Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére
 Ha inkább egy rövid videóban nézné meg a Gyakran Ismételt Kérdések válaszait, megoldásait, akkor kattintson ide!


Hogyan kell bejelentkezni a mobil alkalmazásokban?

A mobil alkalmazások esetében először létre kell hozni a megfelelő profilt az intézmény, a felhasználónév és a jelszó megadásával. A mobil alkalmazásba ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni, mint az elektronikus ellenőrzőkönyv WEB-es felületére! Ha több gyermek esetében is használjuk az alkalmazást, akkor több profilt is létre lehet hozni a programban! 

Mi a teendő ha a mobil alkalmazásban nem látom az iskolámat az intézménylistában?

A mobil alkalmazások csak KRÉTA programmal használható, más e-napló szoftverek esetében nem elérhetők. Ha az intézménylistában az iskola nem szerepel akkor valószínűleg nem a KRÉTA rendszer elektronikus naplóját használja az intézmény. 

Hogyan kapok felhasználónevet és jelszót a bejelentkezéshez?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be a tanulók ill. a szülők, gondviselők részére. 

Fontos tudni!

Az elektronikus ellenőrzőbe a belépési felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola fogja megadni ill. csak az intézmény tudja módosítani!

Nem tudok belépni. Elküldjem önöknek a felhasználónevemet és jelszavamat? 

Kérjük, hogy a belépési adatokat soha, semmilyen formában ne küldje el senkinek sem, az eKRÉTA Informatika Zrt. munkatársai soha nem kérnek felhasználóneveket vagy jelszavakat a felhasználóktól! 

Mit tegyek ha egy frissítés után nem működik a mobil applikáció? 

Abban az esetben ha korábban működött de pl. egy szoftver- vagy rendszerfrissítés után nem működik a KRÉT applikáció, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a KRÉTA alkalmazás tárolt adatait és így próbálják meg elindítani a programot. Ha a törlés után sem működik, akkor célszerű törölni magát az applikációt - az adatokkal együtt - majd újratelepíteni a programot. Az újratelepítéssel a korábbi profilok törlődni fognak, ezért a tanulói profilokat újra létre kell hozni. 

Mit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?

Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:

  1. Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe! 
  2. Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!

  3. Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!

  4. Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!

  5. Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!

  6. Törölje az alkalmazást - a tárolt adatokkal együtt - majd telepítse újra a programot!

  7. A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.

  8. Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!

  9. A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!

  10. Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!

  11. Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
  12. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.

  13. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.

  14. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe.

    Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.

Kérjük figyeljen az alábbiakra!

Kérjük figyeljenek arra, hogy a KRÉTA elektronikus naplóját még nem minden iskola használja. Abban az esetben ha nem kaptak az iskolától belépési adatokat ill. sem a mobil, sem pedig a webes alkalmazásból nem tudnak bejelentkezni, akkor érdeklődjenek a gyermekük iskolájában, hogy az intézményben bevezetésre került-e az e-napló ill. a szülők, tanulók számára elérhető-e az elektronikus ellenőrző. Ha az intézmény még nem aktiválta a tanulók, szülők hozzáférését, akkor a mobil applikációt még nem lehet használni!

Használhatok-e más alkalmazást a KRÉTA ellenőrzőhöz? 

Az eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett API-k nem nyilvánosak, ezért ezek használatára csak a hivatalos - eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett - KRÉTA alkalmazások jogosultak. Szeretnénk felhívni a felhasználóink figyelmét arra, hogy a nem hivatalos KRÉTA alkalmazások igen komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek a felhasználóira nézve, így az eKRÉTA Informatikai Zrt. nem ajánlja ezen szoftverek használatát, illetve elhárít minden felelősséget ezen applikációk használatával kapcsolatosan. 

Használható-e tableten az alkalmazás?

A KRÉTA Ellenőrző mobil applikáció - megfelelő verziójú operációs rendszerrel rendelkező - tableten is használható, azonban előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken nem tökéletesen működik. Ha táblagépükön nem tudják használni, akkor jelezzék ezt Ügyfélszolgálatunkon a tablet pontos típusának ill. az operációs rendszer verziójának megírásával. 

Hogyan lehet új profilt létrehozni a mobil alkalmazásban?

 Az új profil létrehozásának leírását ide kattintva olvashatja el!

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Hogyan tudom az aktuális profil adatait frissíteni a mobil alkalmazásban?

Az adatok frissítése a főoldalon kérhető, egy felülről lefelé irányuló (pull to refresh) mozdulattal.

Az alkalmazás bizonyos időközönként automatikusan frissíti a listafelületeket, de a pull to refresh-el az azonnali frissítés is lehetséges.

Hogyan kezelhetem több gyerekem adatait az applikációban?

A mobil applikációban lehetőség van több gyerek adatainak kezelésre is. 

 Ide kattintva elolvashatja, hogy hogyan lehet több profilt is létrehozni az alkalmazásban!

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Az egyes gyerekekhez tartozó profilok után lehetősége van az alkalmazásban egyszerűen váltani a profilok között is. 

 Ide kattintva elolvashatja, hogy hogyan lehet profilokat váltani a mobil applikációban!

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Hogyan küldhető e-mail az osztályfőnök részére a mobil applikációban?

Email akkor küldhető az Osztályfőnök részére, ha az beállításra került a KRÉTA oldalon. Ha nincsen email cím megadva az Osztályfőnöknek, akkor a funkció nem elérhető a mobil készüléken. Fontos tudni, hogy az email címek létezését (formai ellenőrzést leszámítva) ilyen szempontból semmi sem ellenőrzi, azaz előfordulhat elgépelés, és olyan eset, hogy a KRÉTA oldalon rossz címet adnak meg és ilyen esetben az email üzenet nem ér célba. 

Az Osztályfőnök értesítése funkció inaktív a programomban. Miért? 

Osztályfőnök értesítése menüpont mindig látható, csak inaktív abban az esetben, ha nincs megadva a publikus emaile és telefonszáma az osztályfőnőknek. Az osztályfőnökök a KRÉTA rendszerben a saját beállításaiknál adhatják meg azokat a publikus elérési adatokat, ahova a szülő e-mailt vagy SMS-t tud küldeni. Ha ezeket az adatokat az osztályfőnök nem állította be, akkor ez a funkció inaktívan jelenik meg. 


Miért nem lesz igazolt a mulasztás, ha beküldtem az igazolást? 

A gondviselói igazolás beküldés nem jelenti automatikusan a mulasztás igazolását, azt a tanuló osztályfőnökének kell elfogadnia! A mulasztások igazolását a Mulasztások menüpontban tekintheti meg.


A mobil applikációban minden olyan funkció elérhető mint a webes felületen?

A mobil applikáció nem minden olyan funkciót tartalmaz amely a webes alkalmazásból elérhető ill. vannak olyan funkciók is amelyek csak a mobil alkalmazásban használhatók. 

Működik-e iPAD táblagépeken a KRÉTA applikáció?

Igen, a KRÉTA alkalmazás használható iPAD táblagépeken is. 

Van különbség funkcionalításban az Androidos és a iOS alkalmazások között? 

Nincs. A KRÉTA mobil applikációk azonos funkcióval rendelkeznek mindkét platformon. A frissítések időbeni eltérése miatt azonban előfordulhat, hogy egy frissítés korábban jelenik meg az Androidos platformra. 

Mit tegyek, ha hibát tapasztalok az applikációk működése során? 

Amennyiben bármilyen hibát tapasztalnak a mobil alkalmazásokkal kapcsolatban, kérjük írják meg nekünk a hibajelenség pontos leírását. A probléma felderítéséhez és javításához szükségünk van az alábbi információkra:

  • Mi az alkalmazáspontos neve, ahol a hibát tapasztalja? (KRÉTA, KRÉTA Ellenőrző, KRÉTA Szülőknek, KRÉTA Tanulóknak, KRÉTA Napló, KRÉTA Tanári Napló)
  • Melyik verziójú alkalmazásnál tapasztalja a hibát? (a verziószám megtalálható a bejelentkezési képernyő alján vagy a névjegy menüpontban)
  • Mit tapasztal mikor a hiba jelentkezik?
  • Milyen lépések vezettek a hibajelenséghez?
  • Kap-e valamiféle hibaüzenetet, ha igen mi az? (szükség van a hibaüzenet szövegére és az ott esetlegesen megjelenő hibakódra)
  • Pontosan milyen időpontban tapasztalta legutóbb a hibát?
  • A webes felületen megfelelően működik/látható a mobil esetén érintett funkció? 
  • Milyen típusú készülék esetén tapasztalja a hibát?
  • Milyen verziójú operációs rendszer van a készülékén?
  • Bejelentkezéssel kapcsolatos hiba esetén pedig kérjük írják meg a felhasználónevet és az intézményt, amivel próbálnak bejelentkezni!

Kérjük amennyiben lehetséges, küldjenek a hibát bemutató képernyőképet vagy képeket! A hiba felderítését nagyban megkönnyítik az említett képernyőképek.

 


  • Címkék nélkül