A Klebelsberg Központ (továbbiakban KK) a TESZEK rendszerhez megfogalmazott esetkezelés kiterjesztési, továbbfejlesztési célú üzleti igényei alapján a TESZEK eszköz orientált folyamatkezelési logikáját módosította, kibővítette egy általánosabb célú folyamatkezelési megoldássá, amely egyfajta kommunikációs, kollaborációs felületként szolgál.
A folyamatkezelés továbbfejlesztésének legfontosabb eredménye az e-mail-ben történő intézmény/fenntartó és a KK közötti kommunikáció csökkenése, ideális esetben annak teljes kiváltása.
A TESZEK folyamatkezelési megoldásának továbbfejlesztésével az alábbi integrációkat hajtotta végre (röviden leírva, bővebben a későbbi fejezetekben lesznek olvashatók), melyekhez kapcsolódó üzleti igények a KK-val történt egyeztetések során fogalmazódtak meg:
- Eszköz nélküli eset indítható általános célú információkérés, segítségkérés céljából, melyek információkérés kategóriájú eseteknek (röviden információkérésnek) nevezhetők.
- Intézmény vagy fenntartó indíthat információkérés eseteket, melyekkel kapcsolatos ügyintézést és az elindított folyamat végrehajtását a KK végezheti.
- Ha intézmény indítja az információkérést, akkor a fenntartója nem vesz részt a folyamatban, nem értesül az információkérésről.
- Az információkérések kezelésére intézményi, fenntartói és KK oldalon új szerepkörök bevezetése történt meg (egy munkatárs továbbra is betölthet többféle szerepkört), mely lehetőséget ad az esetek láthatóságának kontrollálására.
Új szerepkörök:
- Teszek központi címkefelhő menedzser (KK-s) szerepkör, mellyel rendelkező felhasználó jogosult az információkéréshez kapcsolódó címkék halmazának karbantartásához (Admin menüpont új Címkék menüpontjában).
- Információkérés menedzser (KK-s) szerepkör, mellyel rendelkező felhasználó karbantarthatja a KK-hoz tartozó információkéréssel kapcsolatos eseteket.
Címkékkel (tag-ekkel) láthatók el az információkérés esetek, melyekhez kapcsolódó címkéket címkehalmazból (ennek új menüpontjáról a későbbiekben lehet olvasni) helyezheti el az információkérés felelőse (KK-s munkatárs).
Az információkérést válasz megfogalmazása után az eset felelőse (KK-s munkatárs) jogosult lezárni, melyről automatikus értesítés kerül kiküldésre.
Hozzászólás rögzíthető az információkérés eseten, melynek történetét a rendszer automatikusan kezeli.
Az információkérések házon belüli egyeztetésének kezelésére alkalmazható az eset folyamat végrehajtása során is elérhető feladatkezelési funkció, valamint a hozzászólások lehetősége.
Az információkérések exportálásával a TESZEK lehetővé tette az esetkezelésben régióra, státuszra, időintervallumra, fenntartóra, intézményre és címkére történő szűrést.
Új címkék menüpont
A rendszermodulban Teszek központi címkefelhő menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználó számára a KK-ba bejelentkezve megjelenik az Admin menüponton belül a Címkék elnevezésű új menüpont.
A modul képernyőjének bal oldali menüsávjában a Címkék feliratra kattintva a jobb oldali munkafelületen jelenik meg a Címkék menüpontja, melyben a címkék tarthatók karban. A Címkék képernyő cím alatt láthatóak a táblázatban a címkék, valamint a táblázat felett bal és jobb oldalon megjelennek a címkékhez tartozó funkciók funkciógombjai.
A címkéket tartalmazó táblázatban alapesetben csak az aktív címkék jelennek meg. Ezt jelöli a táblázat felett bal oldalon látható Csak aktív jelölőnégyzet, mely alapesetben ki van pipálva. A négyzetbe kattintva a felhasználó kiveheti a pipát, vagy újra kipipálhatja a mezőt.
A táblázatban a felhasználó meghatározhatja, hogy mely oszlopokat szeretné megjeleníteni, illetve mely oszlopokat nem szeretné látni az oszlopok között. A megjeleníthető oszlopok kiválasztására a táblázat felett jobb oldalon a BEÁLLÍTÁS funkciógombra kattintva megjelenő képernyőn van lehetőség.
A megjelenő képernyőn az alábbi oszlopnevek mellett pipálható ki, hogy megjelenjen-e az adott oszlop a táblázatban, vagy sem.
- Név
- Aktív
- Leírás
A Táblázatos nézet oszlopai képernyőn megjelenő funkciógombok és jelölőnégyzetek:
Az Összes oszlop kijelölése checkboxba kattintva mindegyik oszlop kiválasztásra kerül. Ha a kipipált checkboxba kattint a felhasználó (kiveszi belőle a pipát), akkor azok a kijelölések, melyek az Összes oszlop kijelölése jelölőnégyzetbe kattintva jelentek meg újonnan, azok eltűnnek.
• A MÉGSE vagy a KILÉPÉS funkciógombokra kattintva a Táblázatos nézet oszlopai című képernyőn elvégzett módosítások elmentése nélkül lehet visszalépni a Címkék képernyőre.
• A felhasználó az ALKALMAZ funkciógombbal erősítheti meg a választását, mely visszanavigál a Címkék képernyőre, ahol csak a kiválasztott oszlopok jelennek meg.
A címkéket tartalmazó táblázat lapozható, az oszlopok szűrhetők (oszlopnevek alatti részekben), valamint a Név oszlopnévre kattintva a táblázat sorai rendezhetők az adott oszlop celláinak értékei szerint növekvő vagy csökkenő sorrendbe. Így a felhasználó rendezheti a címkék nevei szerint alfanumerikusan növekvő sorrendben a táblázatot.
A címkék táblázata felett látható jobb oldalon az EXPORTÁLÁS funkciógomb, melyen keresztül lehetőség van a címkék adatainak exportálására.
A funkciógombra kattintva felugró Export című képernyőn található funkciók és mezők:
• A MÉGSE vagy KILÉPÉS funkcióval a rendszer exportálás nélkül visszanavigál a Címkék képernyőre.
A Fájl formátuma mezőnél a felhasználó kiválaszthatja, hogy a címkéket Excel (a mező melletti részbe kattintva, ) vagy CSV (a mező melletti részbe kattintva, ) formátumú fájlba exportálná-e.
A fájlban megjelenítendő oszlopok kiválasztására a bekeretezett rész szolgál, melyben ugyan azok az opciók jelennek meg, mint a Címkék menüpont BEÁLLÍTÁS funkciógombjára kattintva megjelenő képernyőn.
A fájl formátumának kiválasztása után az EXPORT funkciógomb aktívvá válik, melyre kattintva letölthető az adott fájl.
A címkék táblázatában az egyes címkék megtekinthetők, ha a megtekintendő címke sorára kattint a felhasználó, majd a táblázat felett jobb oldalon a MEGTEKINTÉS funkciógombra kattint.
Az ilyen módon megjelenő Címke megtekintése nevű képernyő megegyezik a címke létrehozó képernyőjével, de a mezők (a szürke háttérrel megjelenő mezők tartalmazzák az előzőleg elmentett adatokat) és a mentés funkciógombja inaktívak. A képernyőről csak kilépni lehetséges a MÉGSE és a KILÉPÉS funkciógombok valamelyikével, így ez a képernyő csak a címkék adatainak megtekintésére szolgál.
A SZERKESZTÉS funkciógombra kattintva ugyanaz a képernyő jelenik meg, mint a címke létrehozásának képernyője, de az egyes mezők a már előzőleg kitöltött adatokat tartalmazzák.
Új címke a HOZZÁADÁS funkciógombra kattintva rögzíthető, mellyel megjelenik az alábbi Címke létrehozása című képernyő:
A Címke létrehozása képernyőn az alábbi mezők jelennek meg:
Az információkérések használata
Az információkérések munkafolyamatok, melyek az alábbi logika szerint és lépésekben kerülnek végrehajtásra:
- Az intézmény vagy fenntartó megfelelő jogosultságával rendelkező felhasználója pl. Esetkezelő (külön szerepkör erre a célra egyelőre nem lett definiálva) a jelenleg is működő módon rögzíti az információkérést:
- Esetkezelés menüpontban új eset rögzítéséhez kiválasztja az információkérés munkafolyamatát, majd az eset rögzítő képernyőjén megadja a szükséges adatokat.
- Rögzítés után az adott esetet lezárhatja, ha tévesen került rögzítésre, akkor módosíthatja, új dokumentumot tölthet fel hozzá, stb.
- Az információkérés rögzítője elindítja a kérést a KK felé.
- Az adott eseten a megfelelő akciógombra kattintva, ugyanúgy, mint a többi esetnél.
- Az információkérésről a KK megfelelő jogosultságú felhasználói e-mail-es értesítést kapnak.
- Az illetékes (KK-s) munkatárs magához veszi az információkérést és megkezdi annak feldolgozását, egyeztetését. Az egyeztetés történhet
o a rendszeren belül az eset hozzászólás történetében,
o a rendszeren belül az eseten feladat kiosztásával,
o a rendszeren kívül. Az információkérés felelősének egyetlen opciója van, az információkérés lezárás.
Elutasításra, vagy egyéb más műveletre nincs lehetőség.
A lezárás előfeltétele az eseten válasz megfogalmazása és rögzítése.
- A lezárásról az információkérés indítója értesítést kap.