Jelszavak megjegyzése
A KRÉTA rendszer alapértelmezetten nem ajánlja fel, hogy megjegyzi jelszavát, azonban bizonyos böngészők lehetőséget adnak arra. Kiemelten kérjük Önöket, hogy rendszereik és tanügyi adminisztrációik biztonsága érdekében:
- Ne jegyeztessék meg jelszavukat olyan számítógépen, melyhez más is hozzáférhet!
- Ne használjanak túl egyszerű, vagy egyértelmű jelszavakat!
- Jelszavaikat ne írják fel olyan helyre, ahol más, illetéktelenek is láthatják!
- Személyi számítógépeiket ne hagyják őrizetlenül, a rendszerbe belépve!
Jelszavak frissítése
Abban az esetben ha megváltoztatta jelszavát, akkor aböngészőprogramok általában felajánlják a mentett jelszó frissíését. Abban az esetben ha ez a frissítés nem történik meg, akkor előfordulhat, hogy a böngészőprogramban még a régi jelszava kerül tárolásra és a programba azzal próbál - sikertelenül - bejelentkezni. Ilyen esetben célszerű a JELSZÓ MUTATÁSA jelölőnégyzetre kattintani és megjeleníteni a beírt jelszavát.
Elfelejtett jelszó funkció
Abban az esetben ha a KRÉTA rendszerben be van állítva az email címe, akkor az ELFELEJTETT JELSZÓ funkcióval kérhet az emailcímére egy jelzóváltoztatási linket, amelynek segítségével módosíthatja a jelszavát. A jelszóváltoztatási email kiküldését meg kell adnia a felhasználónevét és a rendszerben ehhez a felhasználónévhez tárolt emailcímét.
Ha a rendszerben nincs tárolva az emailcíme, akkor csak az intézmény KRÉTA adminisztrátora tud új jelszót beállítani.
Hogyan lehet jelszót módosítani a KRÉTA rendszerbe!
A sikeres bejeelntkezés után a képernyő jobb felső sarkában a felhasználói profiloknál tudja módosítani a jelszavát!
Mi a teendő ha nem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe?
Sikertelen bejelentkezés esetén kérjük, hogy az alábbi lépéseket ellenőrizze:
Vizsgálja meg, hogy megfelelő URL-t (linket, elérési utat) adott-e meg a böngészőben, ellenőrizze, hogy a https:// kifejezéssel kezdődik-e a webcím!
Próbálja meg a jelszavát egy látható helyen leírni, majd másolni, vagy amennyiben mástól gépi formában kapta, azt a levélből kimásolni, és beilleszteni!
- Használja a JELSZÓ MEGJELENÍTÉSE funkciót, hogy ellenőrizhesse, hogy megfelelő jelszót írt be a bejelentkezéshez!
- Ellenőrizze, hogy felhasználónevében vagy jelszavában a nagy rövid O betű, valamint a 0 nem keveredik e, szintén hasonló az eset a rövid nagy i és a kicsi L betű esetén, valamint bizonyos esetben a 2-es szám és a Z betű is könnyedén keverhető!
- Ellenőrizze a billentyűzet kiosztás megfelelően van-e beállítva!
- Abban az esetben ha "Érvénytelen vagy lejárt munkamenet" üzenetet kap, akkor zárja be a böngészőprogramot és nyissa meg újra.
- Törölje a böngészőprogram gyorsítótárát!
Elllenőrizze, hogy számítógépén vagy telefonján a rendszeridő pontosan van-e beállítva! bban az esetben ha a rendszeridő hibásan van beállítva a számítógépén - biztonsági okokból - a rendszer nem engedélyezi még helyes adatokkal sem a belépést!
- Ha számítógépen probál bejelentkezni, akkor próbálja meg a mobil applikáció segítségével a bejelentkezést, ill. fordítva ha mobil eszközről próbálkozik, akkor próbálja meg böngészőprogramon keresztül!
- Ha van lehetősége próbálja meg a bejelentkezést egy másik számítógépről is!
Mi a teendő ha a fentiek ellenére sem tud bejelentkezni a KRÉTA rendszerbe?
Amennyiben egyik megoldás sem oldotta meg problémáját és tanulóként, tanárként vagy szülőként szeretne belépni, akkor forduljon a KRÉTA intézményi adminizstrátorához, aki tud új felhasználónevet vagy jelszót generálni. Abban az esetben ha az eredeti adminisztrátor felhasználót szerette volna használni, kérjük, forduljon fenntartójához, minden más esetben javasoljuk, hogy a rendszer eredeti adminisztrátor felhasználójával lépjen be, és módosítsa a felhasználó jelszavát egy új értékre.
Amennyiben a fenti megoldást követően is problémát jelez a rendszer, kérjük, értesítse ügyfélszolgálatunkat!