A „Küldemények” menüponton az eddig érkeztetett összes, általunk hozzáférhető küldemény és a hozzájuk kapcsolódó információ megtekinthető. Az elérhető funkcionalitások az adott felhasználó szerepkörének és jogosultságának függvényében illetve a sablonnézet szerint alakulnak.
A „Küldemények” menüpontra lépve először az adatlistás felület jelenik meg.
Küldemények felület
Az adatlistában megjelenő tételekre hatással van a „OSSZES_KULDEMENY_LATHATO” rendszerparaméter értéke. A paraméter „N” értéke esetén csak az aktuális szervezeti egység által birtokolt küldemények jelennek meg. A paraméter „I” értéke esetén az összes szervezeti egység által érkeztetett küldemény, „M” érték esetén pedig minden olyan küldemény megjelenik aminek az iratához hozzáférésünk van.
Amennyiben a küldeményt csak megtekinteni van lehetőségünk, akkor a megfelelő tétel kiválasztása után kattintsunk a „Megtekint” gombra. Ekkor megjelenik a szerkesztő felület, de az adatok módosítására nincs lehetőségünk.
Abban az esetben ha egy küldeményt sztornózni szeretnénk, akkor a megfelelő tétel kiválasztása után kattintsunk a „Sztornóz” gombra. Ekkor a rendszer egy megerősítő kérdést tesz fel.
Megerősítő kérdés
A „Mégse” gombra kattintva kiléphetünk a műveletből. Az „Ok” gombra kattintva a rendszer sztornózza a küldeményt, amelynek sikerességéről információs ablakban tájékoztat minket.
Információs ablak
A sztornózás után nem fog megjelenni a küldemény az adatlistában, csak a „Sztornózott” sablonnézetben.
Postázás alatt álló küldeményt nem lehetséges a rendszerben sztornózni, ha mégis kijelölünk egy ilyen tételt sztornózásra a rendszer figyelmeztető üzenet küld.
Figyelmeztető üzenet
A szerkesztő felület megjelenítéséhez jelölje ki a kívánt küldemény majd kattintson a „Szerkeszt” gombra.