Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Szeretném felvenni az eszközök adatait, de nem jelenik meg az Eszköz ügyintézése menüpont. Mi lehet a probléma? 

Az intézmény KRÉTA adminisztrátora nem osztotta ki Önnek a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot. Ebben a videóban megnézheti, hogy a KRÉTA rendszerben hogyan kell kiosztani a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot!

Adminisztrációs folyamatok gyorsítása

Javasoljuk, hogy az eszközök nyilvántartását végző kollégának a KRÉTA rendszerben a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultsággal együtt megadni - akár ideiglenesen - az ADMINISZTRÁTOR jogosultságot is, így gyorsabban és hatékonyabban tud segíteni a pedagógusoknak és a szülőknek az adminisztrációs folyamatokban!

Mi a teendő az eszközök szállítójátótól kapott Átadás-Átvételi dokumentummal?

Az aláírás után a dokumentumot a saját nyilvántartásában iktassa és őrizze meg. 

Hogyan tudom a KRÉTA TESZEK Modulban a tanulóknak ill. pedagógusoknak kiosztott eszközöket felvenni, összerendelni? 

Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor. Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezet "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!

Mi a teendő, ha kevesebb vagy több eszköz érkezett meg, mint amennyi az Eszköz menüben található?

Az Ügyfélszolgálaton jelentse be az eltérést, és a bejelentéshez mindenképpen csatolja a szállítólevelet! Kérjük, amíg nem kap visszajelzést, addig ne ossza ki az eszközöket! Fontos tudni, hogy - a gyorsabb garanciális ügyintézés és csere érdekében - több eszköz kerül kiszállításra az intézményhez, tehát csak akkor jelezze a problémát ha az eredetileg igényeltnél kevesebb eszköz érkezik az intézménybe!

Mi a teendő, ha kevesebb eszköz érkezett meg, mint amennyit előzetesen igényeltek?

A kiszállított eszközök az intézményi igénylésen alapulnak, de abban az esetben ha az igényeltnél kevesebb eszköz érkezik meg, vegye fel a kapcsolatot a fenntartójával.

Mi a teendő, ha a szülő/gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált (nem igényelt) a Szülői felületen?

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF)  elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA elektronikus ellenőrzőjében a törvényes képviselő az ÁSZF elfogadásával és adatainak megadásával nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet a gyermeke számára még eszközt kiosztani!

Átadás-átvétel gyorsítása

Mivel a szülő/gondviselő az igénylést kizárólag a KRÉTA Szülőknek felületen tudja megtenni, így javasoljuk, hogy az eszközök átadása napján biztosítsanak egy alkalmazottat, aki segít a szülőknek a regisztrációban. 

Mi a teendő, ha a gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált, így nincs előzetesen kiállított etikettje?

Ebben az esetben az Átadás-Átvételi jegyzőkönyvre manuálisan kell felvinni az adatokat.

Mi a teendő, ha az átvevő okmányán szereplő adatok nem egyeznek a regisztrációnál megadott adatokkal?

A KRÉTA Szülőknek felületen kell az adatokat javítani, az intézményi KRÉTA felületen erre nincs lehetőség.

Mi a teendő, ha az átvevő személye nem egyezik az igénylő (regisztrált) személlyel?

Ebben az esetben az átvevőnek rendelkeznie kell az igénylőtől egy meghatalmazással.

Mi a teendő, ha nem azt az eszközt adtam oda, amelyiket a felületen rögzítettem?

Ebben az esetben az eszközt vissza kell vételezni a Használatba adott eszköz/Visszavétel menüpontban és a helyes eszközt hozzárendelni a személyhez.

Mi a teendő az eszköz kiosztásánál aláírt átadás-átvételi dokumentummal?

Az átadás-átvételi dokumentumokat egyesével fel kell tölteni a Használatba adott eszközök menü Kapcsolódó dokumentumok fülén.

Mi a teendő, ha az eszköz, vagy annak kiegészítő eszköze (pl.: töltőegység) hibás?

A TESZEK modul karbantartási felülete áprilisban indul. Addig a megszokott módon értesítsék a fenntartójukat a meghibásodásról.

Mit kell tennem, ha a KRÉTA tanári felületen nem jelenik meg az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont?

Az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont abban az esetben jelenik meg, ha Ön az intézmény pedagógusa, a KRÉTA adminisztrációs rendszerben tanár munkakörrel rendelkezik. Amennyiben ennek a feltételnek megfelel, és mégsem jelenik meg a menüpont, kérjük vegye fel a kapcsolatot az intézmény vezetésével!

pedagógiai szakértő és pedagógiai előadó munkakörökben foglalkoztatott alkalmazottak jogosultak-e eszközökre a projekt keretében? 

A vonatkozó rendelet értelmében ez a két munkakör nem  pedagógus munkakör, ezért egyelőre az ilyen munkakörben foglalkoztatottak nem jogosultak eszközökre. 

Ha csak a pedagógusok kapnak eszközöket az intézménybe, akkor is fel kell venni a tanulókat a rendszerbe? 

Nem. Abban az esetben ha csak pedagógusoknak kerülnek kiosztásra eszközök, akkor a tanulók felvitele nem szükséges. 

Kioszthatom úgy is az eszközöket ha még nem rögzítettem a KRÉTA TESZEK modulban? 

Nem. Az eszközöket csak úgy lehet átadni, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban is rögzítettük, hogy kihez került a notebook. Az adatok rögzítése nélkel nem szabad kiosztani az eszközöket!

Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag? 

A Tisztaszoftver Programhoz kapcsolódó Microsoft licenszek igénylése a köznevelésben tanulók és pedagógusok esetében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségen (KIFÜ) keresztül a https://tisztaszoftver.hu honlapon leírtak alapján történik.

Nem találta a választ a kérdésére? 

Kérjük olvassa el a Gyakran Ismételt Kérdések - Tanároknakill. a Gyakran Ismételt Kérdések - Szülőknekoldalunkat is, ahol további kérdésekre találhat válaszokat!

  • Címkék nélkül