Tanuló összevonás
A rendszerben lehetőség van arra, hogy a véletlenül többször felvett tanulókat összevonjuk. Ezt a funkciót használjuk pl. arra is, amikor a tanuló Előzetes alkalmassági vizsgálaton vesz részt az intézményben, de még nincs a KRÉTA Alaprendszerben. Majd szeptemberben ugyanez a tanuló bekerül a KRÉTA Alaprendszerbe (felvételt nyert az intézménybe) és így kétszer szerepel az IER-ben. Ha a tanuló adatai megegyeznek, akkor szeptemberben az első szinkron osztályba teszi az adott tanulót. H a valamelyik adata tévesen lett rögzítve, akkor a tanuló kétszer szerepel az IER-ben. Ekkor tudjuk használni a Tanuló összevonás funkciót. A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.
Videótár elérhetősége Videótár - KRÉTA Iskola Egészségügyi Rendszermodul - KRÉTA Tudásbázis (ekreta.hu)
Tanuló adatkikérés
Ezt a funkciót akkor használjuk, mikor az adott tanuló iskolát vált (akár év közben akár szeptemberben). Ilyenkor a védőnő a régi iskolából kikérheti az új iskolában már felvett a tanulóhoz tartozó egészségügyi adatokat.
Új adatkikérést, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:
Az adatkikérés után az adatátadásnál korábbi dátummal esemény nem rögzíthető, hiszen feltételezzük, hogy előtte még a korábbi iskolába járt a tanuló.
Az előző iskolában rögzített adatokat a következő iskola orvosai/védőnői nem szerkeszthetik. Kivétel ez alól a megkezdett gondozás és gyógytestnevelés melynek a befejező dátuma megadható.
A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.
Az adatkikérés folyamata :
Az új iskolában a védőnő (védőnő vagy védőnő+koordinátori jogosultsággal) a napi feladatok menüben láthatjuk, ha új tanuló érkezik az iskolába. Név vagy név részlet beírásával megkeressük a tanulót a Leválogatás gomb segítségével.
Ekkor még csak a KRÉTÁ-ból szinkronizált alapadatai vannak a tanulónak.
Ezután megnyomjuk a védőnői jogkörrel aktív ADATKIKÉRÉS gombot. Adatkikérést minden esetben Védőnői szerepkörrel tudnunk indítani.
A IER modul megmutatja melyik intézményből jön a tanuló. Itt több iskola is megjelenhet, ezért figyelni kell a tanévre (pl: 2022/23), hogy jó helyről kérjük ki a tanulót. Kiválasztjuk az adott intézményt.
Mentés után az IER modul jelzi a sikeres mentést.
A Szervezőmunka/Indított adatkikérők menüpontjában tudjuk ellenőrizni, mely tanulókat kértünk ki, melyik iskolából, ill. látható a kikérés státusza: “Engedélyre vár”
Az adatot küldő iskola védőnője a hozzá érkező adatkikérést a Napi feladatok/Feldolgozandó adatkikérés eseménytípusnál, és a Szervezőmunka/Fogadott adatkikérők menükben is láthatja.
Ez utóbbi menüben lévő adatok már Védőnő és Iskolaegészségügyi-koordinátor szerepkörrel egyaránt láthatók.
Az adatkikérésekről e-mailen is kap automatikus értesítést az a védőnő, akitől tanulói adatokat szeretnénk kikérni. A rendszer arra az e-mail címre küldi az értesítést, ami be van írva a Szervezőmunka/ Személyek és iskolák/ Védőnők menü e-mail mezőjébe az adatkikérésünket fogadó védőnőnél. Az e-maileket hetente egyszer küldi ki a rendszer mindaddig, amíg a védőnő vagy engedélyezi, vagy visszautasítja a kikérésünket.
Az adatkikérés első státusza az adatátadás folyamatában: “Engedélyre vár” .
Az adatátadáshoz kattintsunk a ceruza ikonra (szerkesztés), majd a megjelenő ablakban láthatjuk a tanuló adatait.
A szerkesztés gomb megnyomásával az első sorban láthatjuk az “Engedély beállítása” választót, ahol kiválasztjuk az “Engedélyezett- átadásra vár” sort majd Mentünk.
Ezek után a kikérés státusza megváltozik: “Engedélyezett-adatátadásra vár” státuszról “Engedélyezett adatok továbbítva” státuszra. Ekkor az adatot kikérő védőnő látja, hogy a tanulóhoz tartozó átvett egészségügyi adatok megjelennek a tanulónál.