Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

feltöltés alatt.. 

Gondviselői szinkron átalakítása:

  • Az összes Krétában megszokott rokonsági fog bevezetésre került a rendszerben, ezáltal a szinkron minden Krétában regisztrált gondviselőt áthoz az IER-be is.
  • A tanuló adatlapon, a gondviselői szekció átalakításra került az új szinkronnak megfelelő logikával. A gondviselők leiratkoztathatók az e-mail értesítésekről. A leiratkozott gondviselők nem kapnak e-mail üzeneteket a kiküldött leletekről és az értesítésekről.
  • Az új gondviselői koncepció átvezetésre került az elérhető és nem elérhető tanulók listájában, illetve a tanuló exportban.

Értesítés funkciók továbbfejlesztése:

  • A Védőoltások / Védőoltás értesítések menüpontban a továbbiakban csak a Tájékoztatás kötelező védőoltásról és a Tájékoztatás HPV oltásról típusú értesítések listázhatók. A többi értesítés továbbra is elérhető a Lekérdezések / Értesítés lekérdezés menüpontban.
  • A válaszok módosításában korlátozás lép életbe az osztályoltásokban.
  • Védőnő-koordinátor felhasználóval elérhető, egyszerre több feladatellátási helyre küldhető értesítések megszüntetésre kerülnek. A továbbiakban egyszerre csak egy feladatellátási helyen lévő tanuló gondviselőinek lehet értesítést küldeni.
  • A Védőoltások / Védőoltás / Válasz szerkesztése funkcióban a válasz dátuma szerkeszthetővé vált. A válasz tényleges dátuma kiválasztható, ha a védőnő a gondviselő által papíron adott választ regisztrálja a rendszerben.
  • A továbbiakban a válaszok megtekintésénél megjelöljük, hogy online vagy papíron érkezett a válasz, illetve, hogy IER felhasználó vagy gondviselő regisztrálta a rendszerben.

Kimenő dokumentumok letöltéseinek követése:

  • A Kimenő dokumentumok / Letöltés info menüben megtekinthetővé vált, hogy melyik IER felhasználó (nem gondviselő) töltötte le, és mikor a kiválasztott dokumentumot.
  • Elérhetővé tettük, hogy gondviselői küldéskor sikeresen kiküldött-e rendszer e-mail értesítést az új dokumentum publikálásáról a gondviselői felületre (online/papír).

Kérdőívek nyomtatása:

Egyéb fejlesztések:

  • Nincs adat mező bevezetésre került a tanuló anamnézisben
  • Az elsősegély vizsga információk átvezetésre kerültek a tizenhatéves lapról a tanuló adatlapra
  • A megengedett ’tétlen időkeret’ 30 percre módosult

Az adatkikéréskor küldött levél szövegezése módosult

 

Vizsgálati módszerek az alapszűrésben:

  • Minden szervrendszerhez vizsgálati módszer mezők kerültek be az alapszűrésbe.
  • Az vizsgálati módszerek alapértelmezett beállításait a Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben szerkesztheti az iskolaegészségügyi koordinátor szerepekörű felhasználóval.

Kombinált szerepkörú felhasználók jogainak szigorítása:

  • A továbbiakban csak az alábbi szerepkörrel rendelkező felhasználók használhatják a Kréta IER rendszert: védőnő, iskolaorvos, iskolaegészségügyi assziszens, iskolaegészségügyi koordinátor, védőnő és iskolaegészségügyi koordinátor, iskolaegészségügyi lekérdező, gondviselő. Az egyetlen engedélyezett szerepkör-kombináció a védőnő - iskolaegészségügyi koordinátor.

Munkanapló tevékenységek kiegészítése:

  • Minden intézményben bevezetésre kerültek a védőnői szűrés és a tisztasági szűrés tevékenységtípusok.
  • Lehetőséget biztosítunk a munkanaplók feladatellátási helyhez való rendelésére.
  • A fent említett tevékenységtípusokhoz tartozó tevékenységek adatai megjelennek a megfelelő feladatellátási helyhez tartozó éves jelentés F táblájában.

Egyéb fejlesztések:

  • Gyógytestnevelésből generált pdf dokumentumok gondviselőnek küldésének lehetősége.
  • Kérdőív export kiegészítése az életmód kérdőívekkel.
  • A Tápláltsági negatív státusz alapértelmezett szövegének beállítása ’Korának megfelelő tápláltságú, és magasságú’-ra.
  • Védőoltásokkal és EESZT tevékenységekhez köthető információs felugró ablakok szövegének módosítása.
  • Általános személyi higiéné bevezetése mint gondozási ok.

 

EESZT azonosítók átvezetése az orvoshoz a feladatellátási helyekről:

  • Ezentúl különböző egészségügyi szolgáltató – szervezeti egység azonosító kombinációk adhatók meg feladatellátási helyenként a Szervezőmunka / Személyek és Iskolák / Iskolaorvosok menüpontban. Ezáltal az az eset is konfigurálható a rendszerben, ha egy orvos több EESZT azonosító kombinációval lát el egy intézményt, illetve ha több orvos lát el egy feladatellátási helyet.
  • Az EESZT azonosítók továbbra is iskolaegészségügyi szerepkörrel rendelkező felhasználóknak érhető el.

Folyamatváltozás az iskolaorvos által felvett tevékenységek EESZT-be való küldésében:

  • EESZT-be bejelentkezett orvos esetében, az orvosi tevékenységekre a rendszer kikényszeríti, hogy mentésnél, szerkesztésnél és törlésnél a megfelelő adatok beküldésre kerüljenek EESZT-ben. Érintett funkciók: egyéni oltás, osztályoltás, akut ellátás, baleset, orvosi vizit.

Osztályoltás és egyéni oltás kiegészítések:

  • Védőnő által létrehozott osztályoltásoknál tájékoztató és figyelmeztető üzenetek kerültek bevezetésre az ’Orvosnak átadás’ funkcióról és annak következményeiről.
  • Megerősítő felugró ablak került bevezetésre az orvosnak való átadás előtt, melynek jóváhagyása előfeltétellé vált az oltás átadásához.

Feladatellátási hely (FEH) másolás:

  • A Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben a feladatellátási hely másolás kiterjesztése, illetve ’napocskás’ mezők másolásának lehetőségének bevezetése a feladatellátási helyek közt.

Egyéb fejlesztések:

  • Első bejelentkezéskor a 401-es hibaüzenet kiegészítése a teendőkkel.
  • Tanéven átnyúló tevékenységekhez kapcsolódó jogosultságok finomítása.
  • Iskolán kívüli oltások speciális eseteinek kezelése.
  • Védőnői szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosultságot kapott a tanuló adatkikérés jóváhagyásához.
  • Egészégnevelésnél annak jelzése, hogy orvosi vagy védőnői esemény.
  • Export és lekérdezés kiegészítések.
  • Tanuló adatlap mező-validációjának jelzése az adatlap fülein.

 

Az Egészségügyi Közlöny LXXII. évfolyam 10. számában megjelent új tápláltsági irányelv által előírt változások bevezetése az alábbi funkciókban:

  • Alapszűrés: Módosításra kerültek a testmagasság, a testtömeg, a testmagasságra vonatkozott testtömeg és a BMI percentilis határértékek, illetve bevezetésre került a derékkörfogat percentilis kalkuláció és kiértékelés. A módosítások az alapszűrés nyomtatás és export funkcionalitásokba is átvezetésre kerültek.
  • Tanuló adatlap: Bevezetésre került a születési súly és a veleszületett diszmorf jelek mezők a tanuló adatlapon.
  • Kérdőívek: Új életmód kérdéssor került a Kérdőívek menübe.
  • Orvosi szűrés: Új szűréstípus került bevezetésre ’tápláltsági kontroll’ néven. A tápláltsági és endokrin szervrendszer szétválasztásra került. Az alapszűrésben módosított funkciók átvezetésre kerültek az orvosi szűrésekhez is.
  • Szervezőmunka: A tápláltsági és endokrin szervrendszer normál státusz beállításának lehetősége koordinátor felhasználóknak.

Tanévváltással kapcsolatos fejlesztések:

  • Az előző tanéves eseményekhez a szerkesztési jog felfüggesztésre került.