Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Menürendszer áttekintése

Az alábbi ábrán valamennyi IER menüpont almenüpontjait ábrázoltuk, az ezt követő táblázatban röviden ismertetjük az egyes funkciókat és az elérési jogosultságaikat, majd az egyes funkciók részletes bemutatása következik.

A tanulókra vonatkozó tevékenységek a Tanulók menüpontból érhetők el.

Az egyes tanuló tevékenységekből (almenük) a képernyő felső részén mindig megtalálható  gombbal lehet visszalépni az aktuális Tanuló leválogatáshoz.

Tanuló leválogatásból elérhető funkciók

Tanulók leválogatása

A Tanulók leválogatását az alapképernyőn a „Leválogatás” panelen lehet megtenni.

Az Osztály legördülő listából kiválasztható, egy vagy több, az adott védőnőhöz/orvoshoz rendelt osztály. Egyszerre több osztályt a Ctrl billentyű nyomva tartásával és a kívánt osztályok kijelölésével lehet leválogatni.

A Név szerinti kereső mezőbe elég csak névrészletet is beírni, és a leválogatásban minden olyan tanuló szerepelni fog, akinek a nevében szerepel a beírt szórészlet. Ez hasznos funkció lehet, ha a felhasználó nem ismeri a tanuló teljes nevét, vagy testvérekre akar keresni.

Védőnői besorolásra abban az esetben tudunk szűrni, ha ezt a speciális mezőt kitöltötte a felhasználó a tanulóknál. Ezt a funkciót abban a ritka esetben lehet használni, ha a védőnő az iskolatitkártól eltérő csoportosításban szeretné látni a tanulókat.

A szakma szerinti leválogatás a tanulók adatainál, a Szakma mezőben megadott szövegre keres rá. Így az egy szakmához tartozó tanulókat tudjuk leválogatni.

Nemek szerint leválogathatók külön a fiúk, vagy a lányok. Itt a kereső a tanuló adatainál jelölt fiú/lány jelölőnégyzeteket vizsgálja.

Az évfolyam megadásával egy teljes évfolyam tanulóit is listázhatjuk.

Születési intervallum megadásával az adott születési intervallumba tartozó tanulókat lehet leválogatni. Erre legtöbbször a 16 éves szűrendők listázásakor, vagy gyógypedagógiai iskolák korcsoportjainak leválogatásakor, pl. korcsoport szerinti oltások esetében lehet szükség.

Az Aktív jelölőnégyzet alapértelmezetten kipipált, tehát az iskolában tanuló, szűrendő diákokat válogatja le. Ha nem csak az aktív, hanem minden tanulót (pl. kijelentkezettet is) szeretnénk listázni, akkor távolítsuk el az Aktív jelölőnégyzetből a pipát, és ne legyen egyik jelölőnégyzet sem kitöltve. Ha csak a kijelentkezett, vagy végzett tanulókra kíváncsi a felhasználó, akkor ezeket a jelölőnégyzeteket kell kitöltenie, ill. itt akár megadhatók az évszámok is, ha tovább szeretné szűkíteni a találatok számát.

A Páros évfolyamok jelölőnégyzet kipipálásával a páros évfolyamokon tanulókat lehet megnézni.

A képen látható Tanév és Feladatellátási hely szűrők csak koordinátor jogosultsággal elérhetők. Ha olyan tanulót szeretnénk megkeresni, akinek csak a nevét, vagy névrészletét ismerjük, de semmilyen más adatunk nincs, nem ismert, hogy mikor járt az iskolába, melyik feladatellátási helyen tanulhatott, akkor célszerű a Tanév és Feladatellátási hely szűrőket üresre állítani és az egész leválogató panelen kizárólag a Név szűkítő mezőt kitölteni.

Tanuló adatok

A KRÉTA IER modul

  • részben átveszi a KRÉTA rendszerben szereplő tanuló és hozzátartozó adatokat (lásd KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása fejezet),
  • részben pedig saját adatbevitelt is lehetővé tesz: a tanuló adatai kiegészítendők az egészségügyi adatokkal, anamnézis során megismert adatokkal (iskola egészségügyi törzslap adatai).

Az IER módot ad  - speciális esetekben -  új tanuló felvételére is, a tanuló ilyen esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba kerül az IER-ben. Ez az osztálytípus nem szerepel a KRÉTA Alaprendszerben, ebbe az osztálytípusba nem szinkronizál a KRÉTA tanulókat. Erre akkor van szükség, ha a tanuló még nem az iskola tanulója, pl. nyolcadik évfolyamra jár egy általános iskolában, és a középiskolába csak előzetes alkalmassági vizsgálaton jelenik meg. Ha a tanuló később beiratkozik az adott iskolába és bekerül az iskola KRÉTA alaprendszerébe, akkor az adatai a napi adatszinkronizáció során összekötésre kerülnek a KRÉTÁ-ból kapott személyes adatokkal, és osztályba sorolással. A tanulók “Előzetes alkalmassági” osztályba töltésének van egy gyorsabb módja a Szerviz/Tanulók betöltése alkalmasságihoz menüpontban, aminek ismertetésére később kerül sor.

A tanuló osztályba sorolása kötelező, mindig a KRÉTA szerinti osztályba sorolást tükrözi. Az előzetes alkalmassági vizsgálat során még nem az iskola tanulóit egy speciális, ún. „előzetes alkalmassági” osztályba soroljuk. Az „előzetes alkalmassági” osztályok a KRÉTA Alaprendszerben nem, kizárólag a KRÉTA IER-ben léteznek.


Tanulók kötelezően megadandó adatai: tanuló neve, osztálya, születési helye és ideje, neme és anyja neve!


A tanuló törzsadatfelületen tanuló alapadatokat, a család adatait, az egészségügyi alapadatokat, mentálhigiénét, anamnézist, az eddigi iskolákat és az egyéb anamnézis adatait külön füleken, kezeljük.

A Tanuló adatai esetén megadható a kötelező adatokon kívül a
  • szakma, illetve a
  • védőnői besorolás (amennyiben a védőnő más – az iskolai osztályoktól eltérő – csoportosításban kezelte eddig a gyerekeket, akkor használatos mező, pl. szakmacsoportok rögzítésére).
  • A TAJ szám kötelező adat, az EESZT-be való küldéshez szükség van valamilyen okmány azonosítóra. A külföldi tanulók esetében van lehetőség „Egyéb” okmánytípus kiválasztására, melyet az EESZT elfogad.
  • Végzett a tanuló, ha a tanulmányait az iskolában befejezte 8. vagy 12. évfolyamon.
  • Kijelentkezett a tanuló, ha a tanulmányait az adott iskolában tanév során, vagy tanév végén más iskolában kívánja folytatni.
    Végzett, kijelentkezett tanulóhoz további iskola-egészségügyi esemény nem rögzíthető. (A kijelentkezés dátuma utáni dátumra nem rögzíthető egészségügyi esemény). Amennyiben a kijelentkezett tanuló visszajön az osztályba, azt a KRÉTA szinkron észleli. Amennyiben kijelentkezett vagy végzett tanulóhoz még adatrögzítésre (pl. elmaradt szűrés vagy egyéb adat rögzítése) van szükség, az iskola-egészségügyi koordinátor szerepű felhasználó száma, a Tanuló adatokat megtekintésre megnyitva elérhető a Kijelentkezés eltávolítása, vagy a Végzett állapot ideiglenes visszavonása funkció, az adatok rögzíthetősége érdekében. Lezárt, jelentett tanévre ilyenkor sem lehet adatot rögzíteni.
  • Az SNI és BTMN mezők a KRÉTÁ-ból is átvett adatok.
  • Elsősegélynyújtási ismeretek: Amennyiben a tanuló rendelkezik Magyar Vöröskereszt által kibocsátott elsősegélynyújtási ismeretet igazoló igazolvánnyal, akkor lehetőség van megadni annak a nyilvántartási számát és a dátumát.

A Család adatai fül:
  • A lakcímek (állandó ideiglenes, annak típusa), telefonszám,
  • Gondviselők neve, telefonszáma, e-mail címe, rokonsági foka
  • Testvérek neme, születési dátuma, egészségi állapota

Fontos: Itt jelennek meg a Gondviselők – KRÉTÁ-ból átvett – elérési adatai: telefonszám, email cím. A KRÉTÁ-ból átvett adatok szerkeszthetők, módosíthatók, de ha a KRÉTÁ-ban is javításra kerül, a szinkronizáció az ott bevitt javított adatokkal felül fogja írni.

Amennyiben egy gondviselő feliratkozott és rendelkezik email címmel, akkor email üzenetet kap új iskola-egészségügyi dokumentum létrehozásakor (gondviselőnek küldés funkció esetén), ill. online értesítés küldhető nekik a KRÉTA IER felületéről. Alapbeállításként minden gondviselő feliratkozott, de az iskola-egészségügyi személyzet ezt megváltoztathatja.

Az Egészségügyi adatok köre:

  • A háziorvos adatai bővíthető törzsadatlistából választhatók. A Háziorvosok adatait az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó rögzítheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Háziorvosok almenüben.
  • Megadható a Vércsoport,
  • jobb vagy balkezes adatok,
  • és a gyógyszerérzékenységre és allergiára vonatkozó adatok. A gyógyszerérzékenységre utaló CAVE jelzés és a Kiemelt megjegyzésbe írt figyelmeztetés a tanulóval végzett minden műveletnél megjelenik a fejlécben


A Mentálhigiénés adatok fülön az iskola-egészségügyi személyzet az alábbi adatokat adhatja meg:
  • dohányzás, alkohol, drogfogyasztással kapcsolatos adatok,
  • sport és

környezettanulmányi adatok.

Anamnézis adatok:

Az itt megadott anamnézis adatok (a vérzékenység, krónikus betegség és T.B.C kivételével) átkerülnek a 16 éves záróvizsgálat anamnézis részébe. A 16 éves lap leírását egy későbbi fejezetben részletezzük.

Az Iskola fülön az iskolalista a tanuló eddigi iskoláit, az ottani tanulmányainak kezdetét és végét mutatja, ha a védőnőnek szüksége van erre az adatra. A korábbi iskolák törzsét az iskola-egészségügyi koordinátor bővítheti, rendszerezheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Iskola almenüben.

Egyéb anamnézis:

Itt rögzíthetőek a tanuló korábbi

  • fertőző és nem fertőző betegségei,
  • a tanuló eddigi védőoltásai, ill.
  • további feljegyzések pl. korábbi műtétek, törések és gondozási tevékenységek.

A tanuló adatok széles körben excelbe exportálhatók a tanuló menüből. Az excel cél szerint szűkített oszloptartalommal számos adatkinyerésre alkalmas.

Új tanuló

Új tanuló felvitele az „Új tanuló” gombbal lehetséges. Az új tanuló minden esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba fog kerülni. Miután a tanuló a KRÉTA Alaprendszerben is rögzítésre került az éjszakai adatszinkron a tanulót a megfelelő osztályba fogja sorolni az IER-ben is. 

Tanuló megtekintése és szerkesztése

A tanuló adatainak megtekintése a tanuló leválogatása után, a tanuló neve előtt megtalálható nagyító ikonnal, módosítása pedig a ceruza ikonnal történik. A ceruza ikon megnyomása után a tanuló adatlapja jelenik meg, ahol adatait módosítani lehet majd „Mentés”-sel rögzítjük.

Tanuló törlése

Törölni csak olyan tanulót lehet, akit a KRÉTÁ-ból nem szinkronizált a rendszer (IER-ben vették fel), és semmilyen iskola-egészségügyi esemény nem kapcsolódik hozzá (csak téves felvitel esetére fenntartott lehetőség). Ha a törlés engedélyezett, a listában a kuka ikon is látszik.

A kuka ikonra kattintva, megerősítő kérdés után, a tanuló adata törlésre kerül.

Összesített lap

Az összesített lap a tanulóval az intézményben végzett iskola-egészségügyi tevékenységek összefoglaló kimutatása, melyet pdf formátumban lehet letölteni, és azt nyomtatni. Az összesített lap a tanuló adatlapról készíthető el.

Amennyiben emailben történő továbbításra szánjuk az átvevő Védőnő számára, célszerű jelszóval védett dokumentumban lekérni.

Export / Tanuló adatok

A tanuló adatlapon megadott összes adat – egy, vagy a leválogatott összes – tanulóra excelbe exportálható.

Névsor nyomtatása

A tanuló menüből, a leválogatott tanulókról egyszerű adattartalmú névsor nyomtatható (Pdf).

KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása

A szinkronizáló minden éjszaka/hajnalban automatikusan megtörténik.

  • Felveszi az új tanulókat; illetve ha az új tanuló adatai megegyeznek (név anyja neve, születési dátum és hely, azaz a 4T alapján) egy IER-ben már szereplővel (lezárt, migrált tanuló, aki visszajött, vagy előzetes alkalmassági vizsgálat miatt IER-ben felvett) , akkor azzal összekapcsolja és frissíti az egyéb adatait.
  • A korábban már összekapcsolt tanulókra a KRÉTÁ-ban az utolsó szinkron óta történt alábbi módosításokat emeli át:
    • Név
    • Születési név
    • Anyja neve
    • Születés helye és ideje
    • Lakcím és levelezési cím
    • TAJ szám: csak akkor íródik felül, ha az IER-ben egyébként nincs kitöltve
    • Gondviselők neve, rokonsági foka (édesanya, édesapa, stb.), email címe és telefonszám (ha a felhasználó felülírja az email mezőt, akkor ezt nem módosítja a következő szinkron)
    • Tanuló osztályba sorolása
    • Tanuló tanév közbeni kijelentkezése.
    • SNI vagy BTMN besorolás

Alapszűrés

Az alapszűrés a szűrésre kötelezett tanuló védőnői szűrővizsgálata. Az alapszűrések kezelését az IER-ben, az alábbi, Tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:


 Az alapszűréseken vizsgálandók a

  • a közoktatásban a 2. ,4. ,6. ,8. ,10. és 12. évfolyamokon tanulók,
  • a 16 éves tanulók és
  • jogszabályban meghatározott tanulók.

A vizsgálat során lehetőség van a tanuló előző alapszűrés vizsgálatainak áttekintésére:

  • korábbi alapszűrés adatok lekérdezésére (bal felső sarokban megjelenő dátum listából kiválasztva valamelyik dátumot),
  • az új alapszűrésbe (a mért adatok kivételével) a megelőző alapszűrés adatainak átvételére

Az alapszűrésen mért és megfigyelt adatok, kiszűrt elváltozások rögzítése a protokollnak megfelelő sorrendben történik. Adatblokkok:

  • Általános adatok
    Lehetőség van kiválasztani az Alapszűrés további típusait, melyek a következők lehetnek:
    • 16 éves szűrés
    • tápláltsági kontroll
  • Testméret adatok:
    • testtömeg, testmagasság, derékkörfogat, testzsírszázalék, testizomszázalék, BMI (testtömegindex) és az ezekhez kapcsolódó életkori percentilek számítása/ megjelenítése, ill az adatok kiértékelése, eltérés gyanú / értékelés megjelenítésével
  • Látásélesség: mért adatok rögzítése (szemüveggel/kontaktlencsével, illetve anélkül); színlátás ellenőrzés eredmény rögzítése
  • Hallás: mért értékek, hallásvizsgálat eredményének rögzítése, vizsgálati módszer és eszköz
  • Golyvaszűrés: mért értékek, kiszűrt elváltozások rögzítése, vizsgálati módszer és eszköz
  • Mozgásszervek: tartási rendellenességek; kiszűrt elváltozások rögzítése
  • Keringési rendszer: vérnyomás alsó-felső érték, pulzus; kapcsolódó életkori percentilis számítás, adatok kiértékelése, eltérés gyanú / értékelés megjelenítése
  • Általános személyi higiéné: jelen állapot értékelése
  • Bőr elváltozásaira: jelen állapot értékelése
  • Egyéb vizsgálatra vonatkozó megfigyelések rögzítése, illetve vizsgálati módszer/eszköz rögzítési lehetősége.

Minden szervrendszerhez rögzíthető vizsgálati módszer/eszköz. Ezeknek az alapértéke iskola-egészségügyi koordinátori szerepkörrel adható meg az Szervezőmunka/Feladatellátás hely/Rendszerparaméterek menüben. Az vizsgálati módszer / eszköz értékek alapbeállítása felülírható a vizsgálat során, az alapszűrés felvitelekor és szerkesztésekor.

Funkcionális lehetőségek

  • Az alapszűrés felvitelekor két választási lehetőség van: vagy az előző alapszűrés adatainak (testméretek, vérnyomás kivételével) másolását kérjük a programtól, vagy egy új alapszűrés megnyitását, ahol az alapértelmezett normál, negatív státusz megjelenik az egyes szervrendszereknél, ha védőnő felhasználó van bejelentkezve. Orvos felhasználó számára nincsenek felvitelkor negatív alapstátusszal kitöltve a mezők, hiszen ők jellemzően nem végeznek teljes védőnői alapszűrést. Ha mégis szeretnék ezt megtenni, akkor a normál státusz adatainak megjelenítését biztosító Normál gombra kattintva, az életkornak megfelelő normál adatok megjelennek, illetve az eddig bevitt eltérések törlődnek (a mért és annak alapján kalkulált adatok kivételével).

  • Elváltozások alapján kiszűrtek rögzítése az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával történik. A program az éves jelentés készítésekor ezeknek a pipáknak a számát figyeli az E tábla kiszűrtek celláinak számolásakor.
  • Az alapszűrésből bizonyos szervrendszerek védőnői szűrésének eredménye megjelenik az orvosi szűrés megfelelő szervrendszereinél, a képernyő felső részén (tápláltsági állapot, testméretek, percentilek; csont, izom, kötőszövet; látás; hallás; golyvaszűrés; vérnyomás). Így az orvos felhasználók azonnal láthatják a védőnői alapszűrés eredményét, anélkül, hogy az alapszűrést meg kellene nyitniuk.
  • A látás és a hallás vizsgálatakor, ha a védőnői alapszűrésben a kiszűrve, vagy a kiszűrve és iskolaorvoshoz küldve négyzetek ki vannak jelölve, akkor az orvosi szűrésben is automatikusan ki lesz jelölve a kiszűrve, vagy a kiszűrve és szakrendelésre küldve négyzet. Természetesen ezt az orvos felülbírálhatja és megszüntetheti a kijelölést.

Iskola-  vagy háziorvoshoz küldve négyzetek kipipálásával a védőnő az iskolaorvosnak jelezheti a kiszűrt problémát.A program az éves jelentés készítésekor a kiszűrve és a háziorvoshoz küldve pipák számát figyeli az E tábla “Összes kiszűrt gyermek közül az iskola/háziorvoshoz küldöttek száma” celláinak számolásakor.

  • Kontroll időpont beállítása a védőnő saját döntése alapján. Az itt megadott dátumra a védőnő számára a tanulóhoz kapcsolt Napi feladat kerül beállításra, melyet a Napi feladat menüben tud megnézni, lezárni.

  • Gondozásba véve jelölőnégyzet, az alapszűrés mentésekor a felhasználó létrehozhat (gondozásba veheti a tanulót), fokozottá tehet, ill. befejezhet gondozásokat. Ennek részleteit az Alapszűrésből gondozásba vétel / gondozás lezárás c. fejezetben taglaljuk.

● A Megjegyzés mezők szövegébe előre megírt sablon szövegrészletek is beilleszthetők (napocskás mezők). A sablon szövegrészletek használatát a Szövegsablonok használata, „napocskás” mezők c. fejezetben részletezzük.

Alapszűrés megtekintése, létrehozása, szerkesztése, törlése

● A megtekintésre iskola-egészségügyi koordinátor és asszisztens joggal is van lehetőség.
● Új alapszűrés felvitelére a védőnőnek és a tanulóhoz tartozó iskolaorvosnak van joga.
● Korábbi alapszűrés szerkesztésére, törlésére az adott tanévben, azon iskolaorvosnak vagy védőnőnek van lehetősége, aki azt létrehozta.

A lezárt tanévekben létrehozott alapszűréseket nem lehet szerkeszteni és törölni.

Alapszűrésből gondozásba vétel / gondozás lezárás

A „Gondozásba véve” jelölőnégyzet bepipálása után, a Mentés gombra kattintva az IER listázza a megjelölt gondozásba vételeket és a lezárandó gondozásokat.

Mentés után a “Gondozások kezelése alapszűrés után” ablak jelenik meg ahol a gondozásokat létre tudjuk hozni I (igen), vagy le tudjuk zárni N (nem). Amennyiben már létezik gondozás az adott szervrendszerre, akkor a meglévő gondozás fokozottá is tehető. A gondozások alapértelmezetten N (nem) válasszal jelennek meg, melyre kattintva át tudjuk állítani I (igen)-re.

Amennyiben átállítjuk a kívánt választ „Igen”-re, menthetjük a beállított válaszokat, vagy át is  ugorhatunk a mentés után a gondozási adatok tovább szerkesztésére.

Alapszűrésből gondozásba vétel esetén, a gondozás mindig az adott szervrendszerre vonatkozólag, az alapszűrés dátumával megegyező kezdő dátummal jön létre.

Alapszűrés leletek

A védőnői szűrési tevékenységet leletadási kötelezettség terheli a törvényes gondviselő felé.
Az Alapszűrésből a rendszer leletet generál PDF formátumban.

● A Nyomtatás gombra kattintva a rendszer (a böngésző beállításától függően letölti vagy) kinyomtatja a védőnői alapszűrés leletét. A nyomtatott leletek mentésre kerülnek az IER-ben, és később is megtekinthetők a Kimenő dokumentumok menüpontban.
● Gondviselőnek küldésre is lehetőség van, ha a tanulónak van olyan gondviselője, akinek van email címe, és feliratkozott az email értesítésekre. A gondviselőnek való küldés után, a gondviselők az IER gondviselői felületén megtekinthetik az új iskola-egészségügyi dokumentumot.

A szülőkkel megosztott dokumentumok a létrehozó felhasználó által, később is megtekinthetők a Kimenő dokumentumok menüpontban.

Az IER a  lelet (mentett PDF állomány) eléréséhez szükséges linket, egy általános tájékoztató szöveggel kísérve,  a gondviselő e-mail címére küldi el. Csak azon gondviselőknek lehet elküldeni a leletet, akiknek az e-mail címe rögzítve van a KRÉTA IER-ben (ahová a KRÉTA Alaprendszerből szinkronizálódik). A gondviselő az e-mail-ben kapott linkre kattintva a KRÉTA Alaprendszerben használt (Gondviselői, nem tanulói) belépésével azonosítva magát, bejut az IER Gondviselői felületére, ahol megtekintheti, letöltheti a tanuló leletét.

Export / Alapszűrés

Az export funkciók a védőnői szűrés alkalmával keletkezett minden adat (tetszés szerinti válogatásban) kiküldésének lehetőségét biztosítja táblázat formájában. Ezzel lehetőség van osztálytükrök/iskolatükrök készítésére, vagy NETFIT netfit adatok továbbítására a testnevelő kollégák számára is.

A Tanuló menüsor, Export /Alapszűrés funkcióval, a leválogatott tanulók, megadott dátumok közé eső összes alapszűrési adata excelbe exportálható.

Ezt a következőképpen tudjuk megtenni. Leválogatjuk az összes tanulót (adott osztályt), majd rákattintunk az Export gombra. A képen látható lehetőségekből tudunk választani.

Kiválasztjuk az Alapszűrést:

Beírjuk a kívánt leválogatási értéket:

  • Dátum (-tól-ig)
  • Egy tanuló vagy a jelenleg leválogatott tanulók (osztály) listája

Az EXPORTÁLÁS gomb megnyomása után egy Excel file-ba töltődik le a kívánt eredmény.

Alapszűrésekkel kapcsolatos lekérdezések

A Lekérdezések főmenüben között, lehetőség van adott időszakban szűrt/ nem szűrt (adott évfolyamos, adott életkorú) tanulók leválogatására, illetve az Alapszűrés / szűrés adatok háziorvosok szerinti leválogatására és jelszóval védett export letöltésére is.

Szűrés

A szűrések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:
A gomb megnyomása után, a tanulóhoz tartozó korábbi szűrések közül mindig a legutolsó jelenik meg a felületen, a bal felső sarokban lehet a korábbi szűrések dátumai közül választani.
A szűrés, azaz az orvosi szűrés során, a program a szűrési protokollt követve, az egyes szervrendszerekhez köthető elváltozások rögzítésére ad módot:

● A leggyakoribb, illetve az éves jelentés C táblájában jelentendő betegségeket felajánlja.
● A diagnózisok megadásakor a BNO besorolást követi (BNO adatszótár használatával és a leggyakoribb elváltozásokhoz a BNO hozzárendelésével).
● A megjegyzések és általános státusz szervrendszerenként megadhatók.
● A szervrendszeri „Normál státusz” leírások sablon szövegét az iskolaorvos adatainál előre be lehet állítani. Az új szűrések felvételénél a legutóbb beállított normál (negatív) státusz szövegek fognak megjelenni az egyes szervrendszerek státusz mezőinél.
● Az előző szűrővizsgálat adatainak másolását, a tapasztalt elváltozásokkal együtt a következő vizsgálat elején felajánlja az IER.
● A szűrés során talált elváltozásoknál (diagnózis kiválasztása, és/vagy kiszűrve, szakrendelésre küldve négyzetek jelölése) az adott szervrendszer megnevezését vastag betűvel kiemeli a program.
● Az egyes rögzített, vagy korábbi szűrés adatokból átemelt elváltozásokat összesíti és kiemelten jeleníti meg a jobb felső sarokban lévő Elváltozások gombbal előhívható, és zárható panel.



  • Címkék nélkül