Az „Ügyiratok” menüponton az összes, általunk hozzáférhető ügyirat megtekinthető. Ügyiratnak nevezzük az iratpéldányok együttesét. Ezzel a program lehetővé teszi, hogy az ugyanazon üggyel kapcsolatos iratokat ügyiraton belül kezeljük. Az elérhető funkcionalitások az adott felhasználó szerepkörének és jogosultságának függvényében, illetve a sablonnézet szerint alakulnak.
Az „Ügyiratok” menüpontra lépve először az adatlistás felület jelenik meg (az felület felépítéséről bővebben olvashat a A felületek felépítése, kezelése fejezetben).
Ügyiratok felület
Amennyiben az ügyiratot csak megtekinteni van lehetőségünk, akkor a megfelelő ügyirat kiválasztása után kattintsunk a „Megtekint” gombra. Ekkor megjelenik a szerkesztő felület, de az adatok módosítására nincs lehetőségünk.
Abban az esetben ha egy ügyiratot sztornózni szeretnénk, akkor a megfelelő ügyirat kiválasztása után kattintsunk a „Sztornóz” gombra. Ekkor a rendszer egy megerősítő kérdést tesz fel.
Megerősítő kérdés
Abban az esetben, ha a „SZTORNOZAS_INDOKLAS_KOTELEZO” rendszerparaméter„I” értéken van, kötelezően meg kell adni a sztornózás indokát.
Sztornózás indoka ablak
A „Mégse” gombra kattintva kiléphetünk a műveletből. A „Rendben” gombra kattintva a rendszer sztornózza az iratot, amelynek sikerességéről információs ablakban tájékoztat minket.
Információs ablak
Ha az ügyirat, illetve ha az ügyirat iratának valamelyik példánya postázás alatt van, akkor nem lehetséges a rendszerben sztornózni az adott ügyiratot, ha mégis kijelölünk egy ilyen tételt sztornózásra a rendszer figyelmeztető üzenet küld.
Figyelmeztető üzenet
A szerkesztő felület megjelenítéséhez jelölje ki a kívánt iratot majd kattintson a „Szerkeszt” gombra.