Honnan tudom meg a felhasználónevemet és jelszavamat?
A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be és juttatja el a tanulók, illetve a szülők, gondviselők részére akár e-mail, akár papír alapon.
Hogy tudom ellenőrizni, hogy Gondviselő vagy Tanulói jogosultságom van?
A KRÉTA rendszerben a Gondviselőknek és a Tanulóknak más jogodultságaik vannak, így nagyon fontos arról meggyőződni, hogy a megfelelő belépési adatokat használjuk!
A legbiztosabb különbség az, hogy Gondviselői belépéssel a jobb felső sorban látszik a Tanuló neve és mögötte zárójelben a Gondviselő neve, míg a Tanulói belépéssel csak a Tanuló neve jelenik meg.
További különbség lehet az e-Ügyintézés elérése. Gondviselőknek van lehetőségük e-Ügyintézés menüponttal közvetlenül a felületre átlépni (amennyiben az intézményben van ilyen funkció aktiválva), míg az egyedileg szabályozható intézményi beállítás, hogy az Üzenetek menüpont megjelenik e.
Ugyan ez a kérdés a Mobil applikácóban is eldönthető.
A menüsort megnyitva megjelenő panelen látható a Tanuló neve minden esetben, azonban a neve alatt találjuk, hogy Gondviselői vagy Tanuló jogosultsággal van e bejelentezve az adott felhasználó.
Mit tegyek, ha nem tudom a felhasználó nevem és jelszavam?
Az iskolákban a legtöbbször (az alapbeállításkéntlévő) Tanulói oktatási azonosítóját kiegészítve a G01 (az első rögzített Gondviselő esetén, majd a számot növelve G02, G03... a további Gondviselők esetén) és a tanuló születési dátumát generálták hozzáférési adatként. Az oktatási azonosító a diákigazolványon is megtalálható, a születési dátum formátuma pedig: éééé-hh-nn.
Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat?
A Gondviselők és Tanulók számára lehetőség van új jelszó igénylésére a belépési felületről elérhető "Elfelejtett jelszó" funkció segítségével.
A felületre belépve meg kell adni a rendszerbe már regisztrált felhasználó nevünket és e-mail címünket, majd a biztonsági ellenőrzés után elküldeni az adatlapot.
Ha a beírt felhasználónév/e-mail cím páros a rendszerben létezik, a rendszertől egy új jelszó generálási linket kapunk elektronikus postafiókunkba:
Az e-mail-ben kapott link-re kattintva megnyílik az új jelszó generálási ablak:
Itt az új jelszó megadását a felület visszaigazolja, és már az új jelszóval tud a felhasználó bejelentkezni a rendszerbe:
Amennyiben további segítségre van szüksége, nézze meg kapcsolódó videónkat.
Az videó az elfeljtett jelszó esetén elvégezhető új jelszó megadásának folyamatát mutatja be. |
---|
Mit tegyek, ha nem kapom meg a jelszóemlékeztető leveleimet?
Javasoljuk, hogy ellenőrizze a levelező rendszer SPAM mappáját, hátha oda kerültek a rendszertől kapott levelek.
Nem tudom, melyik e-mail címem van a KRÉTA rendszerben beállítva!
Mind a böngésző felületen, mind a telefonos applikációba elérhető a Személyes adatlap, melyen megtekinthető, hogy milyen e-mail cím van hozzánk beállítva a KRÉTA rendszerben.
Az e-mailben jött üzenetekre kell válaszolnom?
A KRÉTA rendszerből automatikus figyelmeztető e-mail-ek érkeznek, se a rendszerben küldött Üzenetek, se a Házi feladatok e-mail útján nem válaszolhatóak meg!
Hol találom a Házi feladatokat?
A KRÉTA rendszerbe bejelentkezve a kezdő képernyőn azonnal elérhető a Házi feladatok menüpont, ahol az Intézményben a Pedagógusok által rögzített Házi feladatok / Feladatok elérhetőek egy listában, ahol a bal oldali Szűrő felületen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se. Az adott Házi feladat sor végén lévő "nagyító" ikonnal lehet a foglalkozást megnyitni.
Másik lehetőség, ha az Órarend menüponton keresztül az adott heti órarendet tekintjük meg, itt láthatóak az egyes órákhoz rögzített Házi feladatok. Ekkor az adott tanórára kattintással meg kell azt nyitni.
És ha nincs se asztali számítógépem, se laptopom, és nem is a KRÉTA alkalmazásban szeretném csinálni?
A KRÉTA rendszert okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.
Ebben az esetben az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár az Órarend, akár a Házi feladatok menüpont.
Az Órarend felületen ugyan úgy láthatóak a Házi feladat ikonok, illetve a megnyíló foglalkozásban a foglalkozás második Tab fülén található a Házi feladatok információ.
Szülők számára a Házi feladat hozzászólás funkció nem érhető el!
A lista megvan, de nem látom továbbra sem a Házi feladatot!
A megnyitott tanóra bal oldalán lévő Házi feladat oldalfület kell választani, ekkor lesz látható a Pedagógus által rögzített Feladat.
A Házi feladatba ágyazott linkek az adott böngésző tab fülén nyílnak meg, így amennyiben a KRÉTA oldalt nem szeretnénk elhagyni, lenyomott Ctrl billentyű mellett kattintsunk a linkre, így azt a böngésző új lapon fogja megnyitni.
Hol találom az Üzeneteimet?
A felső menüsorban található nagy Boríték ikonnal, vagy a belépési név melletti kis Boríték ikonnal lehet átlépni az e-Ügyintézés Üzenetküldési felületére. Ez utóbbi esetében megjelenik az ikonon egy szám, ami jelzi, hogy mennyi új, olvasatlan üzenetünk van.
Hogyan tudom az Üzeneteimet elolvasni?
A Boríték ikonok segítségével a KRÉTA automatikusan megnyitja az e-Ügyintézés - Üzenetkezelés felületet, ahol a Bejövő üzenetek jelennek meg alapértelmezetten, félkövér jelöléssel kiemelve a friss/olvasatlan üzeneteket. Megtekinthetőek továbbá, átváltva más fülekre az Elküldött üzeneteket, illetve a Törölt üzenetek is. A kiválasztott üzenet sorára kattintva megnyílik az, és megtekinthetővé válik.
A megnyitott üzenetre van lehetőség Válaszol, Továbbítani másnak, illetve a Vissza gombbal az előző listára visszalépni.
Értesítést kaptam szülőként üzenet érkezéséről, mégsem látszik. Miért?
Kérjük a gyermeke ellenőrizze a saját belépési azonosítójával is az üzeneteket, mivel sok esetben a tanuló adatainál a szülők e-mail címe került korábban megadásra, így az értesítést az üzenetekről a tanuló helyett a szülő kapja, ami félreértésekre ad okot.
Amennyiben van rá lehetőség, úgy javasoljuk a szülőétől eltérő e-mail cím létrehozását a tanuló részére és annak rögzítését az intézmény által, hogy a jövőben egyértelműen különválaszthatók legyenek.
Az új e-mail cím megadását az intézménynél tudja kezdeményezni vagy a KRÉTA rendszerbe bejelentkezve böngészőben a sajt névre kattintva megjelenő Profilbeállítások funkcióban tudja beállítani.
Tudom jelölni, ha egy Feladattal elkészültem?
Igen!
- Egyik lehetőség, ha az e-Ügyintézés Üzenetek felületen a beérkezett üzenetet visszaállítom olvasatlanra, így jelölve a Bejövő üzenetek között a még hátralévő feladatokat.
- Másik lehetőség, hogy az adott üzenet törlésével átrakom a Törölt üzenetek közé, így ezeket a Bejövő üzenetek mappában nem látom, de nem vesznek el.
Hogyan tudok válaszolni az Üzeneteimre?
A Válaszra megnyitott Üzenetben a küldendő szöveget be kell gépelni, ha szükséges, lehet formázni, Új dokumentum csatolása funkcióval lehet mellékletet is csatolni az Üzenethez, majd a Küldés gomb segítségével a címzettnek eljuttatni.
Ha nincs számítógépem, akkor nem is tudom elérni az Üzeneteimet?
A KRÉTA rendszer Üzenetek funkció okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.
Ebben az esetben is előszőr a KRÉTA felületre kell bejelentkezni. Az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár a nagy Boríték - Üzenetek, akár a kis boríték menüpont.
Az Üzenetek felületen ugyan úgy láthatóak a Beérkezett, Elküldött és Törölt üzenetek, illetve az e-Ügyintézés hamburger menüje, ahol a Kérdőívek funkció is elérhető.
Az egyes Üzeneteket megérintve megnyithatjuk, illetve legörgetve a felületet alul akár csatolhatunk és elküldhetjük üzenetünket.
Okostelefon vagy tablet esetében egy olyan extra lehetőség is rendelkezésre áll, amit az adott eszköz beállítása tesz lehetővé, a rögzítendő szöveget nem csak begépeléssel, hanem a billentyűzeten elérhető mikrofon segítségével bediktálással, hangbemondással is fel tudjuk vinni a felületre.
Miért nem jelenik meg a mobil applikációban az üzenetek/kérdőívek szerkesztése?
Az üzenetek/ létrehozása és szerkesztése jelenleg a mobil applikáción keresztül nem lehetséges, azonban a mobil eszközök böngészőjéből az e-Ügyintézés oldala megnyitható és használható, mivel az mobilra optimalizált.
Miért nem e-mail-en küldjük a leveleket?
A KRÉTA rendszeren belül lévő e-Ügyintézés - Üzenetküldés és Kérdőívek funkciókban lévő adatok a Fenntartó saját rendszerén, az adott Iskola/Intézmény kezelésében maradnak, így GDPR szempontból érzékeny adatok sem kerülhetnek illetéktelenekhez, ami egy külső levelező szolgáltatás esetében nagyobb valószínűséggel történhet meg.
Hol keressem a Kérdőíveket?
A felső menüsorban található nagy Boríték ikonnal, vagy a belépési név melletti kis Boríték ikonnal lehet átlépni az e-Ügyintézés Üzenetküldési felületére, ami alatt található a Kérdőívek funkció.
A Kérdőívek menüpontban lehet elérni a számunkra megküldött kérdőíveket.
Hogyan tudom kitölteni a Kérdőíveket?
A Kérdőívek menüpont listájában érhetőek el a kérdőívek. Amennyiben a kérdőív kiküldője a kérdőívet Lezárta vagy Visszavonta, kitöltésére nincs lehetőség, de a Lezárt és visszavont kérdőívek is jelenjenek meg jelölőnégyzettel megtekinthetőek.
A Kérdőív kitöltéséhez az adott kérdőívre kell kattintani, majd kitölteni azt.
A lapok alján előfordulhat, hogy (Tovább) gombbal lapozni kell a többoldalas kérdőívek esetében, illetve az utolsó oldalon található (Kész) gomb segítségével lehet a kitöltést befejezve leadni azt.
A Kérdőív kitöltésének időpontját mind a Tanulói, mind a Pedagógusi felületen megjeleníti a rendszer.
Ha nincs számítógépem, akkor nem is tudom elérni a Kérdőíveket?
A KRÉTA rendszer Kérdőívek funkciót okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.
Ebben az esetben is előszőr a KRÉTA felületre kell bejelentkezni. Az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár a nagy Boríték - Üzenetek, akár a kis boríték menüpont.
Az Üzenetek felületre érkezünk, ahol az e-Ügyintézés hamburger menüje segítségével megjeleníthető a Kérdőívek funkció.
Az egyes Kérdőívek kikereshetőek a megjelenő felületen, illetve megérintve megnyithatjuk azokat.
A többoldalas Kérdőív esetén Tovább gombbal előrehaladva, az utolsó Kérdőív oldal alján találhatjuk a beküldéshez a Kész gombot.
Mit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?
Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:
- Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe!
- Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
- Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!
- Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
- Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
- A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.
- Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!
- A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
- Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!
- Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
- Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.
- Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.
- Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.