Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Az óvodai ellátás után a tanköteles és iskolaérett gyermeket a szülő/gondviselő köteles beíratni a lakóhelye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára. Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés jogerőre emelkedését követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára.

A beiratkozást a gondviselő kezdeményezi a kérelem benyújtásával.

Rendszerhasználati figyelmeztetés!

Tisztelt Szülő / Törvényes képviselő!

Felhívjuk a figyelmét, hogy a beiratkozáshoz szükséges adatok online beküldése esetén is a beiratkozás napján az általános iskolában a SZEMÉLYES MEGJELENÉS KÖTELEZŐ! Erre az alkalomra kérjük vigye be az általános iskola által kért, a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok eredeti példányát. A beiratkozás pontos időpontjáról és a helyszínről az általános iskola honlapjáról tájékozódhat.

Az általános iskolák az online jelentkezéseket 2019. április 1. és 2019. április 12. 12:00 óra közötti időszakban fogadják!

Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidőt minden esetben az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata (SZMSZ) vagy Házirendje szabályozza.


Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:

  1. A tanuló személyes adatait a tanuló hivatalos okmányai alapján szükséges megadni. A tanuló oktatási azonosítója megegyezik az óvodai rendszerben regisztrált ún. OM (oktatási) azonosítóval.
  2. A választott intézménynél az intézmény neve mező ún. önkitöltő-típusú mező, amely azt jelenti, hogy a szövegmező kitöltésekor az első három karakter megadásával a program megjeleníti a rendszerben tárolt, nevében az adott karaktersort tartalmazó intézményeket a keresés megkönnyítése és meggyorsítása érdekében. A választott tagozatot legördülő listából szükséges kiválasztani.
  3. A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a megjelölt kiiratkozási okot indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
  4. A kérelmünkhöz a kötelezően csatolandó dokumentumokat mindig a megfelelő  - gombra kattintva rögzítsük a rendszerben, amelyet  Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetünk meg. 
  5. A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.




Megszemélyesített ügyirat megtekintése

A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.


A 'Beiratkozás általános iskolába' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.


A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) e-Ügyintézés (Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer) moduljának Beiratkozás általános iskolába - BÁI folyamatának gyakorlati bemutatása olyan Gondviselők részére, akik rendelkeznek bármilyen KRÉTA rendszerben Gondviselői hozzáféréssel.

Az alábbi videóban bemutatásra kerül, hogy hogyan kell az általános iskolai beiratkozást végrehajtani a KRÉTA -Ügyintézés rendszerében abban az esetbe ha a szülő, törvényes képviselő már rendelkezik gondviselői hozzáféréssel bármelyik KRÉTA rendszerben.






  • Címkék nélkül