A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 21/B. §-a rendelkezik a Munkaerőpiaci Előrejelző Rendszer (MER) létrehozásáról és működtetéséről. A MER egy olyan előrejelző és elemző rendszer, amely összerendeli a munkaerőpiac keresleti és kínálati oldalának információit, és ezáltal képes a valós munkaerő-piaci igények meghatározására és ezen igényeknek megfelelő képzési, kibocsátási követelmények definiálására, adatalapon támogatva ezzel a szakpolitikai döntéshozatalt.
Az idei tanévtől kezdve elérhető az igazolások beküldése a KRÉTA rendszerbe az EESZT alkalmazásból. A Gyakran Ismételt Kérdések választ adnak az igazolások beküldésével kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre a szülőknek ás a pedagógusoknak.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 2024. szeptember 1. napjával hatályba lépő módosítása értelmében az állam a középiskolában és a szakképző intézményben végzős tanulók részére ingyenesen biztosítja a „B” kategóriás közúti járművezetői engedély (a továbbiakban: jogosítvány) megszerzéséhez a közlekedési alapismeretek (a továbbiakban: KRESZ) és gyakorlati vizsga letételéhez szükséges ismeretek elsajátítását.
Elérhetővé vált a német - mint tanult nyelv - a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulban. Az alkalmazásban a nyelv választás során a tanult nyelvek listáján a német nyelv kiválasztása is elérhető.
A 2024/2025 tanévtől kezdve az orvosi igazolásokat az azt kiállító orvos egyből a Kréta-rendszerbe küldheti az EESZT rendszer és a KRÉTA összekapcsolásán keresztül.
Fontos tudni, hogy a KRÉTA adminisztrátoroknak nincs további feladata az igazolások kezelésével, ugyanakkor az igazolás beküldése csak akkor lehetséges ha az iskola helyesen rögzítette a tanuló TAJ számát!
Az összekapcsolás eredményeként, amikor a háziorvos felviszi az igazolást, akkor a tanuló iskolájának az e-Ügyintézés rendszerében keletkezik egy "Tanulói Mulasztás Igazolása" (TMGI) kérelem, amit az osztályfőnöknek ugyanúgy kell feldolgoznia, mint korábban, amikor a szülő küldte be a mulasztás igazolására szóló kérelmet. A rendszerben a szülő is nyomon tudja követni, hogy hol tart az igazolási folyamat, mivel az e-Ügyintézésben is megjelenik a kérelem, a Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt.
Az oviKRÉTA rendszermodulban is hamarosan elérhetővé válik az orvosi igazolások automatikus átvétele. Kérjük, addig is az orvosi igazolások digitalizálását és feltöltését az oviKRÉTA Jelenléti ív felületén megtenni szíveskedjenek.
Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer leírások, segédletek
A 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet alapján a pedagógusok értékelésének adminisztrációját a KRÉTA Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszer TÉR menüpontjában szükséges végezni.
Oktatóvideónkban KRÉTA IER első lépéseket mutatjuk be és sok hasznos tanácsot adunk a rendszer kezeléséhez!
Image Added
oviKRÉTA oktatások
Az új nevelési évben is folytatjuk az oviKRÉTA rendszer felhasználói képzéseket, melynek célja, hogy a felhasználók megismerjék a rendszer gyakorlati működését. A képzéseket szerepkörönként tartjuk, külön alkalommal lesznek igazgatói (intézményi adminisztrátori), óvodapedagógusi és fenntartói képzések, valamint augusztusban a Pedagógus Teljesítményértékelő Rendszerről is tartunk előadásokat a fenntartóknak, intézményvezetőknek és óvodapedagógusoknak is.
Az oktatásokra nem szükséges előzetesen jelentkezni, egyszerűen csak kattintson az adott időpontban a megadott linkre, és csatlakozzon az előadáshoz. Az előadások visszanézhetőek lesznek, a felvételeket az oviKRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé tesszük, így bármikor hozzáférhet a videós képzési anyaghoz.Amennyiben még nem rendelkezik oviKRÉTA felhasználói fiókkal, kérjük írjon ügyfélszolgálatunkra azugyfelszolgalat@edudev.hue-mail címre, és mi megküldjük a regisztrációs levelet a KIR-ben megadott intézményekhez regisztrált igazgatói e-mail címre. Javasoljuk, hogy előzetesen a KIR-ben szereplő adatokat ellenőrizze, amennyiben szükséges, végezze el a módosításokat.Részvételére feltétlenül számítunk és reméljük, hogy hasznosnak találja majd az oktatásokat!
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Pályázati felhívás és működési szabályzat
Működési szabályzat és pályázati felhívás 2021/2022. tanévre
PDF
name
Működési szabályzat és pályázati felhívás a 2021_2022. tanévre.pdf
page
Pályázati felhívás
space
KKOP
Állapot
colour
Yellow
title
KKÖP
Image Added
KRÉTA TESZEK modul gyakorlati bemutató fenntartók és intézmények részére
A KRÉTA TESZEK modul használatának támogatására élő videókban mutatjuk be az egyes funkciókat és adunk hasznos gyakorlati tanácsokat a Fenntartóknak ill. az Intézményeknek.
Az élő bemutató során végigvezetjük a felhasználókat a KRÉTA TESZEK rendszermodul fontos funkcióin, folyamatain, a rendszer elérésétől, bejelentkezéstől, az igények és eszközök kezelésén át (beleértve az áthelyezést), a szervizesetek menedzselésén keresztül egészen a kontrolling funkciót biztosító riportokig bezárólag.
Klebelsberg Képzési Ösztöndíj Program 2021/2022 tanév - Ösztöndíjas Szerződéstervezet minta
Ösztöndíjas szerződés minta a 2021/2022. tanévre
PDF
name
Ösztöndíjas szerződés_minta 2021_2022. tanév.pdf
page
Pályázati felhívás
space
KKOP
Állapot
colour
Yellow
title
KKÖP
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Tanulói ösztöndíj jogosultság beállítása
Tájékoztató a szakképző intézmények részére a tanulói ösztöndíj jogosultságát befolyásoló "Állam által ingyenesen biztosított képzésben résztvevő" opció beállításáról.
Részletes tájékoztató és útmutató a szakképző intézmények részére a 2021/2022-es tanévben a szakképzési ösztöndíj szabályairól és kezeléséről a KRÉTA rendszerben.
A kétfaktoros azonosítás bevezetése a KRÉTA rendszerben.
A KRÉTA rendszerekben bevezetésre kerül a kétfaktoros azonosítás kötelezősége az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználók részére. A kétfaktoros azonosítás egy biztonsági beállítás, amely segít a felhasználói fiók megóvásában azáltal, hogy a jelszó mellett még egy második védelmi vonal is védi a fiókot, amelyet egy telefonra letölthető hitelesítő alkalmazás biztosít.
A KRÉTA rendszer használata során a kétfaktoros azonosítás (2FA) beállítása jelentősen megerősíti a felhasználói fiókok biztonságát. A kétfaktoros azonosítás egy további biztonsági réteget jelent, amely megköveteli a felhasználóktól, hogy az ismert jelszavuk mellett egy második faktort is használjanak a bejelentkezés során, például egy autentikátor alkalmazás által generált kódot.
A KRÉTA rendszerekben az adminisztrátori jogkörrel rendelkező felhasználóknak kötelező, minden további jogkörrel rendelkező felhasználónak pedig javasolt, hogy - saját fiókjának biztonsága érdekében - kapcsolja be magának a kétfaktoros azonosítást, amely funkció minden KRÉTA felhasználónak elérhető.
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
osztálynapló,
csoportnapló,
egyéb foglalkozási napló,
órarend,
tantárgyfelosztás,
ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.
A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
Az alábbiakban összefoglaljuk a leggyakrabban feltett kérdésekre adott válaszokat az oviKRÉTA rendszerrel kapcsolatosan.
Az oviKRÉTA alkalmazás az intézmények számára térítésmentesen vehető igénybe. A használatához szükséges internetelérést és eszközt (laptop vagy számítógép) a felhasználóknak kell biztosítania;
Gyermek- és csoportnaplók generálhatók, melyekhez dokumentumok csatolhatók;
Az oviKRÉTA alkalmazás bejelentkezéshez szükséges regisztrációról e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni augusztus második felében. A regisztrációt részletes leírással és bemutató videóval támogatjuk;
A képzések pontos időpontjáról, jelentkezés módjáról augusztusban, e-mailben fogunk tájékoztatást küldeni;
Az oviKRÉTA szeptember hónaptól elérhető lesz az intézmények számára;
A szülői felületek később kerülnek bevezetésre, így induláskor a szülőknek nem lesz közvetlen oviKRÉTA hozzáférése;
Az oviKRÉTA alkalmazás folyamatos fejlesztés alatt áll, hogy a felhasználók igényeit minél szélesebb körben, magasszintű minőségben tudjuk kiszolgálni;
Az oviKRÉTA-val kapcsolatos legfrissebb információkat a KRÉTA Tudásbázis oldalunkon is megosztjuk: https://tudasbazis.ekreta.hu/ Kérjük kísérjék figyelemmel!
Kérjük, hogy a bemutató videó linkjét továbbítsák tagintézményeik számára is.
Üdvözlettel,
oviKRÉTA csapat
Állapot
colour
Green
title
OVIKRÉTA
Panel
borderColor
#CCCCCC
borderWidth
1
Image Added
Tisztelt Felhasználóink!
A hétköznapi életben nagyon sok információbiztonsági kihívással találkozunk a XXI. században. Egyre komplexebb a rendszerek használata, egyre nagyobb odafigyelést igényelnek saját adataink védelme érdekében. Az elmúlt időszakban újra megjelentek az adathalász alkalmazások (szoftverek), melyeket e-mailben és más csatornákon terjesztenek az adathalászok.
Mi is az adathalászat?
Amikor egy olyan program települ a felhasználó gépére – a felhasználó közreműködésével (pl. rákattint egy linkre, futtat egy „.exe” kiterjesztésű file-t) –, mely az aktuális vagy a böngészőben tárolt felhasználóneveket és jelszavakat, illetve a billentyűzeten begépelt karaktereket küldi el az adathalászoknak. Ez ellen egyféleképpen lehet hatékonyan védekezni, mégpedig úgy, hogy nem kattintunk rá semmilyen ismeretlen helyről származó linkre, nem telepítünk ismeretlen helyről származó alkalmazást. Fontos kiemelni, hogy sok esetben a linkek és a csatolt file-ok ismerőstől érkeznek. Ez azt jelenti, hogy az adathalászok bejutottak a küldő (felhasználó) fiókjába, valahogy megszerezték a felhasználó nevét és jelszavát, így az ő nevében küldenek üzenetet/levelet. Ezért a sokszor ismerőstől érkező üzenet/levél esetében is éljünk a gyanúval, hogy fertőzött link/állomány érkezett hozzánk üzenetben.
Melyek a tipikus árulkodó jelek?
Gyakran olyan a link, ami egy file-ra mutat, aminek a kiterjesztése „.exe”, vagy tömörített állományban található ez meg! Ugyan ez igaz, csatolt file esetében is! Többször a levél helyesírása, nyelvezete, megfogalmazása is utalhat akár külföldi támadó automatikusan gépi úton lefordított üzenetére. Az elmúlt napokban az Ön iskolájában is feltűnhettek effajta adathalász üzenetek/levelek. Kérjük, minden ilyen esetben nagyon figyelmesen és nagy körültekintéssel járjon el az ilyen üzenetekben található link vagy csatolmány megnyitásával. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a „.doc”, „.docx”, … állományok a mai tudásunk szerint biztonságosak. Sok esetben úgy küldik a file nevét, „.doc.exe”. Ilyen esetekben a legutolsó tag a mérvadó, azaz az „”.exe” kiterjesztés.
Sajnálatos módon több felhasználó is felelőtlen módon tárolja a felhasználóneveit vagy jelszavait. Megadja on-line fórumokon, más web-es alkalmazások esetén ugyanazt a felhasználónevet és jelszót használja, mint a levelezésében, így az adathalászok, ha egy helyre bejutnak, akkor onnan kezdve végig tudnak menni az adott felhasználó összes belépésén. Augusztusban értesültünk róla egy szülői bejelentés alapján, hogy egy gyermek postafiókját feltörték illetéktelenek, így megszerezték a diák KRÉTA belépési adatait, oda beléptek és onnan üzeneteket küldtek – a KRÉTA-n keresztül – a pedagógusoknak.
Ez nem azt jelenti, hogy a KRÉTA rendszert feltörték, hanem azt jelenti, hogy a felhasználó nem volt elég gondos, és mások megszerezték a belépési adatait!
Mi a teendő?
A fentiek értelmében felhívjuk a figyelmét mindenkinek, aki az elmúlt napokban az előző bekezdésekben leírt üzenetet és linket kapott, és azt meg is nyitotta, a gépére nagy valószínűséggel ilyen kártékony program települt. Abban az esetben, ha a kártékony program települt, a felhasználói neve, illetve a jelszava korrumpálódott (gmail, facebook, stb, …). Így kérjük, amíg a gépéről nem távolították el a kártékony programot, addig ne használja azt a számítógépet!
Legjobb tudásunk szerint a biztos megoldás ilyenkor a számítógép újra telepítése. Szeretnénk hangsúlyozni, amíg nem tisztítják meg a megfertőződött gépet, addig a KRÉTA rendszerben új jelszó generálása nem oldja meg a problémát, hiszen az adathalászok újra megszerzik a módosított jelszót, ha a korrumpálódott gépről jelentkezik be a rendszerbe. Megoldás, ha a felhasználó az új jelszóval csak más számítógépről lép be, mert így az adathalászok nem kapják meg a módosított jelszavát.
Hogyan tájékozódhatok az felhasználói fiókom további biztonságáról?
Kérjük nézzék meg az Általános információbiztonság oldalunkon található tájékoztatóinkat, amelyben a felhasználói fiókok védelméről és az általános jelszóbiztonságról találhatnak hasznos információkat! A jövőben az Educational Development Informatikai Zrt hozzáférhetővé fogja tenni az informatikai biztonsági alapismeretek eLearning tananyagát, mely reméljük segít az informatikai biztonsági tudatosság fejlesztésében.
Az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 57. § (6) bekezdésében foglaltak szerint az iskolai nyomtatványok - az év végi bizonyítvány és az állami vizsga teljesítéséről kiállított bizonyítvány kivételével - az oktatásért felelős miniszter, szakképesítést tanúsító bizonyítvány esetén a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter által jóváhagyott rendszer alkalmazásával, a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásával elektronikus úton is elkészíthetők és tárolhatók. Az Nkt. 77. § (2) bekezdés h) pontja alapján az oktatásért felelős miniszter jóváhagyása szükséges a kötelező tanügyi (papíralapú) nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartáshoz.
2018. augusztus 15-én az Emberi Erőforrások Minisztere jóváhagyta a KRÉTA rendszert, mint a kötelező tanügyi nyilvántartást felváltó elektronikus adatnyilvántartást, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 94. §-ában foglalt alábbi tanügyi nyomtatványok tekintetében:
osztálynapló,
csoportnapló,
egyéb foglalkozási napló,
órarend,
tantárgyfelosztás,
ellenőrző.
A miniszteri jóváhagyás lehetővé teszi, hogy a 2018/2019. tanévtől kezdve a fenti tanügy-igazgatási dokumentumok már a KRÉTA rendszerben tárolhatóak, őrizhetőek, a rendszerben előállított naplók elfogadott hivatalos dokumentumnak minősülnek, és – az Nkt. 57.§ (6) bekezdése szerinti kivételektől eltekintve – nem szükséges kinyomtatni őket.
A köznevelési intézmény a házirendben meghatározhatja az eljárást, hogy amennyiben egy szülő kéri a papír alapú tájékoztatást, akkor ezt milyen módon kaphatja meg. Javasoljuk, hogy a papír alapú tájékoztatás a KRÉTA rendszerből nyomtatott dokumentum formájában történjen meg értesítőben (ellenőrző), amelyet a köznevelési intézmény ad ki a szülő kérésére legfeljebb havonta egyszer.
A KRÉTA rendszer jelenleg kizárólag magyarországi IP címről érhető el, ezért ide kattintva részletes leírást adunk arról, hogy magyarországi VPN szolgáltatón keresztül hogyan érhető el külföldről is a KRÉTA alkalmazás.
Letölthető a KRÉTA Duális Modul áttekintő segédlete, amely összefoglalja azokat a feladatokat és funkciókat amelyek a duális képzés adminisztrálásához szükségesek az intézmények és a vállalkozások részére.
Az Országos Diákparlament ajánlásának eleget téve, örömmel adjuk közre a hatályos jogszabályoknak megfelelően átdogozott Diákjogi Tudort, amely pedagógusok, diákok és jogászok bevonásával készült.
A KRÉTA Duális Modul Tudásbázis oldalain hasznos, gyakorlati tanácsokat is olvashatnak a programfunkciók kezeléséről, a duális csoportok és oktatók felviteléről, az összerendelések és órarendek létrehozásáról is.
A KRÉTA TESZEK Modul a "Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára" című projekt nyilvántartási és karbantartási folyamatainak informatikai támogatását biztosító szoftvermodul bemutatása a fenntartók, intézmények, tanárok és szülők részére.
A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan digitális tanulástámogató komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát.
A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul (KRÉTA-IFM) az angol nyelv fejlesztését teszi lehetővé, egyéni tanulásként támogató eszközként, mely egy innovatív felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a tanulók nyelvi kompetenciájának hatékony fejlődését.
Az KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer rendszerekben elérhetővé vált a Lázár Ervin Program (LEP) modul! Az Intézményi KRÉTA rendszerek Lázár Ervin Program modul részeit és azok használatát bemutató felületek az alábbi Tudásbázis aloldalakon érhetőek el.