Ki adhat be kérelmet, igazolást, dokumentumot a KRÉTA Napló e-Ügyintézési felületén keresztül?
Jelenleg az e-Ügyintézés vonatkozásában az alábbi szereplők kezdeményezhetnek ügyintézési folyamatot:
- gondviselők (szülők) / tanulók (18 évet betöltött, cselekvőképes tanulók) vagy az általuk meghatalmazott kérelmezők
- intézményi felhasználók (pl. vezetőség, osztályfőnökök)
- egyéb eÜgyekben szereplő felhasználók (pl. SZMK-szülő)
Mit jeleznek a Folyamatban lévő ügyek -felületen megjelenő háttérszínek?
A program az alábbi segítő háttér-színezéssel jelzi a folyamatok időbeliségét:
Háttérszin: | Jelentés: |
---|---|
fehér | Új-státuszú vagy folyamatban lévő ügy, amelynek a kezelése 15 napon belüli |
zöld | Ügykezelésre mutatóeszközzel (egér) kijelölt ügy |
sárga | Az ügyre vonatkozólag 15 napon belül kezelési művelet nem történt meg |
narancs | A beállított belső határidő szerint az ügy határideje 3 napon belül lejár |
piros | A beállított belső határidő szerint az ügy határideje lejárt |
Miért nem jelenik meg a KRÉTA - főmenüsorában az e-Ügyintézés - nyomógomb?
Az e-Ügyintézés folyamatainak kezeléséhez jogosultság beállítása szükséges, amely az Alkalmazottak-Belépési adatok útvonalon végezhető el.
A jogosultság-beállítással kapcsolatosan további részletes leírás található a KRÉTA Tudásbázis https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17761947 oldalon.
Hogyan törölhetők a rendszerből a szülők / gondviselők / cselekvőképes nagykorú tanulók által töbszörösen benyújtott kérelmek?
A rendszerbe minden benyújtott kérelem automatikusan iktató- és ügyiratszámot kap. Az ugyanabban az ügyben többszörösen benyújtott kérelmek esetén a második és az ezt követő további kérelmeket csak elutasítással lehet lezárni és a határozat indoklásában szükséges hivatkozni arra, hogy az adott ügyben már egy másik ügyiratszámon döntés született vagy az ügy folyamatban van.
Ki rendelhet hozzá a Teendők-listájában a részfeladatokhoz felelőst?
Elsődlegesen az intézmény vezetése vagy a tantestülete dönti el azt, hogy egy-egy részfeladat elvégzése kinek tartozik a munkakörébe. A felelős nevének a beírását (kiválasztását a legördülő menüből) az e-ügyintézési jogosultsággal rendelkező személyek tehetik meg, amennyiben az intézmény vezetése másképp nem rendelkezik a felelősök megjelenítéséről.
Hogyan történik a napi pénztárnyitás?
A KRÉTA pénztár funkciójának használata során a pénztár megnyitása automatikusan történik, erre vonatkozóan az egyes felhasználóknak nincsen teendője.
Kivételt képezhet ez alól, ha az előző pénztári napon volt pénzforgalom rögzítve, azonban a pénztári nap nem került lezárásra az adott napon. Ezen esetben a pénztári nap megnyitásához az előző nap lezárása szükséges.
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege?
Amennyiben az előírás összege nem megfelelő és annak kiegyenlítése még nem történt meg, úgy az érintett előírást a pénzügyi adminisztrátor, vagy a pénztáros kell törölje a KRÉTA pénzügyi moduljában, majd a helyes összeggel új előírást kell létrehozzon:
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege étkezés megrendelés esetén?
Az előírások összegének módosítására nincs lehetőség, mivel a rendszer a beállított étkezési díjak és a megrendelt étkezések alapján számolja ki a fizetendő összeget, melyből automatikusan levonja a lemondásokból a megrendelést megelőzően keletkezett egyenleget.
Amennyiben a fizetendő összeget bármelyokból módosítani kell, úgy az érintett előírást törölni kell. Ekkor a megrendelt étkezések törlődnek és a korrekciót követően a megrendelést újra rögzíteni kell!
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege és annak befizetése már megtörtént?
Minden ilyen esetben a fenntartó gazdasági osztályához kell továbbítani a problémát, melyet egyedi eljárás keretein belül ők tudnak rendezni.