Gondviselői szinkron átalakítása:
- Az összes Krétában megszokott rokonsági fog bevezetésre került a rendszerben, ezáltal a szinkron minden Krétában regisztrált gondviselőt áthoz az IER-be is.
- A tanuló adatlapon, a gondviselői szekció átalakításra került az új szinkronnak megfelelő logikával. A gondviselők leiratkoztathatók az e-mail értesítésekről. A leiratkozott gondviselők nem kapnak e-mail üzeneteket a kiküldött leletekről és az értesítésekről.
- Az új gondviselői koncepció átvezetésre került az elérhető és nem elérhető tanulók listájában, illetve a tanuló exportban.
Értesítés funkciók továbbfejlesztése:
- A Védőoltások / Védőoltás értesítések menüpontban a továbbiakban csak a Tájékoztatás kötelező védőoltásról és a Tájékoztatás HPV oltásról típusú értesítések listázhatók. A többi értesítés továbbra is elérhető a Lekérdezések / Értesítés lekérdezés menüpontban.
- A válaszok módosításában korlátozás lép életbe az osztályoltásokban.
- Védőnő-koordinátor felhasználóval elérhető, egyszerre több feladatellátási helyre küldhető értesítések megszüntetésre kerülnek. A továbbiakban egyszerre csak egy feladatellátási helyen lévő tanuló gondviselőinek lehet értesítést küldeni.
- A Védőoltások / Védőoltás / Válasz szerkesztése funkcióban a válasz dátuma szerkeszthetővé vált. A válasz tényleges dátuma kiválasztható, ha a védőnő a gondviselő által papíron adott választ regisztrálja a rendszerben.
- A továbbiakban a válaszok megtekintésénél megjelöljük, hogy online vagy papíron érkezett a válasz, illetve, hogy IER felhasználó vagy gondviselő regisztrálta a rendszerben.
Kimenő dokumentumok letöltéseinek követése:
- A Kimenő dokumentumok / Letöltés info menüben megtekinthetővé vált, hogy melyik IER felhasználó (nem gondviselő) töltötte le, és mikor a kiválasztott dokumentumot.
- Elérhetővé tettük, hogy gondviselői küldéskor sikeresen kiküldött-e rendszer e-mail értesítést az új dokumentum publikálásáról a gondviselői felületre (online/papír).
Kérdőívek nyomtatása:
- A kitöltött fakultatív és életmód kérdések nyomtathatóvá váltak a rendszerből.
- Az üres kérdőíveket közzétettük a tudásbázisban is (fakultatív kérdések, életmód kérdések).
Egyéb fejlesztések:
- Nincs adat mező bevezetésre került a tanuló anamnézisben
- Az elsősegély vizsga információk átvezetésre kerültek a tizenhatéves lapról a tanuló adatlapra
- A megengedett ’tétlen időkeret’ 30 percre módosult
Az adatkikéréskor küldött levél szövegezése módosult
Vizsgálati módszerek az alapszűrésben:
- Minden szervrendszerhez vizsgálati módszer mezők kerültek be az alapszűrésbe.
- Az vizsgálati módszerek alapértelmezett beállításait a Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben szerkesztheti az iskolaegészségügyi koordinátor szerepekörű felhasználóval.
Kombinált szerepkörú felhasználók jogainak szigorítása:
- A továbbiakban csak az alábbi szerepkörrel rendelkező felhasználók használhatják a Kréta IER rendszert: védőnő, iskolaorvos, iskolaegészségügyi assziszens, iskolaegészségügyi koordinátor, védőnő és iskolaegészségügyi koordinátor, iskolaegészségügyi lekérdező, gondviselő. Az egyetlen engedélyezett szerepkör-kombináció a védőnő - iskolaegészségügyi koordinátor.
Munkanapló tevékenységek kiegészítése:
- Minden intézményben bevezetésre kerültek a védőnői szűrés és a tisztasági szűrés tevékenységtípusok.
- Lehetőséget biztosítunk a munkanaplók feladatellátási helyhez való rendelésére.
- A fent említett tevékenységtípusokhoz tartozó tevékenységek adatai megjelennek a megfelelő feladatellátási helyhez tartozó éves jelentés F táblájában.
Egyéb fejlesztések:
- Gyógytestnevelésből generált pdf dokumentumok gondviselőnek küldésének lehetősége.
- Kérdőív export kiegészítése az életmód kérdőívekkel.
- A Tápláltsági negatív státusz alapértelmezett szövegének beállítása ’Korának megfelelő tápláltságú, és magasságú’-ra.
- Védőoltásokkal és EESZT tevékenységekhez köthető információs felugró ablakok szövegének módosítása.
- Általános személyi higiéné bevezetése mint gondozási ok.
EESZT azonosítók átvezetése az orvoshoz a feladatellátási helyekről:
- Ezentúl különböző egészségügyi szolgáltató – szervezeti egység azonosító kombinációk adhatók meg feladatellátási helyenként a Szervezőmunka / Személyek és Iskolák / Iskolaorvosok menüpontban. Ezáltal az az eset is konfigurálható a rendszerben, ha egy orvos több EESZT azonosító kombinációval lát el egy intézményt, illetve ha több orvos lát el egy feladatellátási helyet.
- Az EESZT azonosítók továbbra is iskolaegészségügyi szerepkörrel rendelkező felhasználóknak érhető el.
Folyamatváltozás az iskolaorvos által felvett tevékenységek EESZT-be való küldésében:
- EESZT-be bejelentkezett orvos esetében, az orvosi tevékenységekre a rendszer kikényszeríti, hogy mentésnél, szerkesztésnél és törlésnél a megfelelő adatok beküldésre kerüljenek EESZT-ben. Érintett funkciók: egyéni oltás, osztályoltás, akut ellátás, baleset, orvosi vizit.
Osztályoltás és egyéni oltás kiegészítések:
- Védőnő által létrehozott osztályoltásoknál tájékoztató és figyelmeztető üzenetek kerültek bevezetésre az ’Orvosnak átadás’ funkcióról és annak következményeiről.
- Megerősítő felugró ablak került bevezetésre az orvosnak való átadás előtt, melynek jóváhagyása előfeltétellé vált az oltás átadásához.
Feladatellátási hely (FEH) másolás:
- A Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben a feladatellátási hely másolás kiterjesztése, illetve ’napocskás’ mezők másolásának lehetőségének bevezetése a feladatellátási helyek közt.
Egyéb fejlesztések:
- Első bejelentkezéskor a 401-es hibaüzenet kiegészítése a teendőkkel.
- Tanéven átnyúló tevékenységekhez kapcsolódó jogosultságok finomítása.
- Iskolán kívüli oltások speciális eseteinek kezelése.
- Védőnői szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosultságot kapott a tanuló adatkikérés jóváhagyásához.
- Egészégnevelésnél annak jelzése, hogy orvosi vagy védőnői esemény.
- Export és lekérdezés kiegészítések.
- Tanuló adatlap mező-validációjának jelzése az adatlap fülein.
Az Egészségügyi Közlöny LXXII. évfolyam 10. számában megjelent új tápláltsági irányelv által előírt változások bevezetése az alábbi funkciókban:
- Alapszűrés: Módosításra kerültek a testmagasság, a testtömeg, a testmagasságra vonatkozott testtömeg és a BMI percentilis határértékek, illetve bevezetésre került a derékkörfogat percentilis kalkuláció és kiértékelés. A módosítások az alapszűrés nyomtatás és export funkcionalitásokba is átvezetésre kerültek.
- Tanuló adatlap: Bevezetésre került a születési súly és a veleszületett diszmorf jelek mezők a tanuló adatlapon.
- Kérdőívek: Új életmód kérdéssor került a Kérdőívek menübe.
- Orvosi szűrés: Új szűréstípus került bevezetésre ’tápláltsági kontroll’ néven. A tápláltsági és endokrin szervrendszer szétválasztásra került. Az alapszűrésben módosított funkciók átvezetésre kerültek az orvosi szűrésekhez is.
- Szervezőmunka: A tápláltsági és endokrin szervrendszer normál státusz beállításának lehetősége koordinátor felhasználóknak.
Tanévváltással kapcsolatos fejlesztések:
- Az előző tanéves eseményekhez a szerkesztési jog felfüggesztésre került.