2FA
funkció visszaállításaIntézményi Adminisztrátorok általi kötelezővé tétele
Az intézményi rendszerekben az adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználók az Alkalmazottak / Pedagógusok számára beállíthatják, hogy a 2FA funkció használata kötelező legyen e a rendszerben számukra. Ezt a Nyilvántartás / Alkalmazottak menüpontban, az Alkalmazott Belépési adatok lapfülén lehet megtenni a "Kötelező kétfaktoros azonosítás" jelölőnégyzet használatával.
A 2FA funkció kötelezővé tétele többes módosítás funkcióval is beállítható. Ehhez a nevük elött szükséges kijelölni az érintett Alkalmazottakat, majd a- lista felett található "MÓDOSÍTÁS" gombot megnyomva egyszerre állítható a funkció a kijelölt felhasználóknak.
Figyelem |
---|
A jelölőnégyzet beállítása után, a következő belépéskor, a felhasználó a rendszert már csak úgy fogja tudni elérni, ha aktiválja a 2FA funkciót. Erről bővebben az alábbi oldalon olvashatnak. Javasoljuk, hogy értesítsék az érintett felhasználókat a funkció kötelezővé tételéről, hogy a következő belépésnél legyen számukra elérhető a második faktort biztosító eszköz, amire a hitelesítő alkalmazást telepíteni és beállítani tudják. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Intézményi Adminisztrátorok által elérhető 2FA funkció információi
Az intézményi adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználók a Nyilvántartás / Alkalmazottak menüpontban elérhető listán, valamint az adott Alkalmazott Belépési adatok lapfülén is megtekintheti, hogy a felhasználó beállította e már a 2FA funkciót a KRÉTA rendszer eléréséhez. Az Alkalmazotti lista tetején elérhető EXPORT gomb alatt található EXPORT funkcióval letölthető táblázatban is elérhető, hogy melyik felhasználók 2FA belépése van már aktiválva a rendszerben.
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
2FA Intézményi Adminisztrátorok számára elérhető visszaállítás funkciója
Az intézményi rendszerekben kötelezően bekapcsolt, vagy a felhasználók által maguknak bekapcsolt 2FA funkció visszaállítására minden felhasználó belépési adatok lapfülén van lehetősége az intézményi adminisztrátoroknak.
Figyelem |
---|
Abban az esetben, ha a felhasználó számára kötelezően előírt a funkció használata, a visszaállítással sem kapcsolható az ki, csak a kezdeti, Hitelesítő alkalmazás regisztráció indítható újra. |
A 2FA VISSZAÁLLÍTÁS gomb az egyes felhasználói fiókok Belépési adatok lapfülén:
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Tanulói adatlap Gondviselők lapfülén szükséges az adott sor végén a kis nyíllal lenyitni a menüt, és kiválasztani a Módosítás funkciót: Ekkor a felugró ablakban található a Kétfaktoros azonosítás visszaállítása funkció. |
A 2FA VISSZAÁLLÍTÁSA gomb használatákor a képernyő jobb alsó sarkában jelenik meg egy visszaigazolás,
A megjelenő felületen a "Vissza a rendszerhez" gomb segítségével a KRÉTA felületre navigál vissza a rendszer.
Az alábbiak közül lehet kiválasztani, hogy a 2FA funkción belül a felhasználó mit szeretne csinálni:
hogy a 2FA visszaállítása sikeresen megtörtént.
A Profilbeállítások / Biztonsági beállítások lapfülén érhető el a 2FA funkció bekapcsolása, módosítása a felhasználók számára saját maguknak.
A képernyő jobb alsó sarkában található BEÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGEK gombbal indítható a 2FA funkció kezelése.
A Kétfaktoros azonosítás beállítási lehetőségei felületen a még be nem kapcsolt, illetve a már bekapcsolt 2FA funkció esetén más felület látható. Az alábbi képen egy már aktivált funkció esetén megjelenő felület tekinthető meg az elérhető 2FA funkciókkal.
megtörtént .
Megjegyzés |
---|
Abban az esetben, ha egy felhasználónak nincsen még beállítva a rendszerben felhasználónév/jelszó páros, akkor számára a 2FA VISSZAÁLLÍTÁS gomb nem használható. |
Bővebben | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
|