Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!

A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.

Szoftverfrissítések, újdonságok

Kréta 2.56 verzió újdonságai (2018.05.16.)

  • Törzslapok paramétereinek, tartalmának bővítése
    1. a tanulókhoz kötött rögzített SNI-s adatok megjelennek a törzslap megfelelő blokkjában
    2. szakképzési intézmények számára beállítható, hogy a törzslapon a szakképesítés vagy részszakképesítés megnevezése és száma megjelenjen
    3. beállítható a hetek száma a végzős és nem végzős évfolyamok esetében, hogy a törzslapon megjelenő éves óraszám ez alapján számítódjon
    4. lehetőség van arra, hogy beállíthassák a törzslap címében megjelenő intézményi nevet és címet, az Intézményi adatokban rögzített Működési helyek közül választva

  • A "Napló nézet" felület pontosítása
    • azok az órák, ahol egy tanulót "nem jelenlévőnek" jelöltek, nem jelenik meg az osztályfőnök számára a Napló nézetben, így nem lehet tévedésből hiányzónak jelölni egy tanulót ilyen foglalkozásokra
  • Tanmenet kezelés javítása
    • ha a tanmenet több olyan elemet is tartalmaz, melyek megnevezése teljesen azonos, akkor már ezek mindegyike elérhető a megadott sorszámú óránál
  • Helyettesítés illetve elmaradt óra esetén a pedagógus Napirendjében lehetőség van új elem rögzítésére a tanóra helyett
  • Az elmaradt órák áthúzással jelölve jelennek meg az elektronikus ellenőrzőben


Kréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.)

  • házi feladat kezelésének kiegészítése
    • diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
  • törzslapszám és naplósorszám kezelése
    • a tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.
  • az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
    • már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
    • már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
  • közösségi szolgálat kezelése
    • már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
  • munkaidőelszámolólap generálása
    • ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
  • tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
    • minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
  • tanulói jogviszonyt igazoló lap
    • lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
  • KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban
    • az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal

       A funkció működésének részletes leírása

      A KRÉTA rendszerbe rögzített Nebulók esetében rendelkezésre áll  - a már véglegesített adatfelvétel esetében - a  gomb, amely segítségével a "Felvett" státuszú Nebulók adatait a KRÉTA rendszerből a KIR rendszerbe lehet átemelni.

      KIR szinkron funkciógomb

      A 'KIR szinkron' nyomógombot csak egyszer lehet megnyomni, amikor minden státusz egyértelműen beállításra került, és a döntések generálása is megtörtént. Kérjük, ezt a feladatot felelősséggel végezzék.



      A funkció működésének lépései

      1. A Nebulók adatainak rögzítése
      2. Jelentkezési státuszok megfelelő beállítása
      3. A  (Státuszok véglegesítése) gomb megnyomásával a Nebulók véglegesítése adatfelvitel szempontból a KRÉTA rendszerben
      4. Ezt követően Határozat generálás
      5. Majd a  elindítása

      Státuszok véglegesítése funkciógomb

      A 'Státuszok véglegesítése' gomb megnyomása esetén az adatokat véglegesnek tekinti a KRÉTA rendszer, és az e-Ügyintézésből már nem visz át újonnan létrehozott kérést. A státuszok véglegesítés állapotának visszavonása esetén ismét él a szinkron az e-Ügyintézés és a KRÉTA Beiratkozás felülete között, így egy újonnan beadott kérelem azonnal meg fog jelenni a Nebulók oldalán.

      Határozatok generálása funkciógomb

      A 'Határozatok generálása' nyomógombot csak egyszer lehet megnyomni, amikor minden státusz egyértelműen beállításra került. Kérjük, a döntés meghozatala és a státuszok beállítása után ezt felelősséggel használják.

      • Az összes olyan Nebuló esetében, akik Jelentkezési státusza "Felvett", KIR Szinkronizáció státusza pedig "Szinkronizálandó", a rendszer egy adatcsomagot készít, mely csomaghoz ki kell választani a Nebulók számára használandó, feladatellátási helyhez tartozó sorszámot
      • A kiválasztást követően a felugró ablakban szükséges a KIR bejelentkezés elvégzése, mely bejelentkezés 5 perc időtartamra készít a KRÉTA felhasználó számára KIR hozzáférést
      • A rendszer az azonosítást követően az elkészített, összesített adatcsomagot átadja a KIR számára feldolgozásra
      • Ekkor visszatér a képernyő a Beiratkozás felületre, ahol az előzőekben elindított csomagban lévő tanulók KIR Szinkronizáció státusza "Folyamatban" lesz
      •  gomb ismételt megnyomásával a státusz folyamatosan frissül, illetve az egyes tanulók esetében a "Folyamatban" szövegrészre pozícionált egérmutatóra a KIR státuszjelentése tekinthető meg
      • 5 perc elteltével a KIR azonosító beírása ismét szükségessé válik, de az átküldött adatcsomag feldolgozása a KIR rendszerben nem szakad meg
      • Sikeres szinkronizáció esetén a KIR Szinkronizáció státusza "Sikeres" jelzést mutat
      • A sikeres jelzéssel rendelkező tanulók adatainak ismételt feltöltésére/frissítésére nincs lehetőség, az már csak a KIR rendszerbe belépve, manuálisan végezhető el
      • Azon tanulók esetében, akiknél a KIR Szinkronizáció státusza "Adathiba" jelzést mutat, a tanuló nevére kattintva adatlapja megnyitható, azok kiegészítését és mentését követően visszakerülnek "Szinkronizálandó" státuszba, és a folyamat megismételhető
      • Azon tanulók esetében, akiknél a KIR Szinkronizáció státusza "Szinkron hiba" jelzést mutat, kérjük az Ügyfélszolgálati bejelentő felületen keresztül jelentsék be számunkra, képernyőkép csatolásával úgy, hogy az egérmutatót legalább egy ilyen tanuló "Szinkron hiba" feliratára viszik, és a felugró, KIR által közölt hibaleírás látszik. Ebben az esetben a KIR ugyan befogadta a feltöltött adatokat a KRÉTÁ-tól, de azok feldolgozása során hiba lépett fel.


Kréta 2.54 verzió újdonságai (2018.04.18.)

  • A napló dokumentumok készítésekor lehetőség van egyszerre több dokumentum elkészítésére és letöltésére is. Az új verzióban már lehetőség van ennél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több napló is elkészíthető egyszerre
  • Törzslapokon a törvényes képviselő megjelenítése. A korábban az összes megadott gondviselő megjelent a törzslapokon, jelenleg csak az (vagy azok), akik törvényes képviselőnek vannak jelölve
  • Feladatellátási helyek kiegészítése
  • Beiratkozás Excel exportnál a rendezés javítása, az export állományban már ABC sorrendben jelennek meg a nebulók
  • Közösségi szolgálat jelentkezési lap és Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái (órarend alapján) dokumentum javítása. Az új verzióban m ár lehetőség van ezeknél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több tanuló jelentkezési lapja, illetve több kolléga be nem jegyzett óráit tartalmazó táblázat is letölthető egyszerre

  • A napló jogosultságú felhasználók is le tudják tölteni a dokumentumok között az összes osztály, tanár és terem órarendet
  • A dokumentumokban az "Évégi értesitő(k)" záradék szövegének megjelenítése választható, hogy az év végi értesítőben is beállítható, hogy a nevelőtestület határozata megjelenjen (ez az alapértelmezett beállítás) vagy ne kerüljön megjelenítésre.
  • Házi feladatok megjelenésének javítása. Az Edge és IE böngészők alkalmazásakor nem lehetett házi feladatot menteni a naplózott órákhoz, ez javításra került
  • Egyéni csengetési rend javítása. A frissítés megoldja azt a problémát, hogy ha a Tanév rendje menüpontban beállítunk egy egyedi napot, és ahhoz olyan csengetés rendet adunk meg, ahol a szokásosnál kevesebb óra van, akkor csak annyi óra fog megjelenni az órarendekben, ahány órát felvettünk a beállított csengetési rendben. Ezzel lehetővé válik a rövidített napok kezelésének egy egyszerűbb megoldása.

Kréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.)

 Beiratkozás funkció elérhető lett az Adatszolgáltatások menüpont alatt:

 Beiratkozás funkció kiegészítése a friss igényekkel:
  • Eltávolításra került a “Nebuló születési országa és helye” részről az Irányítószám megadási lehetősége.
  • Bővült az adatok felvitele KIR szolgáltatás megadásával.
  • A beilleszkedési, tanulási és magatartási problémák, funkciónál a numeric box eltávolításra került

 Dokumentumok bővítése új lehetőségekkel:
  • Értesítőknél, bizonyítványoknál van lehetőség a tanulmányi átlagokat megjeleníteni

  • Tanuló ellenőrzőkönyvében mostmár megjelennek, a modulzáró, beszámoltató, különbözeti vizsga, pótvizsga értékelések is

 Dokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján
  • Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy


  • Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
  • Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
  • Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás

  • Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot. 

  • Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek

 Tanév rendje kezelése átdolgozása
  • Eltérő csengetési renddel rögzített tanév rendje esemény esetén helyesen jelenik meg az órarendek
    • az egész intézmény számára rögzített esemény esetén
    • csak egyes osztályoknak/csoportok számára rögzített esemény esetén
 Korábbi frissítések megjelenítése

Az {'include'} makró nem jeleníthető meg. A megadott oldal nem található.

Keresés

Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!

Keresés


Szakmai útmutatók

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Beiratkozás adatszolgáltatás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Diákolimpiai jelentkezés segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Tanévváltás

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon aSc importálás segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA Tantárgyfelosztás 2017 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017 

Gyakran Ismételt Kérdések

 GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések 

 GYIK - Adminisztrációs rendszer

 GYIK - Elektronikus napló

 GYIK  - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás

 Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához

Gyors Áttekintő Segédletek

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Adatszolgáltatás modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Pedagógus IKT kompetecia

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Elektronikus napló

e-Learning 

"Felkészítés a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszer (KRÉTA) pedagógusmoduljaihoz" című akkreditált képzés

"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés

Bemutatók, iskolai segédletek

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon Intézményi bemutató

document, docx, file, text, type, word, writing icon KRÉTA e-Napló szabályzat (minta) 

KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Intézményi Ügyiratkezelői segédlet

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon Poszeidon webes felhasználói dokumentació

Sablonok, mintafájlok

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tanmenet sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend - Excel importáláshoz mintafájl

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel

Felhasználói kézikönyvek

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer

KRÉTA Konferencia 2018

adobe, document, file, powerpoint, presentation, report icon KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása

GINOP 6.2.3

Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció 

acrobat, adobe, document, file, pdf, pdf icon, reader icon icon IKT Segédlet 

document, excel, file, spreadsheet, table, xls, xls icon icon Eszköz specifikáció javaslat 


  • Címkék nélkül