A felület a mentori tevékenység teljesítését igazoló háttérdokumentumok - fejlesztési terv, havi/záró mentori beszámolók és jelenléti ívek - benyújtásához, értékeléséhez biztosít támogató informatikai hátteret.
Pénzügyi és Nyugdíj adatok rögzítése
A KRÉTA rendszer két új beállítási lehetőséget biztosít az Apáczai mentorok számára. A pénzügyi és nyugdíj adatok megadását, melyet a Mentori megállapodás hiánytalan kitöltéséhez szükséges megadni.
Pénzügyi adatok rögzítése
A mentori díjak kifizetése a kapcsolódó pénzügyi adatok rendszerben történő rögzítése alapján teljesíthető.
• A bankszámla adatok megadására a Személyes adatlap/Bankszámla adatok menüpontban, a „ceruza” ikonra kattintással van lehetőség.
• A számlaszám rögzítésekor a rendszer ellenőrzést végez; és automatikusan kitölti a számlavezető bank mezőt.
Nyugdíj adatok rögzítése
• Amennyiben a mentornak jelölt alkalmazott nyugdíjas, úgy a rendszer lehetőséget biztosít az ezzel összefüggő adatok rögzítésére.
• A nyugdíj adatok megadására a Személyes adatlap/Nyugdíj adatok menüpontban, a 'ceruza' ikonra kattintással van lehetőség.
• A nyugdíjas jelölőnégyzet aktiválását követően a mentés és az adatok rögzítése csak akkor engedélyezett, ha minden adat megadásra került.
Hogyan érhetjük el a mentori felületet?
A KRÉTA Tanári felületen bejelentkezést követően kattintsunk az Apáczai-ösztöndíj csempére:
Ezt követően a kezdőfelületre jutunk, ahol fontos információkat találunk a mentorálással kapcsolatos teendőkkel kapcsolatban.
A felület bemutatása
A lap bal oldalán található lenyíló menü 'Személyes Felületen' ellenőrizhetjük a KRÉTA rendszerben tárolt személyes adatainkat (Személyes adatok, Elérhetőség, Bankszámla adatok).
A mentori tevékenységgel kapcsolatos teljesítések az Adatszolgáltatás menüpontban tölthetőek fel.
Az Adatszolgáltatás menüpontot lenyitva elsőként a Fejlesztési terv beküldése almenü aktív. Ebben a menüpontban van lehetőség beküldeni a mentori feladatokhoz kapcsolódó fejlesztési tervet!
Az 'Adatszolgáltatás ellenőrzése' menüpontban ellenőrizhetjük a beküldött dokumentumok státuszait.
Mentorként a felületen megjelenő - ellenőrizni kívánt dokumentumtípus kiválasztására szolgáló - legördülő menü segítségével végezhetjük el korábbi adatszolgáltatásainknak felülvizsgálatát. Itt értesülhetünk az ezekhez kapcsolódó státuszváltozásokról. Az oldalon listázva jelennek meg a kiválasztott dokumentumkategóriához kapcsolódó, beküldött elemek. A listanézet végén státuszjelző ikon jelzi a fájl státuszát, mely lehet 'Beküldött', 'Elfogadott', 'Elutasított', 'Adategyeztetésre visszaküldve'. A benyújtott dokumentum letölthető.
Az 'Apáczai Mentorprogram' menüpontot lenyitva a 'Naplózás' almenüt választva visszajutunk a naplózási felületre.