Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Termek rögzítése, szerkesztése

  1. Lépjen a Törzsadatok > Termek, Helyszínek menüpontban a Termek fülre

  2. A Termek listája mutatja a vizsgaszervező intézményhez tartozó, korábban már rögzített termeket

  3. Új terem felvételéhez kattintson az Új terem rögzítése gombra

  4. A megnyíló ablakban töltse ki az adatokat (a *-gal jelöltek kötelezőek, a terem nevének egyedinek kell lennie), a helyszínt válassza ki a korábban már rögzített helyszínek listájából (lásd Helyszínek leírást)

  5. Kattintson a Mentés gombra

  6. Termet törölni a Törzsadatok > Termek, Helyszínek menüpontban a Terem fülön állva lehet. A lista törlendő tételeinél a sor elején pipálja be a jelelőnégyzetet, és kattintson a Törlés gombra. Amennyiben a teremhez már rögzítettek vizsgát, a rendszer nem engedi a törlési műveletet végrehajtani és visszajelzést ad annak okáról.

  7. Amennyiben a rendszerben jelezni kívánja, hogy az adott terem használaton kívül van, a Terem szerkesztése ablakban az „inaktív terem (nem választható)” jelölőnégyzet jelölje be. Így vizsgaszervezéskor az inaktívnak jelölt termeket nem lehet kiválasztani. Amennyiben a termet újra elérhetővé kívánja tenni, szűntesse meg a jelölőnégyzet kitöltését és mentse a módosításokat.


Termek importálása

  1. Lépjen a Törzsadatok > Termek, Helyszínek menüpontban a Termek fülre

  2. Kattintson az Importálás gombra

  3. A megnyíló ablakban

    • válassza ki, hogy az importálás során az új adatok beszúrása mellett a meglévő adatokat megtartja vagy frissíti (módosítással)

    • az import sablont a jelzett linkre kattintva töltheti le

    • a sablon kitöltése során a Helyszín oszlopba a rendszerbe korábban már rögzített helyszín megnevezését kell írni.

    • az +Új dokumentum csatolása gombbal csatolja a sablonba már feltöltésre előkészített adatokat tartalmazó fájlt

    • az Ellenőrzés gombra kattintva a rendszer tájékoztatja, hogy a sikeres import a csatolt dokumentummal elvégezhető-e

      (Amennyiben a rendszer hibát talál visszajelzést ad és a letölthető hiba fájlba rögzíti a hiba okát. Hiba visszajelzése esetén javítsa az adatokat, majd végezze el a javított dokumentum csatolását újra).

    • az adatok ellenőrzése után kattintson az Importálás gombra


A termek kihasználtságának megtekintése vizsgaszervezés során

  1. Lépjen a Vizsgaszervezés > Vizsgák > Vizsgacsoport > Vizsgatevékenység fül > Vizsgatevékenység szerkesztése oldalon a Terem / Helyszín megnevezése mező kereső gombjára ()

  2. A termek listájában a sor elején található jelölőnégyzetekkel válassza ki a vizsgálni kívánt termeket, és lépjen A kiválasztott termek foglaltsága fülre

Jó tudni:

Jelölések a Termek foglaltsága naptárban:

  • sárga oszlop jelzi az idősávot, ahova a vizsgacsoport vizsgatevékenysége be van ütemezve
  • piros cella jelöli a vizsgatevékenység idősávjában már foglalt terme(ke)t
  • teli cella (kék) jelöli, hogy a terem mely idősávokban van már befoglalva másik vizsgatevékenység termeként
  • A naptár jobb sarkában található nagyítóval állítható a nézet 1 órás, 30 perces, 15 perces osztásra
  • Címkék nélkül