Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

KRÉTA webcíme

A KRÉTA rendszert minden intézmény a saját elérési útján keresztül láthatja. Az intézményi rendszerek telepítésekor minden intézmény számára készül egy, vagy két lehetséges intézményi kódnév, amely publikálásra kerül. Az intézményi kódnév csak az angol abc kisbetűit, valamint számokat tartalmazhat.

KRÉTA rendszer webcíme

Minden intézmény elérési útja az alábbi formában áll össze: https://[intezmenykodnev].e-kreta.hu

Az intezmenykodnev minden intézmény számára egyedi, amelyet alapesetben az intézmény fenntartójával kötött szerződéskor határoztunk meg. Amennyiben az elérési utat ismeri, kérjük, másolja be egy böngészőprogram elérési sávjába, majd nyomja le az Enter billentyűt.

Fontos tudni!

A KRÉTA rendszer tanúsítványhoz kötött biztonságos, ún. HTTPS kapcsolaton keresztül kommunikál a felhasználó számítógépével. Kérjük, hogy ügyeljen arra, hogy a webcímet mindig https:// szöveggel kezdje! Amenniyben a böngészőprogram tanusítványhibát jelez, akkor kérjük, hogy ne lépjenek be a programba és haladéktalanul jelezzék az ilyen hibát ügyfélszolgálatunknak! 

Az egyszerűbb használat érdekében javasoljuk, hogy a böngésző könyvjelzői közé mentsék el a KRÉTA rendszerük elérési útvonalát, így a későbbiekben nem szükséges beírni a webcímet, elegendő a könyvjelzőre kattintani. 

Milyen szabályokat érdemes betartani a WEB alkalmazások használatakor? 

A WEB alkalmazások kezelése - az Internetes technológia sajátosságai miatt - némileg eltérő, mint a hagyományos szoftverek (pl. irodai alkalmazások) kezelése. Az alábbiakban néhány olyan kezelési szabályra hívjuk fel a figyelmet, amelyet mindig célszerű betartani. 

  1. A KRÉTA program - és általában a WEB alkalmazások - nem különbözteti meg az egyszeres és a dupla kattintást, ezért bármilyen kezelőfelületi elemre (nyomógombra, listára, beviteli mezőre) csak egyszer kattintson!
  2. A WEB alapú alkalmazások reakció ideje általában néhány másodperccel hosszabb, mint a helyi gépre telepített programoké.
  3. A programban nem javasoljuk a böngészőprogram vissza gombját használni egy előző oldal vagy egy előzmény megtekintéséhez, helyette mindig az alkalmazás saját gombjait használja!
  4. Soha ne indítsa el több példányban a programot! A Tálcán mindig ellenőrizheti, hogy hány böngészőablak van nyitva!
  5. Nem javasoljuk, hogy ugyanazt a szoftvermodult (pl. Adminisztrációs modult) azonos böngészőprogramban kettő vagy több lapon nyissa meg! Abban az esetben ha szükséges, hogy 2 különböző felületet lásson, akkor javasoljuk, hogy 2 különböző böngészőprogramot használjon!
  6. Kérjük ügyeljenek arra, hogy - biztonságuk érdekében - mindig a böngészőprogramok legfrissebb verzióját használják!
  7. A KRÉTA többféle böngészőprogrammal használható, de előfordulhat, hogy – a böngészőprogramok specialitásai miatt – néhány oldal nem megfelelően jelenik meg. Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy próbálja meg a program használatát másik böngészőprogrammal.
  8. A böngészőprogramok esetében lehetősége van a képernyő nagyítására vagy kicsinyítésére, de ügyeljen arra, hogy a méretváltoztatás esetében megváltozhat a KRÉTA rendszer felülete!

Fontos tudni!

Kérjük, hogy a program hatékony használata érdekében a felsorolt - WEB alkalmazások kezelésével kapcsolatos – szabályokat mindig tartsa be!

Belépési és informatikai problémák megoldása

Amennyiben a KRÉTA rendszer felülete ezt követően nem érhető el, kérjük ellenőrizze a belépéshez szükséges feltételeket.

 Informatikai problémák megoldása

KRÉTA rendszer felépítése

A KRÉTA rendszer - mint a legtöbb webalapú rendszer -  elosztva, több központi szerveren működik. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a szerver éppen nem elérhető (például frissítés alatt van), akkor a rendszer teljes egésze elérhetetlen. A KRÉTA rendszer szerverének üzemeltetése - az intézmény fenntartójától és KRÉTA szerződésétől függően - több különböző helyszínen lehet, azonban minden ilyen infrastruktúrán a KRÉTA rendszer terméktámogatása a szerződések értelmében biztosítja a rendszer legfrissebb verzióját, valamint folyamatos frissítését és hibaelhárítását. 

Mit tegyünk ha nem érhető el a KRÉTA rendszer? 

Amennyiben az intézményi rendszere nem elérhető, kérjük, az alábbi folyamat lépéseit vizsgálja meg.

  1. Vizsgálja meg, nem karbantartás folyik-e épp a rendszeren!
    1. Amennyiben a KRÉTA rendszer felülete Karbantartást jelez, kérjük, hogy várjon türelemmel, ameddig a karbantartás befejeződik.
    2. Amennyiben a felület már jelentős idő (8+ óra) óta karbantartást jelez, amelyről korábban a rendszer üzemeltetője nem küldött értesítést, úgy kérjük jelezzék ezt ügyfélszolgálatunk felé a problémát!
  2. Vizsgálja meg, hogy működik-e az internetkapcsolata!
    1. Amennyiben nem működik az internetkapcsolat, a KRÉTA rendszer nem lesz elérhető.
  3. Vizsgálja meg, hogy megfelelő URL-t (linket, elérési utat) adott-e meg a böngészőben, ellenőrizze, hogy a https:// kifejezéssel kezdődik-e a webcím!
  4. Vizsgálja meg a hibaoldal tartalmát az ott megjelenő üzenetet!
    1. Amennyiben a KRÉTA rendszer hibaoldalt jelez, kérjük, cselekedjen annak tartalma szerint, vagy amennyiben nem kínál javítási lehetőséget, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal!

Fontos tudni!

A KRÉTA rendszer bejelentkező képernyőjén minden esetben látható, hogy rendszerünk következő, kiemelt frissítését mely időszakra tervezzük. A bejelentkezési adatok alatt található szövegdobozban jelzett időintervallumot minden esetben a maximális időtartamban jelezzük, ezen  időszak alatt a rendszer bármikor leállításra kerülhet, ezért kérjük, hogy ebben az időszakban lehetőség szerint ne lépjenek be a rendszerbe. Leállítás esetén az éppen aktuálisan menteni kívánt adatok elvesznek, azonban a korábban már mentett adatok minden esetben megmaradnak.

A KRÉTA weboldalak és a hálózat elérése

A KRÉTA rendszerek webcímének elérése csak a megfelelő ügyféloldali beállításokkal lehetséges. Az Internet elérésének ellenőrzése után is előfordulhat, hogy bizonyos weboldalakat - különös tekintettel a gyakran használt webcímekre - a számítógép nem tud megjeleníteni. 

Az internet szolgáltatók az ügyféloldali IP címeket és a DNS szerver elérhetőségét a legtöbb esetben dinamikusan állítják be, így más településen vagy más szolgáltató (pl. Sulinet) esetében ezek a beállítások módosulnak és ott már elérhető, használható a rendszer. A probléma azonosításához ill. megoldásához az alábbiak ellenőrzését javasoljuk: 

  • kérjük ellenőrizzék a PING parancs kiadásával, hogy a KRÉTA weboldal címet a DNS szerver helyesen oldja-e fel? A PING parancsra - a Fenntartói rendszerekben meglévő biztonsági beállítások miatt - válasz nem fog érkezni, de a helyes IP cím ellenőrizhető. A PING parancsról további információkat az alábbi oldalon olvashat: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ping
  • a probléma pontosabb azonosítására javasoljuk, hogy próbálják meg más DNS szerver beállítást (pl. a Google által ingyenesen biztosított 8.8.8.8 IP címen levő szerver) a hálózati konfigurációban. A Google Public DNS szolgáltatásról az alábbi címen olvashat részletes útmutatót: https://hu.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS
  • A DNS szerverek problémáinak megoldására hasznos lehet az ipconfig /flushdns parancs is, amely törli a számítógépén eltárolt, esetlegesen hibás DNS bejegyzéseket. A parancsról részletes útmutatót a https://help.ea.com/hu-hu/help/pc/how-to-flush-dns-cache-for-windows/ linken olvashat. 

Fontos tudni!

A KRÉTA rendszerbe minden magyarországi IP címről be lehet jelentkezni, azonban - biztonsági okokból - előfordulhat, hogy a külföldi országok IP címeiről ill. meghatározott címtartományáról ideiglenesen nem lehetséges a belépés! Abban az esetben ha a geolokáció alapján külföldi IP címet használ és a kRÉTA rendszer nem elérhető, akkor ezt kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak! 

Megjelenítési és teljesítményproblémák ellenőrzése és kezelése

A KRÉTA rendszerek egy nagyteljesítményű, központi infrastruktúrán működnek, azonban előfordulhatnak olyan időszakok amikor a rendszer válaszidejei hosszabbak lehetnek. Ha a KRÉTA használata során többször előfordul, hogy a rendszer lassan reagál vagy a felület nem jelenik meg a szokásos módon, célszerű az alábbiakat ellenőrizni.

  1. Vizsgáljuk meg a gépünk Internet kapcsolatának állapotát és sebességét. Az ellenőrzéshez használhatunk webes sebességmérő alkalmazásokat is (pl: http://www.speedtest.net/), amelyek képesek a kapcsolat válaszidejeit ill. a letöltési-feltöltési sebességet ellenőrizni. 
  2. Abban az esetben ha az Internet kapcsolatunk lassú, előfordulhat, hogy a KRÉTA weboldalak nem helyesen jelennek meg. Ilyenkor célszerű a CTRL-F5 gombbal törölni a lokális gyorsítótár tartalmát majd frissíteni az oldalt. 
  3. Vizsgáljuk meg, hogy esetleg más weboldalak vagy webes alkalmazások esetében is tapasztalunk-e hibákat. Célszerű ilyen esetben nem egyszerű oldalakat, hanem összetettebb weboldalakat, webes alkalmazásokat (pl. levelező programok) megvizsgálni. 
  4. Ha a KRÉTA rendszer használata lassú akkor ellenőrizzük, hogy ez csak egy adott helyen fordul elő (pl. iskolában) vagy ugyanez a jelenség fennáll ha pl. otthonról vagy mobilneten keresztül használjuk. 
  5. Amennyiben van lehetőségünk célszerű másik számítógépen is ellenőrizni, hogy ott is előfordul a lassú vagy hibás működés? 
  6. A különböző ingyenes alkalmazások előszeretettel telepítenek különböző kiegészítőket (plug-in) a böngészőprogramokba, amelyek jelentősen lelassíthatják a weboldalak kezelését. Ellenőrizzük és tiltsuk le vagy töröljük ezeket a felesleges kiegészítőket. 

Abban az esetben ha a hiba tartósan jelentkezik, akkor a hibabejelentésébe feltétlenül írja meg, hogy:

  • melyik iskolában használja a KRÉTA rendszert, milyen szerepkörben? 
  • melyek a számítógépének legfontosabb paraméterei (CPU, memória)
  • milyen verziójú böngészőprogramot használ? 
  • milyen időszakban és honnan (iskola, otthon) tapasztalta a hibákat?
  • ki az Internetszolgáltató abban a hálózatban ahol a hiba jelentkezik? 
  • tapasztalta-e, hogy más weboldalak is lassan jelennek meg vagy csak a KRÉTA programban volt észrevehető a lassulás? 
  • ha a felület hibásan jelenik meg, akkor küldje el a képernyőképeket is a probléma pontosabb azonosítására. 

Felhasználónév és jelszó

A KRÉTA rendszerbe  kizárólag az arra jogosult felhasználók léphetnek be.  A belépéshez minden esetben meg kell adnia felhasználónevét és titkos jelszavát!  Kérjük, hogy különösen körültekintően járjon el a jelszavának védelme érdekében, ne írja fel jelszavát olyan helyre, amit mások is láthatnak, jelszava beírásánál figyeljen, hogy azt mások ne nézhessék le a billentyűzetéről, valamint ne adjon meg könnyen kitalálható jelszót sem!  

A KRÉTA rendszer telepítése után automatikusan létrejön egy alapértelmezett felhasználó (admin), valamint  a hozzá tartozó jelszó is, amely segítségével első alkalommal be lehet jelentkezni a programba. Amennyiben intézménye a jelszót elfelejtette. továbbá másik, korábban felvett adminisztrátor nincs a rendszerben, kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Fontos tudnia!

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az e-KRÉTA Zrt. munkatársai sem telefonon, sem pedig e-mailban nem kezdeményeznek közvetlen kapcsolatot a rendszer felhasználóival ill. soha nem kérik el a bejelentkezési adataikat (felhasználónevüket vagy jelszavukat)! Abban az esetben ha akár telefonon vagy e-mailben ilyen megkeresés érkezne, kérjük ne válaszoljon rá és haladéktalanul jelezze az ugyfelszolgalat@ekreta.hu email címünkön! 

Bejelentkezés a KRÉTA rendszerbe

A bejelentkezés folyamata:

  1. Adja meg Felhasználónevét a „Felhasználónév” feliratú felső szövegdobozban.
  2. Adja meg jelszavát a „Jelszó” feliratú alsó szövegdobozban.
  3. Amennyiben szükséges pipálja ki a reCAPTCHA jelölőnégyzetet vagy a felugró képek közül válassza ki, amiken a jelzett tárgyat látja (buszok, lámpák, zebrák, stb).
  4. Nyomja meg az Enter billentyűt, vagy kattintson a „BEJELENTKEZÉS” feliratú gombra.

A sikeres bejelentkezést követően a képernyő eltűnik és megjelenik a KRÉTA rendszer nyitóoldala.  Új, először használt jelszó esetén javasoljuk, hogy a jelszó mező alatt található "Jelszó mutatása" jelölőnégyzettel ellenőrizze, hogy helyesen adta e meg az új jelszót. 

 Bejelentkezési adatok kezelése

Jelszavak megjegyzése

A KRÉTA rendszer alapértelmezetten nem ajánlja fel, hogy megjegyzi jelszavát, azonban bizonyos böngészők lehetőséget adnak arra. Kiemelten kérjük Önöket, hogy rendszereik és tanügyi adminisztrációik biztonsága érdekében:

  • Ne jegyeztessék meg jelszavukat olyan számítógépen, melyhez más is hozzáférhet!
  • Ne használjanak túl egyszerű, vagy egyértelmű jelszavakat!
  • Jelszavaikat ne írják fel olyan helyre, ahol más, illetéktelenek is láthatják!
  • Személyi számítógépeiket ne hagyják őrizetlenül, a rendszerbe belépve!

Jelszavak tárolása

A böngészőprogramok alkalmasak arra, hogy felhasználónevét és jelszavát eltárolják a későbbi bejelentkezés egyszerűsítése céljából, ugyanakkor mások számára elérhető, publikus számítógépen soha ne jegyeztesse meg a felhasználónevét és jelszavát! A jelszavak megjegyzése funkciót azonban kizárólag a saját számítógépén használja!

Jelszavak frissítése

Abban az esetben ha megváltoztatta jelszavát, akkor aböngészőprogramok általában felajánlják a mentett jelszó frissíését. Abban az esetben ha ez a frissítés nem történik meg, akkor előfordulhat, hogy a böngészőprogramban még a régi jelszava kerül tárolásra és a programba azzal próbál - sikertelenül - bejelentkezni. Ilyen esetben célszerű a JELSZÓ MUTATÁSA jelölőnégyzetre kattintani és megjeleníteni a beírt jelszavát. 

Elfelejtett jelszó funkció

Abban az esetben ha a KRÉTA rendszerben be van állítva az email címe, akkor az ELFELEJTETT JELSZÓ funkcióval kérhet az emailcímére egy jelzóváltoztatási linket, amelynek segítségével módosíthatja a jelszavát. A jelszóváltoztatási email kiküldését meg kell adnia a felhasználónevét és a rendszerben ehhez a felhasználónévhez tárolt emailcímét.

Ha a rendszerben nincs tárolva az emailcíme, akkor csak az intézmény KRÉTA adminisztrátora tud új jelszót beállítani. 

Hogyan lehet jelszót módosítani a KRÉTA rendszerbe!

A sikeres bejeelntkezés után a képernyő jobb felső sarkában a felhasználói profiloknál tudja módosítani a jelszavát!

 Jelszó módosítása a KRÉTA rendszerben és a jelszavakra vonatkozó szabályok

Hogyan tudom módosítani a jelszavamat? 

A belépés után megjelenő képernyő tetején jobb oldalon látható a belépett felhasználó "Profil menü"-je, ezen belül a felhasználói profilbeállításokban lehetőségünk van a jelszavak megváltoztatására, módosítására. A menüpontban van lehetősége a felhasználónak, hogy a jelszavát módosítsa. 

A módosításhoz szükséges a "Jelenlegi jelszó" megadása, majd az "Új jelszó" és az "Új jelszó megerősítése" mezők kitöltése, majd a "Mentés" gombbal a módosítások érvényesítése.

Jó tudni!

A jelszavakban nem célszerű az ékezetes karakterek használata, mivel az eltérő billentyűzetkiosztások miatt gyakran tévesztéshez vezethet. 

Milyen szabályokat érdemes betartani a jelszavak létrehozásakor, módosításakor? 

Nincs egységesen elfogadott, teljesen egyértelmű szabály arra, milyen is egy kellően biztonságos jelszó, ezért jaavslatként az alábbi tanácsokat érdemes megfontolni a jelszavak beállításakor:

  1. A jelszó legyen minimum 8 karakter hosszúságú, de általános elvként elmondható, hogy egy jelszó minél hosszabb, annál biztonságosabb!
  2. Használjunk vegyes kis és NAGYBETŰKET egyaránt jelszavunkban. 
  3. Kerüljük a gyakori vagy nagyon egyszerű jelszavakat, mert a támadók elsősorban ezzel próbálkoznak. Ilyen jelszavak azok, amelyek - bár a formai követelményeknek megfelelnek - de könnyen kitalálhatók (pl. a Jelszo123, Alma1234, qWeRty123456, Password1234567890, StarWars1977, passw0rd stb. ).
  4. Használjunk speciális karaktereket is, pl. írásjeleket a jelszavunkban. Egy vessző, pont, felkiáltójel vagy egyéb írásjel használata nehezebben kitalálhatóvá teszi a jelszavunkat, de ezeket az ésszerűség határán belül használjuk!
  5. Értelmes szavak használata. A közhiedelemmel ellentétben egy erős jelszónak nem feltétlenül szükséges teljesen véletlenszerűen egymás mellé rakott karakterekből állnia. Használhatunk értelmes szavakat (lehetőleg teljesen értelmetlenül hangzó szópárokat) is, amennyiben azoknak semmi közük hozzánk és nem utalnak semmilyen tulajdonságunkra, hozzátartozónkra, házi kedvencünkre.
  6. Változtassuk meg jelszavunkat rendszeresen, ill. abban az esetben, ha felmerül a gyanú, hogy valaki megtudta azt. Nem érdemes nagyon gyakran változtatni, a KRÉTA esetében azonban javasoljuk, hogy legalább évente érdemes megváltoztatni a jelszót. 
  7. Soha ne írjuk le papírra a jelszavainkat és még csak utalás szintjén se beszéljünk róla senkinek. A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy már néhány, ártatlannak tűnő kérdés megválaszolásával már elegendő információt adhatunk ki a jelszavunkról ahhoz, hogy az a kérdező számára pontosan kitalálható legyen. Ha feledékenyek vagyunk, használjunk jelszókezelőt, a jelszófájlról pedig készítsünk időnként biztonsági másolatot!

Jelszókezelés bemutatása

Az alábbi videóban a KRÉTA rendszerre is, mint bármely elektronikus rendszerre érvényes, általános jelszókezelési tudnivalókat tekinthet meg.


Mi a teendő ha nem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe? 

Sikertelen bejelentkezés esetén kérjük, hogy az alábbi lépéseket ellenőrizze:

  • Vizsgálja meg, hogy megfelelő URL-t (linket, elérési utat) adott-e meg a böngészőben, ellenőrizze, hogy a https:// kifejezéssel kezdődik-e a webcím!

  • Próbálja meg a jelszavát egy látható helyen leírni, majd másolni, vagy amennyiben mástól gépi formában kapta, azt a levélből kimásolni, és beilleszteni!

  • Használja a JELSZÓ MEGJELENÍTÉSE funkciót, hogy ellenőrizhesse, hogy megfelelő jelszót írt be a bejelentkezéshez!
  • Ellenőrizze, hogy felhasználónevében vagy jelszavában a nagy rövid O betű, valamint a 0 nem keveredik e, szintén hasonló az eset a rövid nagy i és a kicsi L betű esetén, valamint bizonyos esetben a 2-es szám és a Z betű is könnyedén keverhető!
  • Ellenőrizze a billentyűzet kiosztás megfelelően van-e beállítva!
  • Abban az esetben ha "Érvénytelen vagy lejárt munkamenet" üzenetet kap, akkor zárja be a böngészőprogramot és nyissa meg újra. 
  • Törölje a böngészőprogram gyorsítótárát!
  • Elllenőrizze, hogy számítógépén vagy telefonján a rendszeridő pontosan van-e beállítva! bban az esetben ha a rendszeridő hibásan van beállítva a számítógépén - biztonsági okokból - a rendszer nem engedélyezi még helyes adatokkal sem a belépést!

  • Ha számítógépen probál bejelentkezni, akkor próbálja meg a mobil applikáció segítségével a bejelentkezést, ill. fordítva ha mobil eszközről próbálkozik, akkor próbálja meg böngészőprogramon keresztül! 
  • Ha van lehetősége próbálja meg a bejelentkezést egy másik számítógépről is!

Mi a teendő ha a fentiek ellenére sem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe? 

Amennyiben egyik megoldás sem oldotta meg problémáját és tanulóként, tanárként vagy szülőként szeretne belépni, akkor forduljon a KRÉTA intézményi adminizstrátorához, aki tud új felhasználónevet vagy jelszót generálni. Abban az esetben ha az eredeti adminisztrátor felhasználót szerette volna használni, kérjük, forduljon fenntartójához, minden más esetben javasoljuk, hogy a rendszer eredeti adminisztrátor felhasználójával lépjen be, és módosítsa a felhasználó jelszavát egy új értékre.

Fontos tudni!

Az Educational Development Informatikai Zrt. nem tudja módosítani a KRÉTA rendszer felhasználóinak adatait, nem tud új felhasználónevet vagy jelszót készíteni! A KRÉTA rendszer felhasználói adatait kizárólag az intézmény tudja módosítani!

Amennyiben a fenti megoldást követően is problémát jelez a rendszer, kérjük, értesítse ügyfélszolgálatunkat!

Sikerült a bejelentkezés! Milyen programmodulok jelennek meg? 

A KRÉTA rendszer több szoftvermodult is tartalmaz, amelyeket a különböző szerepkörökkel (pl. tanuló, szülő, tanár, osztályfőnök, intézményvezető, fenntartó stb.) és jogosultságokkal lehet elérni! 

 Szerepkörök és jogosultságok bemutatása

Mit jelentenek a szerepkörök?

A KRÉTA rendszerben a felhasználók többféle szerepkörben (pl. tanár, tanuló, intézményvezető, adminisztrátor, ügyintéző stb.) járhatnak el, amely szerepkörökhöz eltérő jogosultságok tartoznak. A szerepkörök jogosultsága alapján megváltozhat a rendszer kinézete és további funkciók lesznek elérhetők. 

Többféle szerepkör kezelése

A KRÉTA rendszerben annak a felhasználónak, akinek több jogosultsága ill. szerepköre van, a felhasználóneve és jelszava megadását követően egy úgynevezett szerepkörválasztó ablak látható, ahol kiválaszthatja, hogy a rendszer melyik modulját szeretné elérni.

Mit tegyek ha nem jelenik meg a belépéskor valamelyik szoftvermodul? 

Ha a KRÉTA rendszerbe történő belépés után nem jelenik meg valamelyik szoftvermodul, akkor nincs jogosultsága az adott modul eléréséhez. Ilyen esetben az intézmény KRÉTA adminisztrátorával kell ellenőrizni a felhasználóhoz tartozó szerepköröket és jogosultságokat. A jogosultságok beállításáról ide kattintva olvashat részletes útmutatót!

Nem sikerült bejelentkeznem a KRÉTA rendszerbe! Mit tegyek? 

Abban az esetben ha nem sikerül belépni a KRÉTA rendszerbe, akkor első lépésként ellenőrizze, hogy a felhasználónevét, jelszavát valamint az intézményt jól adta-e meg a bejelentkezési folyamatban! 

 Mi a teendő ha nem sikerül bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe?

Mi a teendő ha nem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe? 

Sikertelen bejelentkezés esetén kérjük, hogy az alábbi lépéseket ellenőrizze:

  • Vizsgálja meg, hogy megfelelő URL-t (linket, elérési utat) adott-e meg a böngészőben, ellenőrizze, hogy a https:// kifejezéssel kezdődik-e a webcím!

  • Próbálja meg a jelszavát egy látható helyen leírni, majd másolni, vagy amennyiben mástól gépi formában kapta, azt a levélből kimásolni, és beilleszteni!

  • Használja a JELSZÓ MEGJELENÍTÉSE funkciót, hogy ellenőrizhesse, hogy megfelelő jelszót írt be a bejelentkezéshez!
  • Ellenőrizze, hogy felhasználónevében vagy jelszavában a nagy rövid O betű, valamint a 0 nem keveredik e, szintén hasonló az eset a rövid nagy i és a kicsi L betű esetén, valamint bizonyos esetben a 2-es szám és a Z betű is könnyedén keverhető!
  • Ellenőrizze a billentyűzet kiosztás megfelelően van-e beállítva!
  • Abban az esetben ha "Érvénytelen vagy lejárt munkamenet" üzenetet kap, akkor zárja be a böngészőprogramot és nyissa meg újra. 
  • Törölje a böngészőprogram gyorsítótárát!
  • Elllenőrizze, hogy számítógépén vagy telefonján a rendszeridő pontosan van-e beállítva! bban az esetben ha a rendszeridő hibásan van beállítva a számítógépén - biztonsági okokból - a rendszer nem engedélyezi még helyes adatokkal sem a belépést!

  • Ha számítógépen probál bejelentkezni, akkor próbálja meg a mobil applikáció segítségével a bejelentkezést, ill. fordítva ha mobil eszközről próbálkozik, akkor próbálja meg böngészőprogramon keresztül! 
  • Ha van lehetősége próbálja meg a bejelentkezést egy másik számítógépről is!

Mi a teendő ha a fentiek ellenére sem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe? 

Amennyiben egyik megoldás sem oldotta meg problémáját és tanulóként, tanárként vagy szülőként szeretne belépni, akkor forduljon a KRÉTA intézményi adminizstrátorához, aki tud új felhasználónevet vagy jelszót generálni. Abban az esetben ha az eredeti adminisztrátor felhasználót szerette volna használni, kérjük, forduljon fenntartójához, minden más esetben javasoljuk, hogy a rendszer eredeti adminisztrátor felhasználójával lépjen be, és módosítsa a felhasználó jelszavát egy új értékre.

Fontos tudni!

Az Educational Development Informatikai Zrt. nem tudja módosítani a KRÉTA rendszer felhasználóinak adatait, nem tud új felhasználónevet vagy jelszót készíteni! A KRÉTA rendszer felhasználói adatait kizárólag az intézmény tudja módosítani!

Amennyiben a fenti megoldást követően is problémát jelez a rendszer, kérjük, értesítse ügyfélszolgálatunkat!

Automatikus kijelentkezés

A KRÉTA rendszer – biztonsági okokból – egy előre meghatározott tétlenségi időszak után automatikusan kilépteti a felhasználót. A képernyő jobb felső részében láthatja mindig, hogy mennyi idő van hátra az automatikus kijelentkezésig.

Belépési felület bemutatása

A KRÉTA rendszer belépési felülete, annak részleteinek bemutatása, magyarázata tekinthető meg az alábbi kisfilmben.


  • Címkék nélkül