Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

  • Ha legfeljebb 3 tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott (akár normál értékelés, akár osztályozó vizsga során).
  • Ha saját hibájából nem jelent meg, vagy késve jelent meg az osztályozó vizsgán.
  • Javítóvizsgát augusztus 15. és 31. között lehet tartani.

A magatartás és szorgalom értékelésének alapelvei

A magatartás, szorgalom értékelésére az iskolaközösség által elfogadott normákat kell alkalmazni és ezt a pedagógiai programban rögzíteni. Az alábbiakban egy példa szerepel a magatartás és szorgalom értékelésének általános elveiről, de minden intézmény ettől eltérően is alkalmazhatja az értékeléseket:

magatartás érdemjegye az életkori sajátosságokhoz igazodva fejezzek ki a közösséghez, annak tagjaihoz való viszonyt ( felelősségérzet, a közösség érdekében végzett tevékenység, viselkedés, hangnem).

szorgalom értékelése az egyéni képességeket és körülményeket mérlegelve fejezze ki a tanulmányi munkához való viszonyt ( rendszeresség, pontosság, önállóság, kötelességtudat).

  • A magatartás és szorgalom minősítésrendszerét az osztályfőnök a tanév elején ismerteti a tanulókkal és a szülőkkel.

  • Az osztályfőnök és az osztály szükség szerint, de legalább félévenként értékeli a tanulók magatartását, szorgalmát, a tapasztalatokról tájékoztatja a szülőket ( szülői értekezlet).

Félévkor és év végén a tanulók magatartás és szorgalom minősítését az osztályfőnök az ODB és az osztályban tanító tanárok véleményének meghallgatásával állapítja meg.

magatartás jegyek elbírálása során figyelembe kell venni

  • a tanuló személyiségének előző évhez viszonyított pozitív vagy negatív változását

  • a közösség érdekeivel való azonosulás szintjét

  • a közösség érdekében végzett tevékenységet

Példás magatartású az a tanuló,

    • aki betartja a Házirend követelményeit, viselkedése tanórán és azon kívül példamutató

    • a rábízott feladatokat példamutatóan ellátja

    • nincs igazolatlan órája, és legfeljebb osztályfőnöki figyelmeztetése van

 magatartású az a tanuló,

    • aki a Házirend követelményeit általában megtartja

    • tanórai és azon kívüli viselkedése jó

    • a közösség érdekében vállalt feladatait ellátja

    • 1-2 igazolatlan órája és legfeljebb osztályfőnöki intője van

Változó magatartású az a tanuló,

    • aki a Házirend követelményeit gyakran nem tartja be

    • tanórai és azon kívüli viselkedése kifogásolható

    • a rábízott feladatok ellátásában nem megbízható

    • maximum 10 igazolatlan órája, illetve osztályfőnöki intője van

Rossz magatartású az a tanuló

    • aki rendszeresen, illetve súlyosan vét a Házirend követelményei ellen

    • hangvétele, viselkedése durva, vagy szándékosan árt a közösségnek

    • 11-nél több igazolatlan órája, illetve igazgatói intője van

szorgalom jegyek elbírálása során figyelembe kell venni:

  • a tanuló képességeit, és egybevetni az elért tantárgyi eredményekkel

  • a tanuló otthoni körülményeit

  • a szorgalom jegy ennek megfelelően eltérhet a tantárgyi érdemjegyektől

Példás szorgalmú az a tanuló, aki

    • képességeihez és körülményeihez képest a maximális teljesítményt nyújtja

    • Az órákon aktív, rendszeres munkát végez, teljesítménye egyenletes

    • céltudatos, önellenőrzésre képes

 szorgalmú az a tanuló, aki

    • az órákon figyel, aktív, feladatait elvégzi

    • egyenletesen, megbízhatóan dolgozik

Változó szorgalmú az a tanuló, aki

    • ingadozó teljesítményt nyújt, munkája rendszertelen, önellenőrzése fejletlen

    • az órákon passzív

Hanyag szorgalmú az a tanuló, aki

    • feladatait nem végzi el,egy vagy több tárgyból elégtelen minősítést szerzett