Dokumentumsablonok kezelése
Ezen az oldalon listázva láthatjuk a központilag betöltött, illetve az intézmény által létrehozott saját dokumentumsablonokat is.
A központi adminisztrátor által feltöltött dokumentumsablonokat tudják az intézmények megnézni, letölteni, a letöltött dokumentumot szerkeszteni, majd szerkesztés után visszatölteni.
A rendszerben elérhető sablontípusok:
- Anamnézis
- Felvételi döntés
- Felvételi előjegyzési napló
- Határozat
A központilag rendszerbe betöltött sablonok Aktív státuszban láthatók, és mindaddig használatban vannak, amíg saját intézményi aktív sablont nem hoz létre az intézmény.
A listafelületen látható, hogy éppen melyik aktív sablon van használatban.
A Központi sablonok mindvégig Aktív státuszban láthatók, így bármikor archiválásra vagy törlésre kerül az intézmény saját sablonja, automatikusan a központi sablon kerül újra használatba.
A Központi sablonok nem törölhetők, nem szerkeszthetők, kizárólag megtekinthetők illetve letölthetők.
A sor végi ceruza ikonra kattintva tudjuk szerkeszteni saját sablonunkat.
A megjelenő listafelületen a sablonok mellett látható sor végi ikonok:
A megtekintés ikonra kattintva meg lehet nézni a központi admin által létrehozott sablont.
A letöltés ikonra kattintva le lehet tölteni a dokumentum sablont.
A szerkesztés ikonra kattintva lehet módosítani a sablon beállításait,
A törlés ikonra kattintva lehet törölni a sablont.
Törlés után a dokumentumsablon nem állítható vissza, törölt státuszban nem érhető el a későbbiekben, még megtekintésre sem!
Új dokumentumsablon létrehozása
A létrehozás lépései:
- Töltsük le a módosítani kívánt központi sablont saját eszközünkre.
- A letöltött sablon egyedi testreszabása után, mentsük el saját eszközünkre az elkészült dokumentumot.
- +Új sablon hozzáadása gombra kattintva megnyílik a létrehozási felület.
- Sablon neve: adjuk meg a sablon egyedi nevét.
- Sablon típusa: válasszuk ki, hogy milyen jellegű dokumentumot szeretnénk létrehozni, az előzetesen letöltött központi sablonnal megegyezően.
- Csatolmányként válasszuk ki a megfelelő fájlt, amit az egyedi testreszabás után elmentettünk.
- Jelöljük, hogy milyen formátumban szeretnék használni a sablon dokumentumot (pdf/.docx). A jelölőnégyzetet üresen hagyva PDF formátumban készülnek el a sablonnal generált dokumentumok.
- Előnézet megtekintése - teszt adatokat tartalmaz!
- Válasszuk ki a dokumentum státuszát (Tervezet/Aktív/Archív). Kizárólag az Aktív státuszban elmentett sablon lehet használatban.
- Mentés
1. Lépés: töltsük le a módosítani kívánt központi sablont saját eszközünkre
2. Lépés: egyedi testreszabás
Letöltést követően nyissuk meg a dokumentumot. Egyedileg módosíthatjuk, és testreszabhatjuk az intézmény egyedi sajátosságait figyelembe véve.
Az úgynevezett "Helyőrzők" az automatikusan betöltésre kerülő tartalom részére fenntartott helyek, kapcsos zárójelben jelennek meg a dokumentumban.
A Helyőrzőket (kapcsos zárójellel együtt) dokumentumon belül is át lehet helyezni, ezen kívül lehetőség van még a megfelelő sablon típus megtekintése, vagy új létrehozása esetén kimásolni a megfelelőt.
A "Helyőrző másolása"
ikonra kattintva üzenetben látható, hogy a másolás vágólapra helyezése megtörtént.Helyőrzők: az automatikusan betöltésre kerülő tartalom részére fenntartott helyek
Az elérhető sablon típusok esetében mindig a dokumentumnak megfelelő fontos és kötelezően megjelenítendő elemek láthatók a képernyő jobb oldalán.
Másolást követően be lehet illeszteni a dokumentum megfelelő részébe a CTRL+V billentyűparanccsal, illetve jobb egér gomb - beillesztés funkcióval is.
A dokumentum változáskövetővel jeleníti meg a módosításokat, így könnyen nyomon követhető, hogy milyen módosításokat végeztünk a dokumentumon. A változáskövető kikapcsolható a "Változások követése" részben.
Amennyiben elkészültünk minden kívánt változtatással, a módosításokat az Elfogadás részben fogadjuk el, majd mentsük el az elkészült dokumentumot.
A módosítások elfogadása előtt érdemes elmenteni a változáskövetővel jelölt dokumentumot is más néven, hogy később nyomon tudjuk követni mely részeken módosítottunk.
FONTOS!
A végleges dokumentum már ne tartalmazzon olyan módosítást, mely nem került elfogadásra!
3. Lépés: új dokumentumsablon létrehozása
A +Új sablon hozzáadása gombra kattintva hozhatjuk létre saját intézményi sablonjainkat.
4. Lépés: "Sablon neve"
Adjuk meg a sablon egyedi nevét. Érdemes egyedi sablon nevet használni.
5. Lépés: "Sablon típusa"
Válasszuk ki, hogy milyen jellegű dokumentumot szeretnénk létrehozni. Az előzetesen letöltött központi sablonnal megegyező típust válasszuk ki!
6. Lépés: "Csatolmány"
Válasszuk ki feltöltésre azt a fájlt számítógépünk mappájából, amit az egyedi testreszabás után elmentettünk.
7. Lépés: jelöljük, hogy milyen formátumban szeretnék használni a sablon dokumentumot (.pdf/.docx)
A jelölőnégyzetet üresen hagyva PDF formátumban készülnek el a sablonnal generált dokumentumok.
A jelölőnégyzetet kipipálva .docx formátumban készülnek el a sablonnal legenerált dokumentumok.
8. Lépés: előnézet megtekintése
Az előnézet megtekintése gombra kattintva teszt adatokkal előtöltött dokumentumot láthatunk.
Ellenőrizzük, hogy mindent rendben találunk-e az előnézet dokumentumon. Amennyiben szükséges a módosítás, a csatolmányt töröljük és az új, már módosított fájlt töltsük fel újra!
9. Lépés: válasszuk ki a dokumentumsablon státuszát
- Tervezet - a sablon mentésre kerül, de még nem lesz használatban, szerkeszthető.
- Aktív - használatban lesz mentést követően.
- Archív - a sablon archívként még elérhető lesz a későbbiekben és szerkeszthető.
Kizárólag az Aktív státuszban elmentett sablon lehet használatban!
10. Lépés: Mentés
Az oldal alján található Mentés gombra kattintva mentsük el a sablont.
A Tervezet és az Archív státuszban lévő sablonok szerkeszthetők, vagyis bármikor aktív státuszba helyezhetők. A korábban aktív státuszú használatban lévő saját sablon felülírásra kerül.
Az alábbi videóban megtekinthetik korábbi online oktatásunkat, az oviKRÉTA dokumentumsablon kezelés funkcióit. A nézők megismerkedhetnek a sablonok egyedi testreszabásával, valamint bemutatásra kerül, hogyan van lehetőség az intézményi sablonok használatára: