A KRÉTA rendszerben a tanórák, ill. tanórán kívüli foglalkozások megkülönböztetése a csoportok típusa alapján kerül meghatározásra. Az osztálykeretben ill. "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokhoz rendelt foglalkozásokat a rendszer tanóraként kezeli, az összes további csoporttípushoz rendelt foglalkozásokat pedig tanórán kívüli foglalkozásnak.
Tanórák kezelése
A osztályokhoz ill. "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokhoz tartozó órák megjelennek az osztálynaplókban és az ezeken az órákon rögzített mulasztások beleszámítódnak a tanulók összesített tanórai mulasztásába!
A "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokon kívüli összes további (pl. napközi, szakkör, tanulószoba, énekkar, sportkör, művészeti csoport stb.) foglalkozásai nem jelennek meg az osztálynaplókban, továbbá az ezen foglalkozásokon rögzített mulasztásokat a program nem számolja bele a tanórai mulasztásokba, hanem külön jeleníti meg.
A tanórai célú csoportokat célszerű alkalmazni a
- nyelvi bontott csoportoknál,
- a szaktárgyi (pl. matematika, informatika) bontásoknál,
- a szakmai gyakorlati csoportok bontásainál,
- továbbá minden olyan csoportnál, amely a tantárgyfelosztás keretében finanszírozott, a tanulónak kötelező tanóraként kerül rögzítésre.
Tanórai csoportok és tanórán kívüli foglalkozási csoportok különbsége
A fentiek alapján tehát, a KRÉTA program minden esetben különválasztja az iskolai, tanórai célú csoportokat ill. a tanórán kívüli foglalkozási csoportokat. Az iskolai célú tanórai csoportok órái (pl. nyelvi, matematika, testnevelés bontások) mindig megjelennek az osztálynaplókban is, az ezen a tanórákon kapott mulasztások beleszámítódnak a tanuló tanórai mulasztásaiba.
Ezzel szemben a tanórán kívüli foglalkozási csoportok foglalkozásai nem jelennek meg az osztálynaplókban, - ezekhez lehet a csoportnaplókat elkészíteni - és az itt beírt mulasztások nem számítódnak bele a tanuló tanórai hiányzásaiba!
Tanórai célú csoportok beállítási lehetőségei
A Nyilvántartás/Testreszabás menüponton keresztül van lehetősége az intézménynek saját maga meghatároznia és kezelnie a