Ki adhat be kérelmet, igazolást, dokumentumot a KRÉTA Napló e-Ügyintézési felületén keresztül?
Jelenleg az e-Ügyintézés vonatkozásában az alábbi szereplők kezdeményezhetnek ügyintézési folyamatot:
- gondviselők (szülők) / tanulók (18 évet betöltött, cselekvőképes tanulók) vagy az általuk meghatalmazott kérelmezők
- intézményi felhasználók (pl. vezetőség, osztályfőnökök)
- egyéb eÜgyekben szereplő felhasználók (pl. SZMK-szülő)
Mit jeleznek a Folyamatban lévő ügyek -felületen megjelenő háttérszínek?
A program az alábbi segítő háttér-színezéssel jelzi a folyamatok időbeliségét:
Háttérszin: | Jelentés: |
---|---|
fehér | Új-státuszú vagy folyamatban lévő ügy, amelynek a kezelése 15 napon belüli |
zöld | Ügykezelésre mutatóeszközzel (egér) kijelölt ügy |
sárga | Az ügyre vonatkozólag 15 napon belül kezelési művelet nem történt meg |
narancs | A beállított belső határidő szerint az ügy határideje 3 napon belül lejár |
piros | A beállított belső határidő szerint az ügy határideje lejárt |
Miért nem jelenik meg a KRÉTA - főmenüsorában az e-Ügyintézés - nyomógomb?
Az e-Ügyintézés folyamatainak kezeléséhez jogosultság beállítása szükséges, amely az Alkalmazottak-Belépési adatok útvonalon végezhető el.
A jogosultság-beállítással kapcsolatosan további részletes leírás található a KRÉTA Tudásbázis https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17761947 oldalon.
Hogyan törölhetők a rendszerből a szülők / gondviselők / cselekvőképes nagykorú tanulók által töbszörösen benyújtott kérelmek?
A rendszerbe minden benyújtott kérelem automatikusan iktató- és ügyiratszámot kap. Az ugyanabban az ügyben többszörösen benyújtott kérelmek esetén a második és az ezt követő további kérelmeket csak elutasítással lehet lezárni és a határozat indoklásában szükséges hivatkozni arra, hogy az adott ügyben már egy másik ügyiratszámon döntés született vagy az ügy folyamatban van.
Ki rendelhet hozzá a Teendők-listájában a részfeladatokhoz felelőst?
Elsődlegesen az intézmény vezetése vagy a tantestülete dönti el azt, hogy egy-egy részfeladat elvégzése kinek tartozik a munkakörébe. A felelős nevének a beírását (kiválasztását a legördülő menüből) az e-ügyintézési jogosultsággal rendelkező személyek tehetik meg, amennyiben az intézmény vezetése másképp nem rendelkezik a felelősök megjelenítéséről.
Hogyan történik a napi pénztárnyitás?
A KRÉTA pénztár funkciójának használata során a pénztár megnyitása automatikusan történik, erre vonatkozóan az egyes felhasználóknak nincsen teendője.
Kivételt képezhet ez alól, ha az előző pénztári napon volt pénzforgalom rögzítve, azonban a pénztári nap nem került lezárásra az adott napon. Ezen esetben a pénztári nap megnyitásához az előző nap lezárása szükséges.
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege?
Amennyiben az előírás összege nem megfelelő és annak kiegyenlítése még nem történt meg, úgy az érintett előírást a pénzügyi adminisztrátor, vagy a pénztáros kell törölje a KRÉTA pénzügyi moduljában, majd a helyes összeggel új előírást kell létrehozzon:
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege étkezés megrendelés esetén?
Az előírások összegének módosítására nincs lehetőség, mivel a rendszer a beállított étkezési díjak és a megrendelt étkezések alapján számolja ki a fizetendő összeget, melyből automatikusan levonja a lemondásokból a megrendelést megelőzően keletkezett egyenleget.
Amennyiben a fizetendő összeget bármely okból módosítani kell, úgy az érintett előírást törölni kell. Ekkor a megrendelt étkezések törlődnek és a korrekciót követően a megrendelést újra rögzíteni kell!
Mi a teendő, ha nem megfelelő az előírás összege és annak befizetése már megtörtént?
Minden ilyen esetben a fenntartó gazdasági osztályához kell továbbítani a problémát, melyet egyedi eljárás keretein belül ők tudnak rendezni.
Mi a teendő, ha az átvett készpénz összege kevesebb, mint az előírás összege?
Minden esetben a kiválasztott fizetendő tétel(ek) teljes összegét el kell kérni a befizetőtől! Részösszeg befizetésére nincs lehetőség!
Mi a teendő, ha az étkezési díjak rosszul kerültek beállításra?
Az előírás törlését követően az étkezési beállításokban (a felhasználói kézikönyvben leírtak szerint) módosítani kell az érintett étkezés típus(ok) díját. Ennek mentését követően az érintett időszakra vonatkozóan a megrendelés(eke)t újra rögzíteni kell.
FONTOS! Ármódosítás esetén ezt valamennyi, az étkeztetés szolgáltatást igénybe vevőnél el kell végezni!