassák meg a Profilbeállítások között, ezzel is biztosítva az adatok biztonságát, hitelességét.
Hiba az importálás közben
Ha a rendszer nem tudja importálni a fájl, mert valamilyen hibát talált benne a feldolgozása során, akkor hibaüzenetet kapunk, amely alapján javíthatjuk a táblázatunkat, és újra megpróbálhatjuk importálni.
Alkalmazottak belépési adatainak importálásaAz alábbi videóban megtekinthetjük, hogy az adminisztrációs felületen lehetőségünk van az alkalmazottaink belépési adatait importálással felvinni a rendszerbe. |
---|