Az intézmény részére benyújtott kérelmet (kérelmeket) a Folyamatban lévő ügyek nyitóoldalon a BNTTJ-azonosítóval kezdődő ügyiratok között Új-státusszal találjuk meg. Amennyiben az intézményi beállításokban nem rendeltünk az adott ügytípushoz ügyintézőt, akkor az ügykezelés megkezdésekor manuálisan szükséges az adott ügy sor végén található - funkció gombbal saját magunkhoz rendelni az ügyet vagy a - funkció gombbal egy másik intézményi munkatárshoz hozzárendelni az ügyet. Ezt követően az adott ügy sorára rákattintva kezdhető meg az ügy kezelése.
A kitöltött Kérelem-űrlap adatairól és a mellékelt kötelező- illetve egyéb csatolt dokumentumokról a Kérelem-fülön tudunk tájékozódni. A benyújtott kérelem pdf-formátumban a felület jobb alsó sarkában található -gombra kattintva tekinthető meg illetve tölthető le. A kérelemhez csatolt dokumentumok a nevükre kattintva tölthetők le (a megtekintésük a dokumentumok típusától és a számítógépünkre telepített dokumentumkezelő programoktól függően más ás más lehet. Amennyiben egy letöltött dokumentum a helyi számítógépen nem nyitható meg, akkor az intézményi rendszergazdához szükséges segítségért fordulni).
Iktatott dokumentumok visszakeresése
Az e-ügyintézés során keletkező iratok mindegyike automatikusan iktatásra kerül a POSZEIDON irattároló rendszerben iktatószám és ügyiratszám alapján (amelyek minden esetben a dokumentumok bal felső sarkában találhatók meg. Amennyiben olyan kérelem érkezik be hozzánk pl. email-ben elküldve, amelyen nem található iktató- és ügyiratszám, akkor ezeket a kérelmeket manuálisan tudjuk iktatni a POSZEIDON-rendszerben.
A benyújtott kérelmek kezeléséhez a Teendők-fülön beállíthatunk a folyamat végig viteléhez kapcsolódóan részfeladatokra bontva felelősöket illetve a feladatok (részfeladatok) elkészültét a KÉSZ-oszlopban található adott feladatnak megfelelő jelölőnégyzet bepipálásával jelölhetjük. Amennyiben a Teendők-fülön módosítást hajtottunk végre, ne felejtsünk el a végén a - gombra kattintani:
Az ügyintézési folyamat lezárását a Határozat-fülön tudjuk elvégezni. A kötelező mezők kitöltését követően amennyiben döntést hozunk az ügyben a - gombra kattintva, akkor az elkészült (generált) határozaton már nem változtathatunk, de az ügy végleges lezárása előtt még lehetőségünk van az üggyel kapcsolatosan keletkezett új dokumentum csatolására a - gombra kattintva:
Az elkészült határozatok automatikusan iktatódnak, amennyiben szükséges pdf-formátumban az ügy lezárását követően is letölthetők illetve illetve az ügyfél (ügyfelek) részére a rendelkezési nyilvántartásban (RNY) megadott értesítési mód szerint továbbíthatók.