Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Mi a KIR Szinkron folyamat menete?

1. Amennyiben megtörtént a Nebuló adatok egyeztetése, a Státuszok véglegesítése, ezt követően a Határozatok generálása, 2023.04.28-án elérhetővé váló KIR SZINKRON funkciógombbal lehetséges a Nebulók adatainak szinkronizálása a KIR rendszerrel.

2. A KIR SZINKRON gomb használatakor egy felugró ablakban szükséges megadni az intézmény Oktatási Azonosítóját, KIR felhasználónevét, valamint a KIR felületén legenerált belépési azonosítót, úgynevezett KIR TOKEN-t. 

 


A tájékoztató szövegben is megtalálható linkre kattintva, a böngésző egy új ablakában megnyílik a  KIR Jelszógeneráló felülete.

3. A KIR felületén kiválasztva a Bejelentkezési módot (intézményi felhasználó!), és megadva a szükséges adatokat, a felület legenerálja a KIR belépéshez szükséges KIR TOKEN-t. 

4. Az így legenerált KIR TOKEN-t szükséges a KRÉTA felületre (böngésző lapfülre visszatérve) bemásolni, és a BEJELENTKEZÉS gombot megnyomva a KIR rendszerbe belépni.

Fontos, hogy a KIR bejelentkezés után 5 percig lehet a KIR rendszerbe szinkronizálni, utána a KIR TOKEN lejár, és a KIR rendszer már nem fogad el adatokat a KRÉTA irányából. Az idő letelte után újra KIR TOKEN-t kell generálni és ismét be kell jelentkezni a KIR rendszerbe!

Mi a teendő akkor ha a BÁI elektronikus űrlap kitöltésekor- a legördülő menüben nem jelenik meg az iskolánk neve, az intézmény kiválasztásakor üres marad a mező, így nem tudják beküldeni a jelentkezést? 

A problémát az alábbi három eshetőség egyike okozhatja:

  1. Az egyik, egyben leggyakoribb probléma, hogy a szülő/gondviselő véletlenül elgépeli gyermeke születési dátumát és / vagy oktatási azonosítóját, illetve valótlan adatot rögzít a mezőbe. Kérjük, hogy először mindig ezt ellenőrizzék, hogy a „Személyes adatok” fülön a gyermek megfelelő adatai kerültek e megadásra.
  2. A problémát okozhatja az is, ha a szülő/gondviselő a BÁI űrlap kitöltésekor a - „Gyermekem lakcímkártyáján szereplő állandó lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába szeretném a jelentkezési kérelmet beküldeni” lehetőséget választja, de az intézményük rendszerében azt megelőzőleg a tanuló adatai nem kerültek betöltésre (a nebuló importtal), akkor a szülő/gondviselő számára a rendszer az űrlapon nem fogja iskolájukat körzetes iskolaként felajánlani. Ebben az esetben javasoljuk, hogy a szülő/gondviselő válassza a "A lakcímkártya alapján nem körzetes iskolába szeretném a jelentkezési kérelmet beküldeni" opciót, majd a megfelelő iskola kiválasztását követően - a „Megjegyzés” rovatban tüntesse fel, hogy jelen esetben körzetes beiratkozásról van szó.
  3. Ritkább esetben okozhatja az is, hogy a mezőben nem kezdi el begépelni a szülő/gondviselő az iskola nevét, hanem azonnal a lenyíló menüre kattint, ebben az esetben nem ajánl fel a rendszer egyetlen iskolát sem. Kérjük, hogy az intézmény kiválasztásakor a szülő/gondviselő kezdje el begépelni a mezőbe az intézmény nevét (legalább az első három karaktert), majd a felugró lehetőségek közül válassza a megfelelőt.

Mi a teendő akkor ha a gyermekem általános iskolába történő előzetes jelentkezését szeretném beküldeni, de az űrlapon - a legördülő menüben - nem jelenik meg egyetlen iskola neve sem. Mi ilyenkor a teendő?

Ilyen esetben kérjük, hogy először ellenőrizze, hogy a „Személyes adatok” fülön a gyermeke adatai megfelelően kerültek -e megadásra, különös tekintettel a születési dátumra és az oktatási azonosítóra. Amennyiben az adatokat helyesnek találta, abban az esetben javasoljuk a következő lépéseket a probléma megoldása érdekében:

Ha a „körzetes” iskolába szeretné beíratni gyermekét és a megfelelő lehetőséget is kiválasztotta („Gyermekem lakcímkártyáján szereplő állandó lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába szeretném a jelentkezési kérelmet beküldeni”), de az iskola ennek ellenére sem jelenik meg, ebben az esetben javasoljuk, hogy a válassza a második opciót ("A lakcímkártya alapján nem körzetes iskolába szeretném a jelentkezési kérelmet beküldeni"), majd a megfelelő iskola kiválasztását követően a „Megjegyzés” rovatban tüntesse fel, hogy jelen esetben körzetes beiratkozásról van szó.

Felhívjuk figyelmét, hogy csak abban az esetben jelenik meg az intézmény neve, ha elkezdi azt begépelni. (Legalább az első három karaktert.)

Amennyiben bizonytalan, hogy állandó lakóhelyük szerint melyik iskola biztosít körzetes felvételt, ellenőrizni tudja az Oktatási Hivatal honlapján, a lakcímadatok megadásával az alábbi weboldalon: https://kir2korzet3h.kir.hu/Pub/index

Még nem rendelkezem KRÉTA belépési adatokkal, hogyan tudom ebben az esetben a BÁI jelentkezési űrlapot beküldeni?

Amennyiben még nem rendelkezik KRÉTA belépési adatokkal, abban az esetben egy ideiglenes KRÉTA-regisztrációt kell létrehoznia, melyről bővebb leírást az alábbi Tudásbázis oldalunkon talál: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17761398 

Gyermekem jelentkezési kérelmét szeretném beküldeni, de azt írja ki a rendszer, hogy már a jelentkezés korábban beküldésre került az „XY” intézménybe, így jelenleg új kérelem nem indítható, pedig én még nem küldtem el egyetlen kérelmet sem. Mi ilyenkor a teendő?

A tapasztalt problémát az okozza, hogy a körzetes intézmény megváltoztatta a gyermeke felvételének státuszát. A probléma megoldásaként javasoljuk, hogy vegyék fel a kapcsolatot a körzetes intézménnyel és kérjék, hogy állítsák vissza a gyermekük státuszát „Nem megjelent”-re. Ezt követően újra lehetőségük nyílik beküldeni BÁI kérelmüket a tetszőlegesen kiválasztott intézménybe.

  • Címkék nélkül