Az ügyfélkapun keresztüli kiküldést az „Elektronikus állományok” szerkesztő felületén elérhető „Ügyfélkapu” funkciógombbal tudjuk elvégezni.
A „Hivatali kapu” kötelező mezőben kell megadni azt a hivatali kaput, amelyen keresztül küldeni szeretnénk a partner részére az elektronikus állományt. A választólistában csak azok a kapuk jelennek meg, amelyek nem lettek KÉR-esnek jelölve.
A „Hozzáad” gombra kattintva jelenik meg a címzettek kiválasztásához tartozó beviteli sor. Egyszerre több címzett is megadható, ehhez a „Hozzáad” funkciógombra kattintva szükséges megadni a címzettek számának megfelelő számú sort. Több címzett megadása esetén a kiküldés előtt arra kell figyelni, hogy minden egyes címzetthez hozzá legyen rendelve a saját kapcsolati kódja.
A „Kapcsolati kód” mezőben jelenik meg a partner személy kapcsolati kódja. Mivel ezt az értéket a program tölti a személyhez rögzített adat vagy a lekérdezés eredménye alapján, a mező inaktív, nem módosítható.
A „Lekérdez” funkciógomb segítségével tudjuk a partner személy kapcsolati kódját lekérdezni. Ehhez szükséges megadni a „Viselt név” blokkban a „Vezetéknév”, „Utónév 1”, a „Születési név” blokkban a „Vezetéknév”, „Utónév 1”, az „Anyja születési/lánykori neve” blokkban a „Vezetéknév”, „Utónév 1”, az „Egyéb adatok” blokkban a „Születési hely”, „Születési idő” adatokat. Az előbbiek közül amelyek már rögzítve lettek korábban a személyhez, automatikusan betöltésre kerülnek. A lekérdezés folyamatát az „Elküld” gombra kattintva tudjuk kezdeményezni. Amennyiben helyes lekérdezési adatokat adtunk meg, visszakapjuk a partner kapcsolati kódját, amit a program automatikusan rögzít az érintett adatai között, valamint feltüntet a „Kapcsolati kód” mezőben. A kapcsolati kód lekérdezési ablakában megadott személyes adatokat nem, csak a kapcsolati kódot fogja tárolni a program! Előfordulhat, hogy több kapcsolati kódot ad vissza a lekérdezés. Ilyenkor választhatunk, hogy melyiket tárolja el közülük a program. A kapcsolati kód lekérdezési ablakában megadott helytelen adatok esetében a program tájékoztat a lekérdezés sikertelenségéről.
Figyelmeztető üzenet sikertelen kapcsolati kód lekérdezésről
Kapcsolati kóddal rendelkező partner személy esetében is van lehetőség lekérdezést kezdeményezni. Abban az esetben, ha ennek során a már tárolt kódtól eltérő adatot kapunk vissza, a program frissíti az aktuális adattal a partner kapcsolati kódját.
Az adatok megadása után, a küldéshez kattintsunk a „Mentés” gombra. Ekkor a rendszer elküldi a megadott címzetteknek az elektronikus állományt. A sikeres küldésről a rendszer információs ablakban tájékoztat. A kiküldést pedig logolja az eseménytörténetben.
Ügyfélkapura küldés szerkesztő felülete