Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A duális oktatók számára elérhetővé vált a Digitális Kollaborációs Tér a duális képzés modulban.

Mi az a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér?

A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan komplex modul, amely segíti az oktatók és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. Használatához nem szükséges az adatok újbóli feltöltése, automatikusan átveszi a KRÉTA által tárolt adatokat! Kiemelt funkciója a foglakozás feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése, emellett alkalmas csoportos feladatok kiadására is. Kezeli a határidőket, a beadási időszakokat az órai és házi feladatok esetében, valamint képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és oktatók között.

Milyen előnyei vannak a KRÉTA DKT használatának? 

A különböző csoportmunka és kollaborációs szoftverek használata során időigényes feladatot jelent az iskolamenedzsment rész kialakítása ezekben a programokban. Az ilyen alkalmazások hatékony használatához fel kell tölteni a oktatók, a diákok, a csoportok, és a Szakirányú ismeret tantárgy adatait, meg kell adni a csoportok tanulóit, valamint az összerendelést és az órarendet is, továbbá gondoskodni kell ezek naprakészen tartásáról is. A feladatok értékeléseit külön be kell rögzíteni a KRÉTA rendszerbe, hogy a tanulók és szüleik láthassák az eredményeket.

A fentiekkel ellentétben a Digitális Kollaborációs Tér a KRÉTA rendszer integrált moduljaként működik, a használatához nem szükséges semmilyen további adatfeltöltést elvégezni! A DKT program a KRÉTÁ-ban tárolt összes szükséges adatot átveszi, a tanév közbeni változásokat automatikusan követi, továbbá képes arra is, hogy a DKT-ban megadott adatokat (pl. értékeléseket, házi feladatokat) automatikusan beírja a KRÉTA rendszerbe is!

A programban kiemelt figyelmet fordítottunk az áttekinthetőségre, az egyszerű használatra és kezelhetőségre, a DKT használatához nem szükséges mélyebb szintű informatikai ismeret, az oktatók és a diákok számára is könnyen használható. A megjelenése igazodik a különböző infokommunikációs eszközök képernyőméretéhez és felbontásához, így bármilyen eszközön (számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon) is használható.

A Kollaborációs Térből elérhető a Digitális óra funkció is, amely segítségével egyszerűen lehet on-line órákat, konzultációkat tartani hang és videó kapcsolattal is.

Hogyan érhető el a Digitális Kollaborációs Tér?

 A Digitális Kollaborációs Tér (DKT) közvetlenül elérhető a KRÉTA Elektronikus naplójának webes felületéről.  A használathoz be kell jelentkezni a KRÉTA programba, majd a DKT gombra kell kattintani. 

Fontos tudni!

A Digitális Kollaborációs Tér (DKT) oktatói felületét csak az Elektronikus napló felületről, a menüsorban megjelenő DKT gombon keresztül, oktatói belépéssel lehet használni! Az adminisztrátori vagy szülői felületről nincs lehetőség belépni a Kollaborációs Térbe!

Hogyan lehet belépni a KRÉTA Kollaborációs Térbe?

A KRÉTA Digitális Kollaborációs Térbe a KRÉTA Elektronikus naplóján keresztül tud belépni. Ha a böngészőből használja a KRÉTA rendszert, akkor a bejelentkezés után egyszerűen kattintson a DKT gombra! 

Nem sikerült belépnem, hibaüzenetet kapok. Mi lehet az oka?

A DKT oktatói felületére csak oktatói jogosultsággal lehet belépni, tehát a pedagógusnak szerepelnie kell a KRÉTA összerendelésben vagy órarendjében, ill., ha nem szerepel egyikben sem, akkor a KRÉTA rendszerbe beírt foglalkozással kell rendelkeznie. Abban az esteben, ha ezeknek a feltételeknek a felhasználó nem felel meg, akkor nem tud belépni a Kollaborációs Térbe. 

Sikerült belépnem, mit látok?

A belépés után a DKT nyitólapját láthatja. 

Az első belépéskor mit kell tennie? 

Ha korábban még nem lépett be a Kollaborációs Térbe, akkor az első feladat a saját profil beállítása lesz. Amíg ezeket az alapbeállításokat nem adta meg, addig nem fognak megjelenni a DKT funkciói! Kattintson a TOVÁBB A BEÁLLÍTÁSOKRA gombra, vagy a ALAPBEÁLLÍTÁSOK MENTÉSE szövegre. Az alapbeállításoknál az e-mail címet kötelezően meg kell adni és választhat egy profilképet is magának. Amíg nem ad meg egy érvényes e-mail címet, addig nem tudja elmenteni a beállításokat!

Miért kell megadni az e-mail címemet? 

A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér számos olyan online szolgáltatást tartalmaz, amelynek használatához feltétlenül szükséges az e-mail cím megadása. A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér jelenlegi és majd a későbbi fejlesztések során elérhető szolgáltatásainak zökkenőmentes használatához meg kell adnia az első belépéskor a DKT-ban használatos e-mail címet. 

Sikerült elmentenem a profilomat! Hogyan tovább?

Ha sikeresen elmentette a profilját - amelyet később bármikor megváltoztathat a BEÁLLÍTÁSOK funkcióban - akkor ideje megismerkednie a Digitális Kollaborációs Tér különböző funkcióival! A felső menüsorban már meg is jelentek a legfontosabb menüpontok, amelyek segítségével használhatja a DKT alapfunkcióit. 

A Kollaborációs Térben az oktatói és órai üzenőfalak, a privát beszélgetés (chat) funkciók, valamint a házi, órai, nyelvi és e-Leaning feladatok használhatók. A rendszerben lehetőség van a házi, órai, nyelvi és e-Learning feladatok kiadására, a tanulók a DKT-n keresztül beadhatják a feladataikat, fájlokat csatolhatnak, továbbá nyomon követhetik az értékelés státuszait is. 

A tananyagtárakban van lehetőség az oktatási-nevelési munka támogatására szolgáló digitális tananyagok tárolására és rendszerezésére. A tananyagtárban megtalálhatók a tankönyvek, a munkafüzetek, a feladatlapok, a gyűjtemények továbbá a tanmenetek is, digitális formában. 

A Digitális óra funkció a Cisco Webex Meeting integrálásával lehetőséget ad arra a oktatóknak, hogy élő, digitális foglalkozásokat, konzultációkat, felkészítőket tartsanak csoportjaiknak vagy akár egyedileg kiválasztott tanulóknak is.

A menüsorból elérheti a munkatereit, a tanári üzenőfalát, a házi feladatokat, az órai feladatokat, az órarendjét, továbbá a TUDÁSBÁZIS szövegre kattintva ide, a DKT tudásbázisba tud belépni. A menüsor jobb szélén látja a nevét, valamint a beállításokat és a kilépés funkciót érheti el, a kis nyílra kattintva! 

Milyen funkciók elérhetők a rendszerben?

A Digitális Kollaborációs Térben elérhető a Munkaterek, Üzenőfal, Házi feladatok, Feladatok, Órarend, Tananyagtár és Digitális óra funkció. Ezek használatáról részletesen aDKT-Tanár Áttekintésoldalon tájékozódhat.

Munkaterek

A Kollaborációs Térben munkatereknek nevezzük - a KRÉTA összerendelés vagy a beírt foglalkozások alapján automatikusan létrehozott - oldalakat, ahol feladatokat adhat ki, együtt dolgozhat és kommunikálhat a diákjaival.

Üzenőfal

A munkatérhez tartozó üzenőfalra az összes - az oktató által tanított - csoportba járó tanuló írhat üzenetet és olvashatja az oda írt hozzászólásokat.

Házi feladatok

Ezen az oldalon az összes házi feladat megjelenik, melyeket a bal oldali panel segítségével szűrhet. Az új házi feladat gombra kattintva, az órarendből kiválasztott órákhoz, új feladatot is rögzíthet.

Feladatok

Ezen az oldalon az összes órai-, e-Learning feladat megjelenik és a bal oldali panellel szűrheti munkaterekre, csoportokra. Az új órai feladat gombra kattintva, az órarendből kiválasztott foglalkozáshoz, új feladatot is rögzíthet.

Órarend

Ezen az oldalon a saját órarendet lehet megtekinteni, a foglalkozásra kattintva házi- , órai-, e-Learning feladatot adhatunk ki vagy digitális órát indíthatunk.

Tananyagtár

A digitális tananyagtárban a szakképzésben oktatók és tanulók számára központilag elkészített interaktív szakmai digitális tananyagok, valamint érettségire felkészítő közismereti digitális tananyagok kurzusai érhetők el.

Digitális óra

A Digitális óra funkciójával audió vagy videó hívást indíthat és online foglalkozást tarthat a csoportjainak vagy kiválasztott diákjainak a Webex rendszerében, különféle platformokon.

Kik használhatják a Kollaborációs Teret?

Fontos tudni, hogy a DKT jelenleg csak tanulói és oktatói bejelentkezéssel használható!