Az „Adminisztráció” / „Hírlevelek beállításai” menüponton lehetőségünk van globálisan beállítani, hogy adott felhasználók milyen eseményekről kapjanak e-mailben értesítést a rendszertől.
- Hírlevelek globális beállításához nyomjuk meg a „Hozzáad” gombot, és válasszuk ki azon felhasználókat, melyeknek be szeretnénk állítani ezt az eseményértesítést. A „Rendben” gomb megnyomása után megjelenik a választható hírlevelek listája.
- Amelyik opció előtti jelölőnégyzetbe pipát teszünk, azokról az eseményekről fog kapni e-mail értesítést a megadott felhasználó. A „Rendben” gomb segítségével tudjuk a változtatásokat elmenteni, majd ezután a beállítások érvénybe lépéséhez lépjünk a felső menüsoron található „Fájl”/”Saját beállítások mentése” parancsra.
- Fontos itt megemlíteni, hogy amennyiben egy alkalmazott felugró ablak formájában is szeretne értesítéseket kapni a rendszertől, akkor ezt a „Saját” / „Üzenetek beállításai” menüponton tudja beállítani mindenki magának egyénileg. A menüpont szorosan összekapcsolódik a „Hírlevelek beállításai” menüponttal, ugyanis az ott elmentett beállításokat figyeli a rendszer, és csak azokról az eseményekről van lehetőség értesítést is kérni.
Rendszer által küldött hírlevelek működésének feltételei :
Engedélyezni kell az exchange levelezőszerveren egy központi e-mail címet, amiről majd az automatikus e-maileket kiküldi a rendszer.
Ezt a Poszeidonban a paraméterek között is meg kell adni az „Adminisztráció”/ „Paraméterek” menüponton a „RENDSZER_EMAIL_CIM” paraméter segítségével, valamint a serverconfig-ban be kell állítani az SMTP szerver IP címét (ha kell, akkor a küldő felhasználónevét és jelszavát)- Ellenőrizni kell, hogy az alkalmazottaknak van-e rögzítve belső értesítési típusú e-mail címe. Ha nincs, akkor ezeket rögzíteni kell az „Adminisztráció”/ „Alkalmazottak”/ „Címek” fül / „E-mail címek” alfülön.
- Be kell állítani minden felhasználónak, hogy miről küldjön a rendszer automatikusan e-mailt az „Adminisztráció” / „Hírlevelek beállításai” menüponton.