A KRÉTA rendszerben a felhasználói jogosutságokat az Alkalmazottak belépési adatainál lehet szabályozni.
Alkalmazottak és jogosultságok
A KRÉTA e-Ügyintézés moduljába CSAK olyan felhasználóval lehet belépni, aki szerepel az alkalmazottak listájában (megszemélyesített belépés szükséges). Az ún. intézményi admin-jogosultsággal (KRÉTA Adminisztrátor) az e-Ügyintézés nem használható!
Az alkalmazottak belépési adatainál lehet azt a felhasználónevet és jelszót beállítani, amely segítségével a felhasználó be tud lépni a KRÉTA rendszerbe.
Jogosultságok
A jogosultsági szint beállításával lehet szabályozni, hogy a felhasználó a KRÉTA rendszerben milyen modulokhoz férhet hozzá.
AZ OSZTÁLYFŐNÖKÖK RÉSZÉRE - JOGOSULTSÁGOT NEM KELL BEÁLLÍTANI, amennyiben az e-Ügyintézés modulban csak a mulasztások igazolását kezelik!
A KRÉTA e-Ügyintézési modulja a korábbi jogosultsági szintekhez képest az alábbi jogosultságok beállítását igényli:
Beosztás (példák): | Jogosultság | Leírás |
---|---|---|
Iskolaigazgató, intézményvezető, igazgatóhelyettes, tagintézményvezető | Határozatok aláírása, dokumentumok elektronikus aláírása, hitelesítése | |
Iskolatitkár | Beérkező kérelmek kiosztása, határozatok előkészítése, hiánypótlások csatolása, iktatás | |
Pénzügyi admin | Tanulmányi pénzügyi folyamatok megszervezése, költségek, díjak pénzügyi nyomon követése, pénzügyi szolgáltatók kezelése | |
Étkezési adminisztrátor | Az étkezési modul beállítások kezelése (nyilatkozat leadási-, rendelési- és lemondási határidők beállítása, az intézményben elérhető étkezések (pl. napi 1x étkezés, napi 3x étkezés) kiválasztása, az intézményben elérhető diéták kiválasztása, árak beállítása, heti menük feltöltése) | |
Pénztáros | A pénzügyi modulban a házi pénztár kezelése (intézményi előírások listázása, házipénztár befizetések rögzítése, napi befizetések feladásának rögzítése, pénztárjelentés elkészítése) |
Tanévek kezelése
Tanévek kezelése
Figyelem! A KRÉTA rendszerben a belépési adatok tanévenként kezelhetők! Abban az esetben, ha a felhasználónevet és jelszót nem az aktív tanévben változtatják meg, akkor a megadott bejelentkezési adatokkal csak a kiválasztott tanévbe lehet belépni.
Abban az esetben, ha a tanároknak a felhasználónevet ill. jelszót a következő tanévben változtattuk meg, akkor a megadott felhasználónévvel ill. jelszóval csak arra a tanévre lehet bejelentkezni. Ha pl. a 2017/2018-as az aktív tanévünk a rendszerben, de szeretnén módosítani a tanárok felhasználónevét vagy jelszavát a 2018/2019-es tanévre, akkor a módosított felhasználónévvel és jelszóval csak a KRÉTA rendszerben végrehajtott tanévváltás után lehet bejelentkezni!
Belépési adatok
A belépési adatokat a KRÉTA rendszerben csak az aktív tanévben lehet megváltoztatni!