Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Nyitó képernyő

Az óvodapedagógus mindennapi feladatainak elvégzéséhez az alkalmazás nyitó képernyőjéről könnyen, egy kattintásra elérheti a leggyakrabban használt funkciókat.

Itt megjelenik a pedagógushoz tartozó csoport és a csoportba járó gyermekek, illetve a naptár is megtekinthető. A kihelyezett funkció gombok segítik a könnyebb és gyorsabb elérést.

 Erre a kezdőlapra bármikor visszatérhetünk egy gombnyomással, a képernyő bal felső sarkában az oviKRÉTA logóra kattintva.

Csoportnapló

Ezen az oldalon rögzítheti és szerkesztheti a csoport tevékenységeit. 

Csoportnapló nézetek

Bejegyzéseinket kétféle nézetben is megtekinthetjük és további szerkesztésre, dokumentum csatolására is van lehetőség. Naptár nézetben kiválaszthatjuk a havi, heti és napi nézetek közül a számunkra megfelelőt. A csoportnapló bejegyzéseihez feltöltött fájlok "csoportnapló" dokumentum kategóriában a Dokumentumtárban is elérhetők.

Lista nézetben a találatokat sorba rendezhetjük, kereső mezők segítenek a szűrésben. Itt látható az események leírása, valamint a csatolt dokumentumok száma is megjelenik egyéb kategóriák mellett. A csoportnapló bejegyzéseihez feltöltött fájlok "csoportnapló" dokumentum kategóriában a Dokumentumtárban is elérhetők.

Az exportálás gombra kattintva a keresés eredményét táblázat formájában le is tudjuk tölteni a számítógépünkre.

Új csoportnapló bejegyzés

Pár kattintással létrehozhatjuk a csoport napirendjét, heti rendjét és könnyedén megtervezhetjük az egész éves munkánkat.

Az  gombot több helyről is könnyen elérhetjük.

Kezdőlapról a Naptár felületnél:

Kezdőoldalról a csoporthoz kihelyezett gomboknál:

A felső sor Csoportokmenü pontjából is természetesen ugyanezt elérjük. A felugró ablakban adhatjuk meg a csoportnapló bejegyzés nevét, és legördülő listából választhatjuk ki az esemény típusát:

Az ismétlődés típusát illetően lehetőség van egyszeri esemény felvételére, ezen kívül ismétlődhet a bejegyzés naponta, hetente, kéthetente, havonta és negyedévente is. Ismétlődő eseményeknél az ismétlődés végdátumát is meg lehet adni. Ezt üresen hagyva az események a nevelési év végéig kerülnek felvételre. 

A szülők jelenleg nem láthatják a bejegyzéseket és a bejegyzésekhez csatolt dokumentumokat, ennek a funkciónak a bevezetését a későbbiekben tervezzük.

Érintett gyermekek:

A tevékenységek általánosan egész csoportra vonatkoznak, ezt a mezőt nem kötelező kitölteni a csoportnapló használata során.

Az "Érintett gyermekek" mező arra ad lehetőséget, hogy olyan tevékenységeket vegyünk fel, ami nem egész csoportra vonatkozik.

Például, ha külön fejlesztésen (pl. logopédia) vesz részt pár gyermek, vagy vegyes csoport esetén csak a nagyoknak van külön program, esetleg egy délutáni fakultatív tevékenységre járnak néhányan.

Így könnyen nyomon követhető, hogy mely gyermeket érintenek a külön programok.



A mentett események neve megjelenik a naptár nézetben, óránkénti bontásban. A bejegyzések mentést követően tovább szerkeszthetők. Az ismétlődő bejegyzéseket egyenként is, valamint a jövőbeli eseményekkel együtt is módosíthatjuk. Dokumentum csatolási lehetőség is rendelkezésre áll minden egyes bejegyzéshez kapcsolódóan. A csoportnapló bejegyzéseihez feltöltött fájlok "csoportnapló" dokumentum kategóriában a Dokumentumtárban is elérhetők.

Egyéb csatolt iratok:

Pedagógusként a csoporthoz kapcsolódó dokumentumok feltöltésére a  ikonra kattintva van lehetőség. A feltöltött dokumentumok a Dokumentumtárban is megjelennek a "Csoportdokumentumok" kategóriában.

Jelenléti ív

A Jelenléti ív gombra kattintva megjelenik a csoportba tartozó gyermekek jelenlétének listája napi bontásban. 

Ezen az oldalon a kiválasztott gyermekhez rögzíthetők hiányzások, a sor végi feltöltés ikon megnyomásával csatolható igazolás.

A feltöltött dokumentum vagy egyéb döntés alapján a pedagógus a hiányzást Igazoltra vagy Igazolatlanra állíthatja.

A jelenlét napjainak rögzítésére nincsen lehetőség, mivel a rendszer alapértelmezetten jelenlétnek tekint minden olyan nevelési napot, amelyre a lenti kategóriák közül egyik sem került beállításra.

Egy adott napra kattintva legördülő listából választható ki a felvinni kívánt hiányzás.

  • Igazolandó (I): olyan hiányzás, amelyre igazolás még nem került elfogadásra.
  • Igazolatlan (IN): olyan hiányzás, amelyre igazolás nem került elfogadásra.
  • Igazolt szülői (IS): olyan hiányzás, amelyre a szülői igazolás elfogadásra került.
  • Igazolt orvosi (IO): olyan hiányzás, amelyre az orvosi igazolás elfogadásra került.

Tévesen felvitt jelölés törlésére a lista legfelső elemére, a mínusz "-" jelre kattintva van lehetőség.

Az intézményben az adott nevelési évben érvényes nevelési napok meghatározása anevelési rendfeltöltésével történik. A nevelési rendbe a nevelési év összes olyan napja feltöltésre kerül az Intézményi adminisztrátor által, amely eltér a hétköznap-hétvége normál felosztásától (pl. szünet, nevelés nélküli munkanap, szombati nevelési nap stb.). A beállított nevelési rendet követi a jelenléti ív.

Hiányzást beállítani csak olyan napra lehetséges, amelyen a gyermek jogviszonya aktív (nem szűnt meg és nincs szüneteltetve sem), valamely csoportban tagsággal rendelkezik, illetve amelyen a jelenlét a nevelési rend szerint elvárt (pl. ünnepnapra, normál hétvégi napra, vagy szünet valamely napjára nem állítható be hiányzás).

Igazolás feltöltése

A sorok végén található feltöltés  ikonra kattintva csatolhatjuk a gyermekek igazolásait.

A dokumentumok címét később módosíthatjuk a ceruzaikonra kattintva. Megtekinthetjük és letölthetjük a mások által feltöltött igazolásokat a szemikon segítségével. Tévesen felvitt igazolások törlésére intézményi adminisztrátor jogosult.

Az igazolások megtekinthetők a Dokumentumtárban is, az Igazolások dokumentum kategóriában.



Az oviKRÉTA rendszermodulban elérhetővé vált az orvosi igazolások automatikus átvétele. Amennyiben az orvos elektronikus igazolást küld az oviKRÉTA rendszermodulba, úgy az érintett gyermek Jelenléti ív dokumentumok sorába, illetve a gyermek „Egyéb csatolt iratok” almenüpontjába automatikusan betöltésre kerül az igazolás. Ellenőrizzék az igazolásban szereplő adatokat, amennyiben rendben találják, kérjük a jelenléti ív felületén állítsák az igazolás típusát „Igazolt orvosi” (IO) státuszba a mulasztott napokon. Emellett ellenőrizzék a gyermekekhez tartozó TAJ, születési dátum és jogviszony dátuma mezők helyességét, mert csak helyesen szereplő adatok esetén van lehetőség az orvosi igazolások automatikus betöltésére.   

Felvételi és mulasztási napló

A csoport jelenléti ívének felületéről nyílik lehetőség a Felvételi és mulasztási napló aktuális állapotának generálására, amely az adott napig bezárólag tartalmazza a csoportba járó gyermekek jelenléti és hiányzási adatait, illetve a dokumentum végén összesíti a hiányzások darabszámát a csoportra vonatkozóan. A generált napló iktatásra kerül, nem törölhető. Iktatás nélküli előzetes megtekintésre használható a "Felvételi és mulasztási napló előzetes megtekintés" gomb. 

Gyermekek

A gyermek nevére kattintva eljuthatunk az adatok megtekintéséhez.

Gyermeknapló

A gyermek neve melletti  jelre kattintva megjelenik a Gyermeknapló bejegyzés ablak, így könnyen és gyorsan írhatunk új feljegyzéseket a gyermekhez. 

Mentés után a bejegyzés bekerül a gyermeknaplóba. 

Nyitó oldalon a gyermek neve melletti  megnyomásával rögtön a Gyermeknaplóhoz érkezünk, ahol a meglévő bejegyzéseinkhez tölthetünk fel fájlokat "Gyerekdosszié" dokumentum kategóriában. További szerkesztésre és törlésre a sor végi ikonok állnak rendelkezésre. 

A feltöltött fájlok elérhetőek a Dokumentumtárban is.

Naptár

A kihelyezett  segítségével naptár eseményeket rögzíthetünk, míg az  gombra kattintva a csoportnaplóba írhatjuk feljegyzéseinket.