Hogyan értesül a fenntartó egy sérült/meghibásodott eszközről?
Az intézmény a TESZEK felületén a sérült/meghibásodott eszközzel kapcsolatosan létrehoz egy esetet. A létrehozott eset a TESZEK fenntartói felületén megjelenik. Az Eset kezelő jogosultsággal rendelkező fenntartói alkalmazott az esetet látja. Az esettel kapcsolatosan döntést tud hozni, feladato(ka)t tud indítani, projektirányító szervhez tudja küldeni, majd az esetet le is tudja zárni.
Szervizfolyamat szereplői
A folyamatban az alábbi szerepkörrel rendelkező felhasználók jelennek meg:
- (Intézményi) Esetkezelő – az intézményben Esetmenedzser (esetkezelő) szerepkörrel felruházott munkatársa, aki jogosult a szervizfolyamat elindítására, továbbá a szervizfolyamat tulajdonképpeni végig vitelére (jóváhagyást kér, munkavégzést elrendel, lezár).
- (Fenntartói) Jóváhagyó – az intézmény fenntartójánál Fenntartói esetjóváhagyó szerepkörrel felruházott munkatárs, aki műszakilag és pénzügyileg jóváhagyja vagy elutasítja a javítást, illetve, ha szükséges, akkor központi jóváhagyást kérhet, mely jóváhagyása esetén szintén jóváhagyhatja, vagy elutasíthatja azt.
- (Központi) Jóváhagyó – a központ (KK) Központi esetjóváhagyó szerepkörrel felruházott munkatársa, aki pénzügyileg jóváhagyja vagy elutasítja a javítást, amennyiben a javítás nem garancia keretében történik.
- Szervizmenedzser (munkavégző) – a szerződéses szerviz partner munkatársa, aki átveszi a folyamatot a munkavégzés elrendelésekor és aki jelent a munkavégzésről.
Hol tudom megtekinteni az intézmény által létrehozott esetet?
A fenntartói TESZEK modulba Esetmenedzser jogosultsággal belépve kattintsunk az ESETKEZELÉS menüpontra.
- Eset kiválasztása
Az Esetek áttekintése oldalra visz a rendszer, ahol a megjelenő táblázatból válasszuk ki azt az esetet, amelynek státusza „Műszaki jóváhagyásra vár”. Kattintsunk az érintett sorra kétszer.
2. Eset ügyintézésének megkezdése
Ezután az Eset szerkesztése oldalra visz a rendszer, amely oldal Alapadatok lapfülén meg tudjuk tekinteni a bejelentett eset részleteit. Az eset ügyintézéséhez szükséges az eset ügyintézését átvenni az intézménytől. Ezt a jobb felső Eset átvétele (ikon) gombra kattintva tudjuk megtenni.
A funkciógombra kattintva az eset átvételéről megerősítő üzenet jelenik meg, melyen az Igen ( ikon) funkciógombra kattintva erősíthető meg az eset átvétele.
3. Ügyintézés
Az eset magunkhoz vétele után döntéshozó gombok jelennek meg. Lehetőségünk van az esetet jóváhagyni, illetve elutasítani.
- Elutasítás esetén: Az Elutasítás ( ikon ) funkciógombra kattintva szükséges a döntést indokolni. Ilyen indok lehet például, hogy nem szükséges szervizbe küldeni a gépet, hiszen más probléma áll fenn (pl.: újra kell telepíteni a Windows-t). Az indok mellé tudunk dokumentumot is csatolni, például az előző esetnél maradva egy újratelepítéshez szükséges segédletet. Dokumentum csatolására a Dokumentumok lapfülön van lehetőségünk. Elutasítás esetén 'Műszakilag elutasítva' státuszba kerül az eset.
- Jóváhagyás esetén: A Jóváhagyás ( ikon) funkciógombra kattintva lehetőségünk van megjegyzést fűzni a döntéshez. (például: Küldhetik a szervizbe). A megjegyzésünket a Mentés ( ikon) funkciógombra kattintva tudjuk elmenteni. A Jóváhagyás funkciógombra kattintva az eset átvételéről megerősítő üzenet jelenik meg, melyen az Igen ( ikon) funkciógombra kattintva erősíthető meg az eset műszakilag jóváhagyása.
Az Esetek áttekintése oldalon az érintett eszköz sorában az eset új státusza látható.
A műszakilag jóváhagyott eset visszakerül az intézményhez, ahol az esetkezelő/Esetmenedzser jogosultsággal rendelkező alkalmazott átveszi az eset további ügyintézését és szerviz munkafolyamatot indít.
Esethez kapcsolódó dokumentumok megtekintése, feltöltése
Az ESETKEZELÉS menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Dokumentumok lapfülén van lehetőségünk a már feltöltött dokumentumokat megtekinteni, illetve új dokumentumokat feltölteni. Ezen a felületen az esettel kapcsolatos összes dokumentumot meg tudjuk tekinteni. A feltöltött dokumentumok a POSZEIDON iktatórendszerbe kerülnek nyilvántartásba.
Új dokumentumot a plusz ( ikon) gombra kattintva tudunk csatolni. A felugró ablakban először a dokumentum típusát kell a legördülő menüből kiválasztani, majd a ikonra kattintva dokumentumot csatolni. A megtekintés funkciógomb segítségével le tudjuk ellenőrizni, hogy a megfelelő dokumentumot csatoltuk-e. Lehetőség van megjegyzést fűzni a csatolmányhoz.
Ha a dokumentum
- Fénykép típusú, akkor sikeres mentést követően is üres és inaktív marad az Iktatószám mező.
- nem Fénykép típusú, akkor a dokumentum sikeres mentését követően az Iktatószám mezőben megjelenik a Poszeidon rendszerben létrejött iktatószám.
A 'Tárolás' gombra kattintva tudjuk elmenteni a csatolt dokumentumot. Ekkor a program ellenőrzi, hogy minden kötelező mező kitöltésre került-e a képernyőn.
Mikor van szükség az esethez kapcsolódóan feladat indítására?
Az esettel kapcsolatos fenntartói kéréseket, utasításokat az esethez kapcsolt feladat indításával tudjuk a felületen az intézmény felé közvetíteni. Pl.: hiánypótlásként töltsön fel képet a hibás eszközről, egy eszközt vételezzen vissza a felhasználótól stb.
Hogyan tudok feladatot rögzíteni az esethez?
Az ESETKEZELÉS menüben kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Feladatok lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó feladatokat megtekinteni, illetve új feladatot rögzíteni.
Új feladat indításához kattintsunk a plusz ( ikon) gombra.
Esethez kapcsolódó felelősök megtekintése
Az ESETKEZELÉS menüben válasszuk ki az esetet. Kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Felelősök lapfülén van lehetőségünk az esethez kapcsolódó felelősöket, azok szerepkörét és az eset hozzá tartozásának időtartamát megtekinteni.
Eset státusztörténetének megtekintése
Az ESETKEZELÉS menüben válasszuk ki az esetet. Kattintsunk kétszer az eset sorára. Az Eset szerkesztése oldal Esettörténet lapfülén van lehetőségünk az eset státuszát, a státuszt beállító személyét, és a megjegyzéseket, indoklásokat megtekinteni.
Gyorsan meg szeretne ismerkedni egy garanciális szervízfolyamattal?
Tekintse meg videónkat, ahol lépésről-lépésre mutatunk be egy garanciális szervízfolyamatot.