A rendszernek legfontosabb alapköve az iskolai adminisztrációs és tanügyigazgatási modul, amely a KRÉTA programban Adminisztrációs rendszer néven került publikálásra. Az Adminisztrációs rendszer tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól.
Az Adminisztrációs rendszerben az alábbi funkciók érhetők el:
Irányítópult
A KRÉTA rendszerbe történő bejelentkezés után megjelenik az irányítópult, amelyen áttekinthetők a legfontosabb üzenetek, figyelmeztetések ill. esetleges hibák adatai.
Címsor
A címsorban található az intézmény azonosító száma, neve, valamint a kiválasztott tanév. A bejelentkezés után a rendszer automatikusan az aktuális tanév adatait jeleníti meg, a tanév váltását a név alatt megjelenő tanévre kattintva lehet módosítani.
Tanévek kezelése
A KRÉTA rendszerbe adminisztrátori jogkörrel belépve minden esetben automatikusan az aktuális tanév kerül betöltésre. A menüsor fölött található az intézmény azonosító kódja, és rövid neve, valamint ez alatt látható az aktuális tanév. A tanév nevére, vagy a mellette található lenyitás ikonra kattintva kiválaszthatók a rendszerünkben már lezárt korábbi tanévek, illetve itt találjuk meg nyári időszakban a következő tanév előkészítési felületét is.
Bármelyik tanévet kiválasztva a rendszer minden menüpontjában a kiválasztott tanév adatai lesznek találhatók.
Abból a célból, hogy könnyű legyen megkülönböztetni az aktuális és a következő tanévet, a következő tanévben a KRÉTA rendszer fejlécének a színe eltér az aktuális tanévi színtől.
Fontos tudni, hogy a beállítások módosítása mindig csak azt a tanévet érinti, amely ki van választva.
Az alábbiakban - a tanévek kezelésével kapcsolatos - tippeket és trükköket ismertetünk, amelyek segíthetik jobban megérteni a tanévek kezelésének elvét.
Menüsor
Nyilvántartások
Importálások
Tanulók besorolása
e-Napló adatainak kezelése
Dokumentumok
Adatszolgáltatások