Szeretném dokumentálni a rendszerben az eszközök átadását, de nem jelenik meg az Eszköz ügyintézése menüpont. Mi lehet a probléma?
Az intézmény KRÉTA adminisztrátora nem osztotta ki Önnek a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot. Ebben a videóban megnézheti, hogy a KRÉTA rendszerben hogyan kell kiosztani a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot! Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezett "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!
Mi a teendő az eszközök szállítójátótól kapott Átadás-Átvételi dokumentummal?
Az aláírás után az intézményi példányt a saját nyilvántartásában iktassa és őrizze meg.
Hogyan tudom a KRÉTA TESZEK Modulban a tanulókat ill. pedagógusokat a kiosztani kívánt eszközökkel összerendelni?
Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor. Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezett "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!
Mi a teendő, ha kevesebb vagy több eszköz érkezett meg, mint amennyi az Eszköz menüben található?
Az Ügyfélszolgálaton jelentse be az eltérést, és a bejelentéshez mindenképpen csatolja a szállítólevelet! Kérjük, amíg nem kap visszajelzést, addig ne ossza ki az eszközöket!
Mi a teendő, ha kevesebb eszköz érkezett meg, mint amennyit előzetesen igényeltek?
A kiszállított eszközök az intézményi igénylésen alapulnak, de abban az esetben ha az igényeltnél kevesebb eszköz érkezik meg, vegye fel a kapcsolatot a fenntartójával.
Mi a teendő, ha a szülő/gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált (nem igényelt) a Szülői felületen?
Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA elektronikus ellenőrzőjében a törvényes képviselő az ÁSZF elfogadásával és adatainak megadásával nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet a gyermeke számára még eszközt kiosztani!
Mi a teendő, ha a gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált, így nincs előzetesen kiállított etikettje?
Ebben az esetben az Átadás-Átvételi jegyzőkönyvre manuálisan kell felvinni az adatokat.
Mi a teendő, ha az átvevő okmányán szereplő adatok nem egyeznek a regisztrációnál megadott adatokkal?
A gondviselő a KRÉTA Szülőknek felületen tudja az adatokat javítani! Az intézményi KRÉTA felületen erre nincs lehetőség.
Mi a teendő, ha az átvevő személye nem egyezik az igénylő (regisztrált) személlyel?
Ebben az esetben az átvevőnek rendelkeznie kell az igénylőtől egy meghatalmazással.
Mi a teendő, ha nem azt az eszközt adtam oda, amelyiket a felületen rögzítettem?
Ebben az esetben az eszközt vissza kell vételezni a Használatba adott eszköz/Visszavétel menüpontban és a helyes eszközt hozzárendelni a személyhez.
Mi a teendő az eszköz kiosztásánál aláírt átadás-átvételi dokumentummal?
Az átadás-átvételi dokumentumokat egyesével fel kell tölteni a Használatba adott eszközök menü Kapcsolódó dokumentumok fülén.
Mi a teendő, ha az eszköz, vagy annak kiegészítő eszköze (pl.: töltőegység) hibás?
Ha ez az átadást követően kiderül, vissza kell vételezni az eszközt a Használatba adott eszköz/Visszavétel menüpontban.
A TESZEK modul karbantartási felülete hamarosan indul. Addig a megszokott módon értesítsék a fenntartójukat a meghibásodásról.
Mit kell tennem, ha a KRÉTA tanári felületen nem jelenik meg az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont?
Az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont abban az esetben jelenik meg, ha Ön az intézmény pedagógusa és a KRÉTA adminisztrációs rendszerben olyan tanár munkakörrel rendelkezik, amelyet a projektirányítás engedélyezett. A pontos munkakörlistát az Adatok ellenőrzése fejezetben találja. Amennyiben ennek a feltételnek megfelel, és mégsem jelenik meg a menüpont, kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.
A pedagógiai szakértő és pedagógiai előadó munkakörökben foglalkoztatott alkalmazottak jogosultak-e eszközökre a projekt keretében?
A vonatkozó rendelet értelmében ez a két munkakör nem pedagógus munkakör, ezért egyelőre az ilyen munkakörben foglalkoztatottak nem jogosultak eszközökre.
GYED-en lévő pedagógusok jogosultak-e az eszközök átvételére a projekt keretében?
A projekt felhívása értelmében „hordozható tanári IKT eszköz (notebook) a GYED-en lévő pedagógus munkakörben foglalkoztatott személyek részére is kiadható.
Ha csak a pedagógusok kapnak eszközöket az intézménybe, akkor is fel kell venni a tanulókat a rendszerbe?
Nem. Abban az esetben ha csak pedagógusoknak kerülnek kiosztásra eszközök, akkor a tanulók felvitele nem szükséges.
Kioszthatom úgy is az eszközöket, ha még nem rögzítettem a KRÉTA TESZEK modulban?
Nem. Az eszközöket csak úgy lehet átadni, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban is rögzítettük, hogy kihez került a notebook. Az adatok rögzítése nélkel nem szabad kiosztani az eszközöket!
Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag?
A Tisztaszoftver Programhoz kapcsolódó Microsoft licenszek igénylése a köznevelésben tanulók és pedagógusok esetében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségen (KIFÜ) keresztül a https://tisztaszoftver.hu honlapon leírtak alapján történik.
Hogyan tudok törölni a TESZEK modulba tévesen feltöltött dokumentumot?
A rendszerbe feltöltött dokumentumok nem törölhetők. Iktatott iratokról van szó, melyeket egy modul mögötti iktatószoftver kezel.
Amennyiben tévesen tölt fel egy dokumentumot, kérjük hagyja figyelmen kívül, a rendszerben Önnek nem fog gondot okozni a jövőben.
Mit tegyek, ha a pedagógus nem az elsődleges munkakör szerint, hanem a másodlagos munkakörében (további munkaviszony) jogosult eszközt igényelni?
Az alkalmazottaknál a "További munkaügyi adatok" fülön lévő munkakört kell beállítani a KRÉTA-ban, ezután igénylehet eszközt.
Van valamilyen határideje az eszközök kiosztásának?
Jelenleg nincs megadva központilag elrendelt határidő, az eszközök kiosztása folyamatosan történhet.
Szállításkor minden dobozt fel kell bontanunk és ellenőrizni a laptop épségét, vagy ha későbbi kibontás után derül ki a sérülés (pl. kiosztáskor), akkor van-e még lehetőség ennek cseréjére?
Válasz: Az eszközök kiszállításakor a dobozok felbontása nélkül (!) a következőket kell ellenőrizni:
1) a leszállított mennyiség megegyezik-e a szállítólevélen szereplővel,
2) az eszközök típusa megegyezik-e a szállítólevélen lévővel,
3) a dobozon és a szállítólevélen található leltári szám (RRF kezdetű kód) egyezik-e.
Amennyiben a kiszállításkor szemmel láthatóan sérült doboz kerül az intézménybe, az eszközt ne vegyék át. Ebben az esetben a futár cég által biztosítandó jegyzőkönyvet kell felvenniük, melynek tartalmával kapcsolatban az alábbiakat javasoljuk. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
• az átadó és az átvevő fél nevét (illetve azt, hogy ki kinek a nevében jár el);
• az átadó és az átvevő azonosításra alkalmas adatait (anyja neve, születési helye, ideje, lakcíme);
• az érintett eszköz egyértelmű beazonosítását (az eszköz típusát és leltári számát);
• a sérülés pontos leírását;
• fotódokumentációt a sérülésről;
• keltezés helyét, dátumát;
• felek aláírását;
• 2 tanú aláírását (a tanúk esetében a következő adatokkal: anyja neve, születési helye, ideje, lakcíme).
Az eszközök személyes használatba történő átadásakor a doboz felbontását követően a következőket kell ellenőrizni:
1) az eszköz adatai egyeznek-e az átadás-átvételi jegyzőkönyvön szereplő adatokkal,
2) a dobozon és az eszközön lévő leltári szám egyezik-e,
3) az eszköz működőképes állapotban van-e,
4) megtalálható-e a dobozban a notebook töltője,
5) rendelkezésre állnak-e a külön csomagolt tartozékai (egér, táska).
Amennyiben a kibontást követően derül ki az eszközről, hogy sérült vagy nem működőképes, a hibát az intézményi Eszközmenedzsernek kell jelezni, aki a TESZEK felületén keresztül felveszi a kapcsolatot az illetékes szervizpartnerrel.
Az iskolánkban két géppel többet kapunk, azt hogy kell rögzítenünk és hol lesz leltárban?
Amennyiben több gépet kaptak az igényeltnél, akkor két lehetőségük van:
• amennyiben további, a célcsoportba tartozó szülő/törvényes képviselő vagy pedagógus regisztrál, számukra is átadható az eszköz a TESZEK rendszermodulban megfelelő adminisztráció elvégzése mellett,
• ha nem tudják személyhez rendelni az eszközöket, azokat az intézmény vezetőjéhez kell rendelni a TESZEK modulban.
A garanciális problémákkal kihez kell fordulni? Kinek a feladata az ügyintézés?
A garanciális problémákat az intézményben kijelölt Eszközmenedzser kollégának kell jelezni, az ő feladata ennek a folyamatnak a lebonyolítása a TESZEK modulban.
Nem találta a választ a kérdésére?
Kérjük olvassa el a Gyakran Ismételt Kérdések - Tanároknakill. a Gyakran Ismételt Kérdések - Szülőknekoldalunkat is, ahol további kérdésekre találhat válaszokat!