...
- Ha legfeljebb 3 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott (akár normál értékelés, akár osztályozó vizsga során).
- Ha saját hibájából nem jelent meg, vagy késve jelent meg az osztályozó vizsgán.
- Javítóvizsgát augusztus 15. és 31. között lehet tartani.
A magatartás és szorgalom értékelésének alapelvei
A magatartás, szorgalom értékelésére az iskolaközösség által elfogadott normákat kell alkalmazni és ezt a pedagógiai programban rögzíteni. Az alábbiakban egy példa szerepel a magatartás és szorgalom értékelésének általános elveiről, de minden intézmény ettől eltérően is alkalmazhatja az értékeléseket:
A magatartás érdemjegye az életkori sajátosságokhoz igazodva fejezzek ki a közösséghez, annak tagjaihoz való viszonyt ( felelősségérzet, a közösség érdekében végzett tevékenység, viselkedés, hangnem).
A szorgalom értékelése az egyéni képességeket és körülményeket mérlegelve fejezze ki a tanulmányi munkához való viszonyt ( rendszeresség, pontosság, önállóság, kötelességtudat).
A magatartás és szorgalom minősítésrendszerét az osztályfőnök a tanév elején ismerteti a tanulókkal és a szülőkkel.
Az osztályfőnök és az osztály szükség szerint, de legalább félévenként értékeli a tanulók magatartását, szorgalmát, a tapasztalatokról tájékoztatja a szülőket ( szülői értekezlet).
Félévkor és év végén a tanulók magatartás és szorgalom minősítését az osztályfőnök az ODB és az osztályban tanító tanárok véleményének meghallgatásával állapítja meg.
A magatartás jegyek elbírálása során figyelembe kell venni
a tanuló személyiségének előző évhez viszonyított pozitív vagy negatív változását
a közösség érdekeivel való azonosulás szintjét
a közösség érdekében végzett tevékenységet
Példás magatartású az a tanuló,
aki betartja a Házirend követelményeit, viselkedése tanórán és azon kívül példamutató
a rábízott feladatokat példamutatóan ellátja
nincs igazolatlan órája, és legfeljebb osztályfőnöki figyelmeztetése van
Jó magatartású az a tanuló,
aki a Házirend követelményeit általában megtartja
tanórai és azon kívüli viselkedése jó
a közösség érdekében vállalt feladatait ellátja
1-2 igazolatlan órája és legfeljebb osztályfőnöki intője van
Változó magatartású az a tanuló,
aki a Házirend követelményeit gyakran nem tartja be
tanórai és azon kívüli viselkedése kifogásolható
a rábízott feladatok ellátásában nem megbízható
maximum 10 igazolatlan órája, illetve osztályfőnöki intője van
Rossz magatartású az a tanuló
aki rendszeresen, illetve súlyosan vét a Házirend követelményei ellen
hangvétele, viselkedése durva, vagy szándékosan árt a közösségnek
11-nél több igazolatlan órája, illetve igazgatói intője van
A szorgalom jegyek elbírálása során figyelembe kell venni:
a tanuló képességeit, és egybevetni az elért tantárgyi eredményekkel
a tanuló otthoni körülményeit
a szorgalom jegy ennek megfelelően eltérhet a tantárgyi érdemjegyektől
Példás szorgalmú az a tanuló, aki
képességeihez és körülményeihez képest a maximális teljesítményt nyújtja
Az órákon aktív, rendszeres munkát végez, teljesítménye egyenletes
céltudatos, önellenőrzésre képes
Jó szorgalmú az a tanuló, aki
az órákon figyel, aktív, feladatait elvégzi
egyenletesen, megbízhatóan dolgozik
Változó szorgalmú az a tanuló, aki
ingadozó teljesítményt nyújt, munkája rendszertelen, önellenőrzése fejletlen
az órákon passzív
Hanyag szorgalmú az a tanuló, aki
feladatait nem végzi el,egy vagy több tárgyból elégtelen minősítést szerzett