Az értékelő vezetőnek kell jóváhagynia az általa vezetett intézményben egyéb vezetői, vagy helyettesi megbízással rendelkezők egyéni teljesítménycéljait. Amennyiben az adott intézményben érvényes SZMSZ úgy nyilatkozik, akkor
a) az igazgató a helyetteseit, valamint a tagintézmények igazgatói;
b) a tagintézmény igazgatója a tagintézmények tagintézményigazgató-helyettesei;
c) az intézményegység-vezető az intézményegységvezető-helyettesei céljait kezelheti.
Az egyéb vezetők, helyettesek egyéni teljesítménycéljait az értékelő vezető arra a célra kialakított KRÉTA Adminisztrátor Modulban tudják kezelni, melyet a https://kretaadmin.e-kreta.hu/ linken érik el.
Bejelentkezés
Az értékelő vezető a székhelyintézménye KRÉTA rendszeréhez tartozó felhasználói adataival tud bejelentkezni a KRÉTA Adminisztrátor Modulba.
Intézményválasztó, tanévválasztó
Az INTÉZMÉNYEK részben csak akkor tudnak intézményt választani, ha több KRÉTA rendszer tartozik az intézményhez.
A TANÉVEK részben mindig azt a tanévet kell kiválasztani, amelyikre vonatkozó adminisztrációt kíván végezni.
A vezetők által rögzített teljesítménycélokat a Teljesítményértékelés/Vezetői célok menüpontban lehet megtekinteni és kezelni.
A menüpontra kattintva a megjelenő listában számos felhasználói kereső/szűrő funkciót találunk:
- SZŰRŐK: az oszlopok neve mellett jobbra sorba tudjuk rendezni az oszlop elemeit;
- SORRENDEZŐK: az oszlopok fejléce alatt szűrő mezőkben konkrét adatra tudunk szűrni;
- OSZLOPOK MEGJELENÍTÉSE, ELREJTÉSE: a táblázat jobb oldalán pedig, az Oszlopok funkciógombbal személyre tudjuk szabni a felületet, oszlopokat tudunk megjeleníteni, elrejteni.
Vezetői célok státusza
A vezetői célok státusza ötféle lehet:
- Mentett
- Jóváhagyás alatt: már rögzítették, de még nem hagyták jóvá
- Elutasított
- Jóváhagyott.
- Törölt – a „Törölt” státuszú célok alapértelmezetten nem jelennek meg a lista oldalon, de a jobboldali „Szűrők” fülön a „Státusz” szekció alatta a „Törölt” jelölőnégyzet kijelölésével ezek a célok is megjeleníthetők.
Vezetői cél megtekintése, kiválasztása
Kétféleképpen lehet vezetői célt kiválasztani:
- a cél sorára kattintva;
- a cél sora előtti jelölőnégyzettel kiválasztva, majd a táblázat feletti Kezelés funkciógombra kattintva.
Vezetői célok kezelése
A kiválasztást követően megjelenik a VEZETŐI CÉL MÓDOSÍTÁSA ablak.
Felül az ALAPADATOK, alatta a CÉL ADATOK rész található.
Az ALAPADATOK részben is tudjuk ellenőrizni a tanévet, amelyikre vonatkozik a vezető értékelése:
Vezetői célt elutasítani, vagy jóváhagyni lehet.
Elutasítás
Amíg az Indoklás mezőbe nem írunk, addig az Elutasít funkciógomb inaktív (világos színű), mivel elutasítani csak indoklással lehet.
Elutasítás után a rendszer egy megerősítést kér és egyben figyelmeztet arra, hogy ezután már nem módosítható a vezetői cél.
Elutasítás után a vezető újabb célt tud felvenni annak érdekében, hogy értékelhető legyen. A vezetők értékeléséhez 4 jóváhagyott cél szükséges.
Jóváhagyás
Jóváhagyás gombra kattintás után a rendszer figyelmezet, hogy utána a cél már nem módosítható. Jóváhagyott célt csak Törölni lehet.
Igen gombra kattintás után az alábbi rendszerértesítés jelenik meg jellemzően a felület jobb alsó részében. Illetve a vezetői cél státusza Jóváhagyott lesz.
Törlés
Amennyiben egy vezetői célt tévesen hagytunk jóvá, addig van lehetőség törölni, amíg ahhoz nem kapcsolódik értékelés.
Törléshez kattintson a törölni kívánt vezetői cél sorára, majd a panel alján található Töröl funkciógombra.
Törlést követően más semmilyen műveletet nem tud végezni.
Törlés után a vezető újabb célt tud felvenni annak érdekében, hogy értékelhető legyen. A vezetők értékeléséhez 4 jóváhagyott cél szükséges.