Az alkalmazottak belépési adatait, a felhasználónév-jelszó párost, a NYILVÁNTARTÁS / Alkalmazottak menüpontban lehet megadni, a választott alkalmazott adatai között, a 'Belépési adatok' fülön. A rendszer elindításakor, vagy ha több pedagógus adatát szeretnénk megváltoztatni, nyújthat segítséget a belépési adatok importja.
Az alkalmazottak aktuális adatainak a módosításához vagy új alkalmazotti adatok megadásához letölthetünk egy
- üres sablon fájlt is a gomb segítségével, amelyet később importálunk a KRÉTA rendszerbe,
- vagy a jelenleg a rendszerben lévő Alkalmazottak listáját tartalmazó sablon fájlt az 'Importálások / Alkalmazottak belépési adatinak importálása' menüpontban található Export / gombra kattintva, majd mentsük el vagy nyissuk meg a megjelenő táblázatot.
Ha jelenleg a rendszerben lévő Alkalmazottak listáját tartalmazó sablon fájl szerkesztését választjuk, úgy első lépésként exportálni kell a rendszerben levő alkalmazottak aktuális adatait, amely egy Excel-táblázat formájában töltődik le a gépünkre.
EXPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:
Az aktuális adatok exportjának táblázatában nem jelennek meg a kollégák által megadott egyedi, titkos jelszavak
Ha elvégeztük a szükséges adatok megadását, módosítását az Excel táblázatban, akkor mentsük el egy megfelelő helyre, megfelelő néven. Térjünk vissza a KRÉTA rendszerbe, és a gombra kattintva válasszuk ki az előbb elmentett táblázatot. Kattintsunk az IMPORTÁLÁS funkcióra.
Importálási módok meghatározása
Az import során több lépést kell beállítani a kívánt eredmény eléréséhez.
IMPORTÁLÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA felületen jelenleg 1 választási lehetőség van a kívánt funkciót bejelölni:
IMPORTÁLÁSI FOLYAMAT INDÍTÁSA:
- A FÁJL KIVÁLASZTÁSA gomb megnyomása után kijelölheti azt a - számítógépén tárolt - Excel állományt, amelyből az adatok importálásra kerülnek. Ügyeljen arra, hogy mindig a megfelelő sablonban készült Excel (XLSX) állományt importálja a rendszerben. A mintatáblázatokat a sablonok letöltése gomb megnyomásával töltheti le számítógépére.
- Az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gomb megnyomása után lehetősége lesz az importálási adatok előnézetének megtekintésére és ellenőrzésére, valamint - probléma esetén - az importálás megszakítására vagy folytatására!
- Az IMPORT ELŐNÉZET felugró ablakban megjelenik, hogy a folyamat során milyen változások lesznek a rendszerben.
- Az ablakban a baloldali füleken kiválasztható elemek bármelyikét kiválasztva tételesen is megtekinthető az, hogy az importálás során milyen változás történik a tartalomban.
A 'Nem importálható sorok'-fülön megjelenő sorok tájékoztatnak arról, hogy az Excel-táblában milyen nem importálható sorok találhatók. Ezeket kijavítva ha az 'Összefoglalás'-fülön a 'Nem importálható' oszlopban nem találunk pozitív értékeket, akkor az gombra kattintva véglegesíthetjük az adatok importálását. - A "Nem importálható sorok exportálása" funkció segítségével a nem importálható adatsorokat tartalmazó táblázatot tölt le gépünkre a rendszer.
- Ha a feltöltés sikeres volt, akkor a program a megfelelő menü felület oldalra navigál minket.
- Ha a feltöltés során hiba lépett fel, akkor erről hibaüzenetet kapunk, amely alapján módosíthatjuk az importálandó órarendet vagy a rendszerünk adatait.
Gyorsan meg szeretne ismerkedni az Alkalmazottak belépési adatainak importálásával? Tekintse meg videónkat az importálásról!
Alkalmazottak belépési adatainak importálásaAz alábbi videóban megtekinthetjük, hogy az adminisztrációs felületen lehetőségünk van az alkalmazottaink belépési adatait importálással felvinni a rendszerbe. |
---|