Szeretne gyorsan megismerkedni a KRÉTA IER kezdő lépéseivel?
Nézze meg oktatóvideónkat a KRÉTA IER használatának első lépéseiről! A videó ide kattintva nézheti meg!
A KRÉTA IER használatának kezdő lépései
Az Iskola-egészségügyi Rendszermodul (IER) használatának kezdetén szükségünk van néhány paraméter kezdeti értékének beállítására. Ezek egy részét a korábbi Sanus felhasználók, az adataik migrálásával már eleve beállítva látják, míg az új IER felhasználóknál ezen paraméterek mindegyike beállításra vár. Az alábbiakban ezen paraméterek kerülnek felsorolásra.
Készítsük elő az iskolai KRÉTA admin segítségével beállított védőnő, iskolaorvos, és iskola-egészségügyi koordinátor felhasználóneveinket és jelszavainkat!
Majd a következő URL-t írjuk be az internet böngészőnk címsorába:
Ezután „ismertessük meg” a rendszerrel az iskolaorvos és védőnő felhasználó nevünket és jelszavunkat, azaz próbáljunk meg ezekkel belépni az iskolánk KRÉTA IER moduljába. A harmadik sorban a saját iskolánk nevét kezdjük el begépelni, majd válasszuk ki a legördülő listából.
Ezután az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörhöz megadott felhasználónévvel és jelszóval kell bejelentkezni az iskolánk KRÉTA IER moduljába. A koordinátori belépéssel soha nem kapunk 401-es hibaüzenetet.
Iskola-egészségügyi személyzet beállítása
Védőnő beállítása
A Szervezőmunka főmenü „SZEMÉLYEK ÉS ISKOLÁK” legördülő listájából ki kell választani a a „VÉDŐNŐK” menüt, majd a „LÉTREHOZÁS” gombra kattintva vihetők fel a védőnő adatai.
Az ekkor megjelenő „Védőnő létrehozása” ablakban, a „FELHASZNÁLÓ” legördülő listából ki kell választanunk a védőnő belépéskor megadott felhasználónevét.
A többi mezőnél, a piros csillaggal jelöltek a kötelezően kitöltendő mezők.
Orvos beállítása
Az iskolaorvos(ok) beállításánál a védőnők beállításához hasonlóan kell eljárni.
A Szervezőmunka főmenü „Személyek és iskolák” legördülő listájából ki kell választani az Iskolaorvosok menüt, majd a Létrehozás gombra kattintva vihetők fel az orvos adatait.
Az első sorban lévő „Felhasználó” legördülő listából ki kell választanunk az iskolaorvos belépéskor megadott felhasználó nevét, illetve értelemszerűen kitöltendők a *-gal jelölt kötelező mezők.
Ha lentebb görgetjük ezt a menüt, akkor látjuk a „Szűrési státuszok alapértelmezett szövegei” panelt. Ha a jobb oldalon lévő „Normál státuszok” gombot megnyomjuk, akkor a program feltölti alapértelmezett negatív státusszal az itt lévő mezőket. Ezeket a mezőket szabadon tudja az orvos szerkeszteni saját ízlésének megfelelően. A mentés után az így beállított alapértelmezett negatív státusz szövegek fognak megjelenni a tanulók orvosi szűrésénél.
Asszisztens beállítása
Amennyiben az iskolaorvos asszisztenssel dolgozik, lehetőség van asszisztens hozzáadására is. A Szervezőmunka főmenü „Személyek és iskolák” legördülő listájából ki kell választani az “Egyéb munkatársak” menüt, majd a Létrehozás gombra kattintva vihetők fel az Asszisztens adatait.
Az első sorban beírjuk az asszisztens nevét, majd a beosztásnál a legördülő listából ki tudjuk választani, hogy milyen beosztású munkatársat szeretnénk rögzíteni.
A alábbiak közül választhatunk:
- Egyéb munkatárs
- Gyermek-ifjúságvédelmi felelős
- Nevelési-oktatási intézményt ellátó pszichológus
- Orvosasszisztens
Védőnő és orvos osztályhoz rendelése
Az iskolaorvos/védőnő létrehozása után, a következő lépés az orvos/védőnő osztályokhoz rendelése. Ahhoz, hogy az egyes osztályok tanulóihoz szűréseket lehessen felvinni, előzetesen hozzá kell rendelni az adott védőnőhöz, orvoshoz az általa ellátott osztályokat.
Ezt a Szervezőmunka főmenü legalsó, „Védőnő, Orvos beállítás” almenüjében, vagy az „Osztályrend” almenüben lehet megtenni.
A program első használatánál, célszerű a „Védőnő, Orvos beállítás” almenüt használni, mivel itt akár az összes osztályt egyszerre hozzá tudjuk rendelni az orvoshoz, védőnőhöz, vagy ki tudjuk választani az első oszlopban lévő checkbox-ok (jelölőnégyzetek) segítségével, hogy mely osztályokat szeretnénk hozzárendelni az adott orvoshoz, védőnőhöz. Az osztályok kiválasztása után az „Orvos beállítása”, ill. „Védőnő beállítása” gombokat megnyomva a hozzárendelést végre tudjuk hajtani.
Orvos EESZT azonosítóinak beállítása
Ahhoz, hogy az iskolaorvos a KRÉTA IER-en keresztül
● teljesítse az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (továbbiakban EESZT) felé nyújtandó adatszolgáltatási kötelezettségét, illetve, hogy
● lekérdezhesse a tanulók (akár más orvosok által feltöltött) EESZT-be feltöltött adatait (eProfil, eKatalógus, EHR dokumentumok, és eBeutalók),
az ebben a fejezetben taglalt beállításokra van szükség. Az orvos osztályhoz rendelése után, az EESZT azonosítók megadásához, ismét vissza kell térnünk az Iskolaorvos menübe, ahol a szerkesztés gomb megnyomása után az alábbi adatokat kell megadni.
EESZT azonosító (0+ pecsétszám)
Az EESZT azonosító az a kód, amivel az EESZT az orvost azonosítja. Ez minden esetben ‘O’ előtaggal kezdődik, majd ezután az orvos pecsétszáma következik. Amennyiben az orvos olyan pecsétszámmal rendelkezik, ami /1, /2, stb. végződik, akkor ezt a részt nem kell beleírni az EESZT azonosító mezőbe.
A pecsétszám megadásával az EESZT azonosító automatikusan töltődik.
Intézményi EESZT azonosítók
Ezután következik az EESZT beküldéshez szükséges egészségügyi ellátó azonosítóinak megadása feladatellátási helyenként. A táblázatban a kiválasztott tanév azon feladatellátási helyeihez lehet megadni az EESZT azonosítókat, amelyekben orvoshoz legalább egy hozzárendelt osztály tartozik.
A feladatellátási hely előtti ceruza ikonra, vagy a táblázat felett lévő gombokra kattintva, az alábbi azonosítókat adhatjuk meg:
Itt szerepel az adott feladatellátási helyhez beállított
● EÜ szolgáltató 6 jegyű azonosítója és neve: A működési engedélyben is szereplő, az egészségügyi intézményt azonosító 6 jegyű kód, ami elé egy nagy „E” betűt kell írni (automatikus kitöltés), melyet szóköz nélkül követ az említett 6 számjegy.
● Szervezeti egység 9 jegyű azonosítója (körzetkód) és neve: A működési egedélyben szereplő, az egészségügyi szolgáltató szervezeti egységét azonosító 9 számjegyből álló kód. A szervezeti egységben engedélyezett szakma jellemzően az iskola- és ifjúságorvoslás.
● EÜ. szolgáltató NEAK kódja: Az EÜ. intézmény finanszírozási kódjának azonosítója (OEP kód).
● Intézmény típusa: Annak az intézménynek a típusa, melynek keretében az iskolaorvos ellátja a feladatellátási helyet (alapbeállításként az iskola-egészségügyi ellátás finanszírozott egészségügyi szolgáltatás).
Kattintson a Teljes EÜ. szolg. lista fülre, majd a szűrőket használva, jelölje ki a megfelelő sort. Ezután az OK gombra kattintva, kitöltődnek a megfelelő mezők.
A kódok gyors ellenőrzéséhez segítséget nyújthat az adatok ÁNTSZ honlapján való ellenőrzése a https://www.antsz.hu/euszolg honlapon. Az alábbi képernyőképen ehhez talál segédletet.
Az EESZT beállítások részletes ellenőrzéséhez az EESZT ellenőrzőlista c. fejezet nyújt segítséget!