Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, külön osztályok létrehozásával:

Tipp
titleÖsszevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok létrehozásával
  1. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '1. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 1. évfolyamra!
  2. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '2. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 2. évfolyamra!
  3. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '3. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 3. évfolyamra!
  4. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '1-3 összevont' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "Na" értékű.
  5. A tanulókat az évfolyamuknak megfelelően soroljuk be az egyes osztályokba, tehát az elsős tanulókat az 1. osztályba, a másodikosokat a 2. osztályba és a harmadikosokat a 3. osztályba!
  6. Az összevont osztály mindegyik tanulóját soroljuk be az osztályaikból a 1-3 összevont csoportba. A gyakorlatban ez lesz a összevont osztályunk.
  7. A tantárgyfelosztásban és az órarendben ezután ha egy órán különböző tantárgyat tanulnak a tanulók, akkor az osztályokhoz rendeljük a tanórát, ha azonos tantárgyat akkor a csoporthoz.

Az összevont osztályokat külön történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:

  • az osztálynaplókat külön is ki lehet nyomtatni (de természetesen az órákat csak egyszer kell beírni)
  • a tanulók évfolyama egyértelműen meghatározható

Az összevont osztályokat külön történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:

  • nem lehet egy naplóba előállítani az összevont osztály naplóját

Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok létrehozásával

Az összevont osztályok kezelésének másik lehetséges módja ha az összevont osztályt egy darab osztályként hozzuk létre, majd az évfolyamoknak megfelelő csoportokat készítünk. Ez a megoldás közelebb áll a korábbi - papíralapú naplóvezetési - gyakorlathoz, ugyanakkor ebben az esetben nem lehet az összevont osztályok naplóját évfolyamonként előállítani ill. az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát egyértelműen meghatározni a statisztikákhoz. 

Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, egy osztály létrehozásával:

Tipp
titleÖsszevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok létrehozásával
  1. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '1-3. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk "Na" értékre!
  2. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '1 évfolyam ' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "1" értékű.
  3. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '2 évfolyam ' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "2" értékű.
  4. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '4 évfolyam ' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "3" értékű.
  5. A tanulókat soroljuk be a korábban létrehozott "1-3 osztály"-ba!
  6. A osztályból soroljuk be a tanulókat az évfolyamuknak megfelelő csoportokba, tehát az elsős tanulókat az 1. csoportba, a másodikosokat a 2. csoportba és a harmadikosokat a 3. csoportba!
  7. A tantárgyfelosztásban és az órarendben ezután ha egy órán különböző tantárgyat tanulnak a tanulók, akkor a csoportokhoz rendeljük a tanórát, ha azonos tantárgyat akkor az osztályhoz.

Az összevont osztályokat külön történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:

  • az összevont osztály naplóját egy dokumentumban elő lehet állítani

Az összevont osztályokat külön történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:

  • az osztálynaplókat évfolyamonként külön lehet nyomtatni,
  • az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz nem lehet egyértelműen meghatározni.

Összevont osztályok kezelési módjának összehasonlítása

...