A magyar köznevelésben adott intézménnyel tanulói jogviszonyban álló tanulóknak lehetőségük van tanulmányaikat egy általuk szabadon választott, a korábbi képzésüknek megfelelő, másik magyar köznevelési intézményben folytatni.
Jelenleg a tanuló (kiskorú esetén gondviselője) külön-külön veszi fel a kapcsolatot a két intézménnyel. Az átvevő intézménybe való sikeres egyedi felvételi eljárás esetén az általuk kiállított befogadó nyilatkozat birtokában ki kell iratkoznia az átadó intézményből, majd az ott kapott dokumentumok birtokában jogosult beiratkozni az új intézménybe. Az átiratkozás mindkét pontján a tanuló (kiskorú esetén gondviselője) személyes megjelenését igényli.
A beiratkozást a gondviselő vagy a tanuló kezdeményezi a kérelem benyújtásával.
Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidőt minden esetben az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) vagy Házirendje szabályozza.
Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:
- A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kiiratkozási kérelem előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
- Az átvevő intézménynél az intézmény neve mező ún. önkitöltő-típusú mező, amely azt jelenti, hogy a szövegmező kitöltésekor az első három karakter megadásával a program megjeleníti a rendszerben tárolt, nevében az adott karaktersort tartalmazó intézményeket a keresés megkönnyítése és meggyorsítása érdekében. A választott tagozatot legördülő listából szükséges kiválasztani.
- A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a megjelölt kiiratkozási okot indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
- Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
- A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
Megszemélyesített ügyirat megtekintése
A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.
Az 'Átiratkozás intézmények között' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.
Az 'Átiratkozás intézmények között' e-Ügyintézési folyamathoz tartozó gondviselői / tanulói kezelői felületet bemutató videó megtekintése: (ÁIK)